Nejhůře se telefonuje do Českomoravské stavební

  12:45aktualizováno  12:45
- Volání do stavebních spořitelen chce notnou dávku trpělivosti. V oblasti takzvané primární dosažitelnosti - tedy pravděpodobnosti, že se klient dovolá na centrálu banky - je na tom paradoxně nejhůře největší Českomoravská stavební spořitelna. Šance na úspěšné spojení je zde pouze 26 procent, více než dvě třetiny pokusů tedy končí obsazovacím tónem. To platí i o takzvané funkční dosažitelnosti, tedy úspěšnosti, se kterou zákazník obdrží uspokojivou odpověď. Zajímavé je, že před časem skončila v podobném testu nejhůře mateřská společnost Českomoravské spořitelny - Investiční a Poštovní banka.
Problému si je prý Českomoravská stavební vědoma. »Nedostatků jsme si vědomi, těžkosti by se měly vyřešit po přestěhování do nové budovy,« říká mluvčí spořitelny Vlastimil Heřt. Hned za Českomoravskou je v peletonu »mrtvých brouků« ČS - stavební se 42 procenty u hovorů s centrálou a pouhými 37 procenty přepojených volání. Dále následují W üstenrot, Raiffeisen a Hypo.

Nejlepší centrálu mají ve Všeobecné stavební spořitelně Komerční banky - zájemce se zde dovolá pokaždé bez problémů. Jenže horší je to u spojovaných hovorů, těch se zde jedna třetina nepovede. Co se týče čekací doby, ta by se měla správně vejít do patnácti sekund od prvního zazvonění. Raiffeisen ovšem vyžaduje trpělivost v průměru 26 sekund, Hypo jen o tři sekundy méně. Nejkratší dobu - u centrály - se čeká v ČSST a Všeobecné.

Do síně slávy promarněných telefonátů se ovšem nezapíšou ani tak počty neúspěšných hovorů a jejich časy, ale výroky zaměstnanců některých ústavů. Na první místo zřejmě patří věta operátorky Všeobecné stavební, která zachraňuje nepovedená spojení zájemců o radu nepřerušitelným monologem. Ten zakončuje slovy: »......čtu tady Večerní Prahu, ti, co uzavřou smlouvu, dostanou dárky a modrou felicii, kupte si Večerní Prahu, tam to všechno je«.

Stejná paní mimo to posílá zájemce do kavárny s externím spolupracovníkem. »Máme hodně externích spolupracovníků, protože když tu sedí nějaký velký aparát, tak kdo by to platil,« dozví se klient. Ten ovšem může odvětit: »A kdo má zbytečně platit telefonní poplatky?«

Test telefonní dosažitelnosti stavebních spořitelen*

spořitelna                          primární        funkční      primární       funkční          < 15 sek.
                                    dosažitelnost  dosažitelnost responční    responční              v %
                                             v %            v %         čas v sek.   čas v sek.

Českomoravská stavební      26               26                16               16                     9
ČS stavební                         142              37                11               17                   37
Wustenrot                            47               29                12               19                   35
VSS KB                             100              67                11               25                   83
Raiffeisen stavební                83               42                26              49                  42
Hypo stavební                      98               88               23                50                   17
průměrně stavební spořitelny 59               46               16                29                  32

Pozn.: *provedený pro MF DNES společností Positive v době od 26.2. 1999 do 4.3.1999
Autor:

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati

Vysokorychlostní vlak Šinkanzen přijíždí na nádraží v Tokiu (duben 2016)

Správci železnic objevili při přípravě jednoho ze tří pilotních úseků vysokorychlostních tratí problémy s plánovanou...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Další z rubriky

Zloději oberou řetězce o desítky milionů ročně, způsoby kradení se mění

Ilustrační snímek

Rozšiřování samoobslužných pokladen a dalších moderních technologií inspiruje zloděje k novým nápadům, jak okrádat...

Na trhu s knihami se točí miliardy. Nakladatelé se spojují, aby obstáli

Ilustrační snímek

Ještě rok poté, co druhé největší nakladatelství Euromedia Group a jednička mezi knižními sítěmi Luxor oznámily...

Silnice a dálnice stále lemují billboardy, někde jich dokonce přibývá

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).

V okolí tuzemských dálnic a silnic první třídy stále zůstává více než tisícovka nelegálních billboardů, z toho zhruba...

Najdete na iDNES.cz