Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Ztřeštěné a ukřičené. Nejlepší japonské reklamy hýří nápady

  14:48aktualizováno  14:48
Manažer šlehající zlaté blesky, nudlová polévka na hlavách koní s lidskou hlavou, obří meloun nebo Aladin na zdravotní matraci. Japonské reklamy jsou napěchované ztřeštěnými nápady. České spoty jsou proti nim nudné a vážné, tvrdí reklamní odborníci. Podívejte se na nejvydařenější kousky roku 2015.

Pro Evropana, potažmo Čecha, zvyklého na poměrně usedlé a někdy i dlouhé televizní spoty, jsou japonské reklamy jako z jiného vesmíru. Hýří roztodivnými nápady, barvami, jsou ukřičené, dynamické, plné detailů, které na první zhlédnutí divák nemá šanci pochytit, a někdy je podbarvuje hodně infantilní hudba. Nejvýraznější spoty loňského roku přinášíme v bloku.

Podle reklamních odborníků, oslovených iDNES.cz, si má český reklamní průmysl z japonské reklamy rozhodně co vzít.

„Možná jsou nám nepochopitelné, ale že zaujmou, o tom není pochyb. Jsou našlapány bizarními nápady, kterých je v jedné japonské reklamě jako v celém českém reklamním bloku dohromady. Česká reklama se bere moc vážně. Vše se vědecky promýšlí, testuje, hraje na jistotu. Výsledek je pak ve většině případů nuda, nuda, šeď, šeď,“ myslí si kreativní ředitel agentury Young & Rubicam Miroslav Pomikal.

Seriál kultovní reklamy

Povedené reklamy z domova i ze světa představila redakce iDNES.cz v seriálu Kultovní reklamy.

Reklama „Rychlý pohřeb“ režiséra Jakuba Koháka byla původně určena pro BESIP.

Na rozdíl od evropské či české se podle něj japonská reklama nebere tak smrtelně vážně a chápe, že jde především o zaujetí a odlišení se. „Všem českým reklamním tvůrcům bych doporučoval, aby nekoukali na japonské reklamy skrz prsty a nechali se inspirovat,“ dodává Pomikal.

Vysoké příčky v hodnocení dlouhá léta získávají například spoty na instantní nudlové polévky společnosti Nissin. V jedné ze starších reklam, oceněné i na festivalu v Cannes, honí dav animovaných neandrtálců pravěké ještěry. Jeden z loňských spotů z prostředí japonské školy se zase snaží zaujmou hrátkami s fyzikou - jeden z párů například kope s botou, která létá vzduchem a nakonec skončí v šatně.

„Japonská reklama je opravdu dost specifická. Zatímco obecně platí, že reklama je globální obor, který funguje podobně po celém světě a jednotlivá místní a kulturní specifika se často stírají, japonská reklama se obrací výhradně na japonského spotřebitele,“ říká Martin Charvát z agentury Konektor.

Proto také podle něj nadnárodní japonské firmy dělají jiné reklamy „do světa“ a jiné reklamy „domů“.

„Formu japonských reklam určuje také jiné mediální nasazení. Zatímco všude ve světě se bere jako standard televizní reklamy délka třiceti vteřin, proto se někdy také TV reklamě říká ‚umění třiceti vteřin‘, v Japonsku je standard dvacet vteřin, často také jen patnáct. To vede jednak k vyšší konkurenci - reklam se prostě vysílá více - jednak ke zhušťování a někdy až drastickému pointování reklam. Ale je to zábavné! Kdyby byly takhle zábavné české reklamy, vůbec bych se nezlobil,“ dodal Charvát.




Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...



Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....

Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Zaměstnanci Amazonu udávají nadřízené. Nejaktivnější mohou vyhrát dron

(Ilustrační snímek)

Vedení francouzské divize Amazonu vymyslelo kontroverzní soutěžní hru. Zaměstnanci skladu amerického internetového...



Další z rubriky

Církev investuje do nemovitostí. Loni zvýšila výnosy o 11 procent

O zchátralý kostel v Klení na Českokrumlovsku se starají nadšenci.

Biskupství zvýšila výnosy z vlastního hospodaření s nemovitostmi meziročně o 11 procent na 1,4 miliardy korun, na...

Cigarety bez kouře za dvacet let převládnou, věří šéf Philip Morris

Generální ředitel Philip Morris pro Česko, Slovensko a Maďarsko Árpád Könye...

Budoucnost kouření se může radikálně proměnit. Naším cílem je, aby každý, kdo už je kuřákem, přešel dříve či později na...

Veterináři v Praze odhalili nelegální sklad s tunami mražených ryb a masa

Filety z mražené tresky.

Veterináři odhalili v Praze 6 nelegální sklad se zmrazenými rybami z Vietnamu, rybími konzervami z Koreje a zmrazeným...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.