Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rakousko má unikát. Nejkratší mezinárodní let trvající osm minut

  17:02aktualizováno  17:02
Rakouská aerolinka ve středu spustila novou nejkratší leteckou linku světa. Spojuje švýcarské letiště St. Gallen-Altenrhein a německé letiště Friedrichshafen, která odděluje Bodamské jezero. Autem jsou vzdálená jen necelou hodinu.

Švýcarské letiště St. Gallen-Altenrhein na břehu bodamského jezera, ze kterého startuje nejkratší mezinárodní letecká linka | foto: People's Viennaline

Webová stránka letecké společnosti People‘s Viennaline působí poněkud bizarně. Návštěvník zde spatří obrázek chasníků a děvečky v krojích, kteří spolu se stádem krav nastupují do letadla. Na pozadí zelené pastviny je možné spatřit vrcholky alpských velikánů.

Fotografie má zřejmě evokovat venkovskou idylu života obyvatel z okolí Bodamského jezera, na jehož březích leží domovské letiště aerolinky St. Gallen-Altenrhein. A zároveň upozornit, že jim dopravce může poskytnout rychlé a moderní spojení se zbytkem světa.

Zbytek světa od středy znamená i letiště Friedrichshafen na německé straně vodní plochy, které je autem vzdálené jen necelou hodinu. People‘s Viennaline odstartoval podle svého vyjádření nejkratší mezinárodní linku světa. Let trvá jen osm minut.

Podle šéfa aerolinky Daniela Steffena je hlavní účelem nového spojení především propojit obě letiště s Bonnem a Kolínem nad Rýnem, kam lety pokračují. „Jako vedlejší efekt je však možné si rezervovat i let mezi Altenrheinem a Friedrichshafenem,“ řekl Steffen deníku Die Welt.

Let do Bratislavy měl trvat jen pět minut. Z plánů sešlo

Aerolinka okamžitě schytala kritiku ekologicky orientovaných politiků z obou zemí, podle kterých je krátký let zcela zbytečný a neúměrně přispívá k emisím CO2. Dopravce však kontrovala tím, že pokud by let do Kolína startoval až z Friedrichshafenu, kam by se pasažéři ze švýcarské strany museli dopravit autem, vzniklo by emisí stejné množství.

Cena jednosměrné letenky začíná na 40 eurech, tedy o něco více než tisíci korunách. Kdo by chtěl pokračovat až do Kolína nad Rýnem, zaplatí minimálně 2 700 korun. Podle aerolinky se spojení vyplatí, pokud ho využije minimálně 40 tisíc cestujících ročně.

Není to přitom tak dávno, kdy zřízení „nejkratší mezinárodní letecké linky“ slavnostně oznamoval jiný rakouský dopravce. Let mezi Bratislavou a Vídní se společností Fly Niki měl trvat jen pět minut (více čtěte zde). Jenže jak potvrdilo iDNES.cz tiskové oddělení aerolinky, letadlo na této trase nikdy nevzlétlo. „Tento plán nebyl realizován,“ reagovala mluvčí. Proč ze záměru sešlo, neuvedla.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.