Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevněji se nakupuje v Kauflandu, nesmí být ale příliš daleko

  13:35aktualizováno  13:35
Přibližně jedna pětina příjmů domácností zůstává podle statistik v pokladnách obchodů s potravinami. Konkrétně - za měsíc utratí čtyřčlenná rodina se dvěma dětmi za potraviny a nealkoholické nápoje průměrně okolo pěti tisíc korun a za rok tato částka vyšplhá na šedesát tisíc korun. To je dost peněz. Kolik zboží za ně zákazník může nakoupit, záleží na tom, do jakého obchodu se vypraví. Nákup v obchodních sítích sice bude v průměru nejméně o deset procent levnější než v pultových prodejnách nebo samoobsluhách, ale i mezi obchodními řetězci se vyplatí vybírat.

Bez ohledu na jméno obchodu přitom platí, že ve srovnání diskontních prodejen, supermarketů a hypermarketů jsou nejnižší ceny právě v diskontních prodejnách a nejvyšší v supermarketech.

Z výsledků půlročního sledování cen obchodních řetězců, prováděného společností Incoma je zřejmé, že ceny mezi nimi se liší až o devatenáct procent.

Nejlevněji se nakupuje v síti hypermarketů Kaufland, kde na tisícikorunovém nákupu zákazník ušetří oproti průměrným cenám ve sledovaných obchodních řetězcích devadesát korun.

"Kaufland je velmi úspěšný, patří v současné době k nejrychleji rostoucím obchodním řetězcům, jeho tržní podíl prudce stoupá," říká Ladislav Šípek ze společnosti Mag Consulting, která se zabývá poradenstvím v obchodě.

Kauflandů je ale v České republice zatím jen třicet, takže většina lidí do nich musí dojíždět. Pokud je jedna cesta autem do Kauflandu delší než třicet kilometrů, o úspoře už se nedá mluvit, protože nastejno vyjde i nákup v některém z nejdražších z hypermarketů Primě nebo TESCU.

Ještě nižší ceny než v Kauflandu jsou v síti obchodů Makro, kde však mohou nakupovat jen majitelé živnostenských listů.

Mezi supermarkety, které jsou průměrně o deset procent dražší než hypermarkety i diskontní prodejny, se cenami zákazník řídit nemusí - cenové rozdíly mezi nimi jsou nepatrné.

Všechny počty však platí jen v případě, že je obchod nedaleko bydliště zákazníka. Každý kilometr vzdálenosti znamená jednak časovou ztrátu a také další náklady na dopravu, které při větší vzdálenosti obchodu mohou setřít výhodu nižších cen.

"Řada lidí už z nákupů v hypermarketech trochu vystřízlivěla, právě proto, že si spočítali náklady na dopravu i ztraty času způsobené dojížděním i projížděním dlouhými uličkami," říká analytik rozvoje tuzemského obchodu Tomáš Hájek.

To potvrzuje i Eva Pytlíčková z Prahy: "Dřív jsme každý týden jezdili do Hypernovy, protože se nám zdála levnější než obchody u nás na sídlišti. Postupem času jsme ale zjistili, že se nám to vlastně ani moc nevyplatí. Teď nakupujeme hlavně v blízké Bille, kde jsou některé věci ještě levnější, neutrácíme za benzin a hlavně neztrácíme čas."

Další informace najdete v úterní příloze MF DNES Peníze

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Nesprávné provedení okna, tvar ostění neumožňuje obtékání teplým vzduchem. Na
Kupujete nemovitost? Pozor na skryté vady, na reklamaci máte 5 let

Každý rok v Česku proběhne převod zhruba půl milionu bytů a rodinných domů. Technický stav nemovitosti se smluvně mezi kupujícím a prodávajícím přitom řeší jen...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.