Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Při výběru zmrzliny jsou Češi konzervativní, vede Míša a vanilková

  15:02aktualizováno  15:02
Každý Čech sní za rok v průměru 3,2 litrů zmrzliny a spotřeba v posledních pěti letech mírně narostla. Chuť milovníkům ledové pochoutky sice dokáže zkazit chladné počasí, rostoucí cena je však tolik neodradí.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Podle společnosti Nielsen se spotřeba zmrzliny v Česku v posledních pěti letech pohybovala mezi 33 a 35 miliony litrů za rok. Pokles či růst poptávky se sice měnil podle počasí v daném roce, zdá se však, že rostoucí ceny zákazníkům příliš nevadily. Zatímco před pěti lety stál litr zmrzliny v průměru 75 korun, během posledních dvanácti měsíců to bylo o deset korun více. Přesto spotřeba narostla o osm procent.

Vedle privátní značek trhu dominují v podstatě jen tři výrobci. Jde o Bidvest a jeho značku Prima, dále pak Nestlé s kopečkovými zmrzlinami Mövenpick a jedničku trhu Unilever. Pod tu spadá jednak značka Algida, především však nejoblíbenější česká zmrzlina Míša.

„Jedná se o českou značku s dlouholetou tradicí, která se u spotřebitelů těší mimořádné oblibě. Zákazníky nejvyhledávanější je stále klasická tvarohová varianta. Spotřebitelé ale velmi pozitivně přijímají i novinky, které pod touto značkou uvádíme,“ říká mluvčí Unileveru Veronika Kúšiková.

Konzervativní jsou Češi i co se týče kopečkové zmrzliny. Podle společnosti Nestlé spotřebitelé sice rádi vyzkouší novinky, mezi nejoblíbenějšími se však draží stále ty stejné příchutě. Jde především o vanilkovou, čokoládovou, jahodovou a oříškovou.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
EU vadí složení tuzemáku. Vonná látka je podle úřadů rakovinotvorná

Evropské orgány opět řeší tradiční český „rum“. Vadí jim přísada, která tuzemáku dodává typické aroma. Podle analýzy Evropského úřadu pro bezpečnost potravin...  celý článek

V obchodě Tesco se objevilo máslo s čipem proti krádeži.
Máslo se krade. Prodejna Tesco ho zabezpečila čipem

Supermarket Tesco ve Smíchovské tržnici v Praze nabízel v posledních dnech máslo, které mělo na obalu umístěný ochranný čip. Podle zjištění iDNES.cz k...  celý článek

Z potravin meziročně nejvíce zdražila eidamská cihla, naopak výrazně zlevnil...
Eidam poráží máslo. Od loňska zdražil ještě víc

Desítky procent si spotřebitelé nepřiplácejí jen u másla. V meziročním srovnání ho trumfuje sýr eidam. Výrazně se ale prodraží i cukr, vejce nebo bůček....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.