Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkratší mezinárodní letecký spoj končí. O dvacet kilometrů nebyl zájem

  12:30aktualizováno  12:30
Po pouhých pěti měsících zruší rakouská letecká společnost People’s Viennaline nejkratší mezinárodní letecký spoj na světě. Na trasu mezi letišti ve východním Švýcarsku a jižním Německu vzdálenými vzdušnou čarou 20 kilometrů se jim nepodařilo nalákat dostatek cestujících, informovala německá média.

Švýcarské letiště St. Gallen-Altenrhein na břehu bodamského jezera, ze kterého startuje nejkratší mezinárodní letecká linka | foto: People's Viennaline

Létat mezi švýcarským letištěm St. Gallen-Altenrhein a jihoněmeckým Friedrichshafenem začaly rakouské aerolinky loni v listopadu. Místo plánovaných osmi minut často stihly přistát už za pět. Po pěti měsících ale oznámily, že poslední let nad Bodamským jezerem se na této lince uskuteční 14. dubna.

Letecká společnost nabízela dva spoje v obou směrech denně. Letenka vyšla zhruba na 40 eur (asi 1 080 Kč). Mezi letišti St. Gallen-Altenrhein a Friedrichshafen leží Bodamské jezero, a autem je proto nutné mezi nimi urazit vzdálenost 66 kilometrů.

Z Friedrichshafenu let dál pokračoval do Kolína nad Rýnem, cestující si však mohli koupit letenku pouze na kratší část letu.

„Zaznamenali jsme malý, ale znatelný pokrok (v počtu cestujících), ale nemyslíme si, že by bylo možné plánovaného počtu pasažérů dosáhnout,“ uvedl majitel aerolinek Markus Kopf. Udržování spojů na trase by podle něj bylo nadále finančně neúnosné.

Společnost doufala, že by mohla ročně na krátké trase přepravit kolem 40 tisíc cestujících. Od počátku listopadu do konce března ale spoje využilo jen 2 300 cestujících.

Zrušení letu podle německých médií přivítali ochránci životního prostředí, kteří od počátku namítali, že spotřeba paliva na osmiminutový let na trase dlouhé 20 kilometrů je příliš vysoká. Aerolinky tvrdily, že při hodinové jízdě kolem jezera auto vyprodukuje tolik emisí jako letadlo při tomto krátkém letu.

O trasu mezi St. Gallenem (červená značka) a Friedrichshafenem (modrá) nebyl očekávaný zájem

O trasu mezi St. Gallenem (červená značka) a Friedrichshafenem (modrá) nebyl očekávaný zájem

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Zuckerbergovo bezpečí podražilo, Facebook denně platí stovky tisíc

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg

Facebook loni utratil za bezpečnost Marka Zuckerberga 7,3 milionu dolarů, v přepočtu 150 milionů korun. Vyplývá to ze...

Další z rubriky

Méně vzteku na letištích. Ztracených zavazadel extrémně ubylo

Během otevření zavazadla může dojít k jeho poškození a nemožnosti toto...

Aerolinky hlásí, že se jim v porovnání s rokem 2007 podařilo výrazně snížit počet ztracených kufrů. Nyní chtějí, aby si...

Stát chce vědět, kde jsou zácpy. Desítky tisíc aut dostanou čip

Úsekové měření rychlosti u Velkého Meziříčí bude trvat nejdéle do 19. prosince....

Propojená síť sto padesáti tisíc aut má odhalit dopravní kolony. Informace se budou scházet v Národním dopravním...

Stát nechce skomírající lokálky rušit úplně, mohla by je využít elektroauta

Most přes Mladotický potok na zaniklé železniční trati Kralovice - Mladotice v...

Úředníci hledají způsob, jak zakonzervovat nevyužívané tratě. Do budoucna na nich mohou jezdit samořiditelná...

Najdete na iDNES.cz