"Prodáváme jich tisíce kusů," říká jednatel firmy Roman Rabiňák. Po úspěchu vozů, které vládly českým silnicím v osmdesátých letech, chystá Abrex modely dalších dnes již skoro veteránů, s kterými řada současných řidičů podnikala své první kilometry za volantem: Škodu Favorit, 1000 MB nebo 100 či původní verzi Felicie. Za pár týdnů vyjedou s dodávkou Škoda 1203.
"Zvažujeme i zahraniční modely, které u nás za socialismu hodně jezdily," dodal Rabiňák s tím, že každý si rád připomene, na čem začínal.
Modely podle něj kupují jak muži, tak i ženy, velmi často jako dárek právě partnerům. Se svým společníkem Radkem Bukovským se k výrobě modelů dostali přes jejich prodej.
"Dováželi jsme autíčka jiných značek, ale škodovky tu prakticky nebyly, i když o ně byl velký zájem," vysvětlil Rabiňák. Proto se dohodli se Škodou Auto, že je začnou vyrábět. Tedy přesněji: v Česku vytvoří všechny podklady a výrobu pak zajišťují v Číně.
Dnes je Abrex jednou ze dvou licencovaných firem, která Škodě zajišťuje jejich modely. Začínali s novou verzí octavie, postupně chtějí přijít na trh s kompletní modelovou řadou automobilky. Vývoj každého kovového modelu trvá podle něj skoro rok.
"Velkým problémem je namíchat například barvy tak, aby odpovídaly reálným odstínům. Metalická barva, která se na skutečná auta nanáší, je pro hračky problém," podotkl Rabiňák. Veškeré modely pak ještě musí automobilka sama odsouhlasit.
Z modelů aut se stává i oblíbený marketingový nástroj. Škoda například letos přibalila nové fabie v nejmenším měřítku jako dárek do časopisů.