Nejhůře se telefonuje do Českomoravské stavební

  12:45aktualizováno  12:45
- Volání do stavebních spořitelen chce notnou dávku trpělivosti. V oblasti takzvané primární dosažitelnosti - tedy pravděpodobnosti, že se klient dovolá na centrálu banky - je na tom paradoxně nejhůře největší Českomoravská stavební spořitelna. Šance na úspěšné spojení je zde pouze 26 procent, více než dvě třetiny pokusů tedy končí obsazovacím tónem. To platí i o takzvané funkční dosažitelnosti, tedy úspěšnosti, se kterou zákazník obdrží uspokojivou odpověď. Zajímavé je, že před časem skončila v podobném testu nejhůře mateřská společnost Českomoravské spořitelny - Investiční a Poštovní banka.
Problému si je prý Českomoravská stavební vědoma. »Nedostatků jsme si vědomi, těžkosti by se měly vyřešit po přestěhování do nové budovy,« říká mluvčí spořitelny Vlastimil Heřt. Hned za Českomoravskou je v peletonu »mrtvých brouků« ČS - stavební se 42 procenty u hovorů s centrálou a pouhými 37 procenty přepojených volání. Dále následují W üstenrot, Raiffeisen a Hypo.

Nejlepší centrálu mají ve Všeobecné stavební spořitelně Komerční banky - zájemce se zde dovolá pokaždé bez problémů. Jenže horší je to u spojovaných hovorů, těch se zde jedna třetina nepovede. Co se týče čekací doby, ta by se měla správně vejít do patnácti sekund od prvního zazvonění. Raiffeisen ovšem vyžaduje trpělivost v průměru 26 sekund, Hypo jen o tři sekundy méně. Nejkratší dobu - u centrály - se čeká v ČSST a Všeobecné.

Do síně slávy promarněných telefonátů se ovšem nezapíšou ani tak počty neúspěšných hovorů a jejich časy, ale výroky zaměstnanců některých ústavů. Na první místo zřejmě patří věta operátorky Všeobecné stavební, která zachraňuje nepovedená spojení zájemců o radu nepřerušitelným monologem. Ten zakončuje slovy: »......čtu tady Večerní Prahu, ti, co uzavřou smlouvu, dostanou dárky a modrou felicii, kupte si Večerní Prahu, tam to všechno je«.

Stejná paní mimo to posílá zájemce do kavárny s externím spolupracovníkem. »Máme hodně externích spolupracovníků, protože když tu sedí nějaký velký aparát, tak kdo by to platil,« dozví se klient. Ten ovšem může odvětit: »A kdo má zbytečně platit telefonní poplatky?«

Test telefonní dosažitelnosti stavebních spořitelen*

spořitelna                          primární        funkční      primární       funkční          < 15 sek.
                                    dosažitelnost  dosažitelnost responční    responční              v %
                                             v %            v %         čas v sek.   čas v sek.

Českomoravská stavební      26               26                16               16                     9
ČS stavební                         142              37                11               17                   37
Wustenrot                            47               29                12               19                   35
VSS KB                             100              67                11               25                   83
Raiffeisen stavební                83               42                26              49                  42
Hypo stavební                      98               88               23                50                   17
průměrně stavební spořitelny 59               46               16                29                  32

Pozn.: *provedený pro MF DNES společností Positive v době od 26.2. 1999 do 4.3.1999
Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Nekonečný boj s plasty. Igelitky zdarma zmizely, zůstaly stovky milionů sáčků

Ilustrační snímek

Zatímco igelitkám už vyhlásili obchodníci i státy boj, mikrotenové sáčky zatím přežívají. Jejich postupné nahrazování...

Češi se přestali zlepšovat ve schopnosti splácet dluhy

Ilustrační snímek

Schopnost Čechů splácet závazky se v letošním třetím čtvrtletí poprvé od konce roku 2015 přestala zlepšovat. Na konci...

Unikátní láhve Pilsner Urquell zdobí data a přípitky. Pomohou vozíčkářům

Po obvodu každé z láhví pro charitativní aukci na iDNES.cz je vybroušeno sto...

Skláři z Vysočiny vytvořili deset unikátních designových láhví pro Plzeňský Prazdroj. V prosinci půjdou do tradiční...



Najdete na iDNES.cz