Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nejprodávanější auta podle zemí. Škoda je na pódiu nejčastěji

  5:12aktualizováno  5:12
Zatímco žebříčku nejprodávanějších aut v Evropě dlouhodobě vévodí Volkswagen Golf, v jednotlivých zemích Evropy se pořadí nejprodávanějších modelů výrazně liší. Golf je sice první nejčastěji, v první trojici jej ale v jednotlivých státech Evropy často doprovází Škoda Octavia či Fabia, pětkrát je dokonce nejlepší.

Škoda Octavia RS 245 | foto: Škoda Auto

Ukazuje to porovnání prodejů vozů na prvních třech místech ve všech zemí Evropské unie a Norska a Švýcarska, které připravil iDNES.cz na základě dat serveru Bestsellingcarsblog.com, který sleduje pořadí nejprodávanějších aut po celém světě.

Výsledky z jednotlivých zemí ukazují, že v prodejích aut vládne často vlastenectví. Tam, kde automobilka sídlí, bývají její auta často nejprodávanější. A také se potvrzuje známý fakt, že malým autům se daří hlavně na jihu Evropy.

Škoda je sice v pořadí prodejů v Evropě na desátém místě, jedno prvenství si ale loni z evropských trhů odnesla. Její modely byly nejčastěji mezi prvními třemi nejprodávanějšími v jednotlivých zemích Evropy. Celkem se na „bedně“ umístila v jedenadvaceti případech, nejprodávanějším vozem v celé zemi byla pětkrát. Octavia je kromě Česka nejprodávanějším autem ještě v Estonsku, Finsku a Polsku, na Slovensku pak vítězí Fabia.

Nejprodávanější auta

Volkswagen a jeho model Golf byl na prvním místě celkem v 11 zemích, celkově byly ale modely VW mezi prvními třemi ve 20 případech, což značí mírné pohoršení.

Mezi trojici nejlepší se dostala i jiná auta vyrobená v Česku. Hyundai se svým modelem Tucson ovládl prodeje v Irsku, Toyota Aygo z Kolína je nejprodávanějším autem na Maltě.

Fotogalerie

V prodejích aut vládne do jisté míry vlastenectví známé z českého žebříčku, kde Škoda drží třetinu trhu. Ryze německá auta se drží na prvních třech místech například v Německu. V Maďarsku se loni dostala na první místo Suzuki Vitara vyráběná v Ostřihomi, v Rumunsku jsou na prvních dvou místech Dacie, doplněné třetí Škodou Octavií.

Ve Francii či Itálie je to už složitější. Na prvních místech jsou jejich domácí značky, ovšem vyráběné už mimo tyto země: francouzský Peugeot 208 se vyrábí na Slovensku, v případě Itálie pak modely Lancia Ypsilon a Fiat 500 L v Polsku. Slováci a Poláci vozy vyráběné ve svých zemích tak nekupují, u obou sousedů totiž vládnou prodejům škodovky.

Další úspěchy si Škoda Auto slibuje od modernizované octavie:

O dlouholeté prvenství přišlo ve své vlasti loni Volvo, které poprvé nebylo ve Švédsku nejprodávanějším autem. Automobilka tam doplatila na konec výroby modelu V70, který vévodil tamním prodejům 19 let v řadě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Stát chce vědět, kam a jak lidé jezdí. Zeptá se čtyřiceti tisíc domácností

Tak velký průzkum od jednoho ministerstva tady ještě nikdy nebyl. Podle zjištění MF DNES právě startuje historicky první celostátní průzkum dopravního chování,...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ryanair ve velkém promazal letecké spoje, Prahy se to týká už za týden

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair zruší v příštích týdnech až 50 letů denně. Už zveřejnila úplný seznam stornovaných spojů, a to od třetího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.