Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Při výběru zmrzliny jsou Češi konzervativní, vede Míša a vanilková

  15:02aktualizováno  15:02
Každý Čech sní za rok v průměru 3,2 litrů zmrzliny a spotřeba v posledních pěti letech mírně narostla. Chuť milovníkům ledové pochoutky sice dokáže zkazit chladné počasí, rostoucí cena je však tolik neodradí.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Podle společnosti Nielsen se spotřeba zmrzliny v Česku v posledních pěti letech pohybovala mezi 33 a 35 miliony litrů za rok. Pokles či růst poptávky se sice měnil podle počasí v daném roce, zdá se však, že rostoucí ceny zákazníkům příliš nevadily. Zatímco před pěti lety stál litr zmrzliny v průměru 75 korun, během posledních dvanácti měsíců to bylo o deset korun více. Přesto spotřeba narostla o osm procent.

Vedle privátní značek trhu dominují v podstatě jen tři výrobci. Jde o Bidvest a jeho značku Prima, dále pak Nestlé s kopečkovými zmrzlinami Mövenpick a jedničku trhu Unilever. Pod tu spadá jednak značka Algida, především však nejoblíbenější česká zmrzlina Míša.

„Jedná se o českou značku s dlouholetou tradicí, která se u spotřebitelů těší mimořádné oblibě. Zákazníky nejvyhledávanější je stále klasická tvarohová varianta. Spotřebitelé ale velmi pozitivně přijímají i novinky, které pod touto značkou uvádíme,“ říká mluvčí Unileveru Veronika Kúšiková.

Konzervativní jsou Češi i co se týče kopečkové zmrzliny. Podle společnosti Nestlé spotřebitelé sice rádi vyzkouší novinky, mezi nejoblíbenějšími se však draží stále ty stejné příchutě. Jde především o vanilkovou, čokoládovou, jahodovou a oříškovou.

Autor:



Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...



Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Test limonád: v levných light colách je málo kofeinu, zato hodně chemie

Ilustrační snímek

Dvoulitrová lahev nejlevnější light coly stojí neuvěřitelných 5,50 Kč – sklenička tak přijde na 70 haléřů. Jenže ceně...

Nebrečeli jste u stromečku štěstím? Dárek můžete vrátit, nabízejí firmy

(ilustrační snímek)

Vánoční dárky, které se nesetkají se zájmem obdarovaného, lze v řadě obchodů vrátit či vyměnit. Internetových obchodů,...

Prazdroj se od nového roku vaří už jen v Plzni. Japonci vycouvali z Ruska

Plnící linka plzeňského Prazdroje

Plzeňský Prazdroj po deseti letech ukončil licenční výrobu v ruské Kaluze. Rusko bylo druhou a nyní už poslední...

Najdete na iDNES.cz