Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výzkum: Češi řadí mezi nejlepší značky banky a za jídlo si rádi připlatí

  20:03aktualizováno  20:03
Zdravý životní styl je trendem dnešní společnosti, tomu se snaží přizpůsobit i gastronomické odvětví prostřednictvím kvalitních potravin. A právě za takové jídlo je český zákazník ochoten si připlatit, vyplývá ze studie Fair play: 100 nejlepších zákaznických zkušeností v Česku 2017 od firmy KPMG. Žebříčku nejlépe hodnocených značek však dominují finanční společnosti.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

„Český zákazník si rád připlatí za výjimečnou kvalitu, příjemné prostředí a za to, že dlouho nečeká,“ říká tým odborníků, kteří pracovali na výzkumu. Pokud jde o rychlost, lidé si čím dál raději zaplatí i dovoz hotového jídla přímo domů nebo do kanceláře.

Právě gastronomie se umístila nejlépe z devíti hodnocených odvětví. Lidé zapojení do výzkumu si chválí nabídku restaurací i fastfoodů. Oceňují i to, že se v gastronomii stále více dbá na bio a čerstvé domácí suroviny. Proto i pro provozovatele restaurací je původ potravin klíčový, zjistil výzkum.

Patnáct nejlépe hodnocených značek

1. Air Bank

2. Equa bank

3. Fio banka

4. Formaggeria Gran Moravia

5. Student Agency (RegioJet)

6. Kanzelsberger

7. Ugo

8. Rohlík.cz

9. Neoluxor

10. Mobil.cz

11. Yves Rocher

12. IKEA

13. Fischer

14. Lidl

15. Škoda Auto

Kromě odvětví studie srovnávala i 220 konkrétních značek. Z těch se na prvních třech místech umístily společnosti z finančního sektoru, tento segment trhu se ale ve výzkumu umístil až na šestém místě.

Žebříčku dominují Air Bank, Equa bank a Fio banka. „Nejlépe se umístila Air Bank, u níž se projevuje, jak pozitivně lidé hodnotí, když mohou své bankovní potřeby, jako je třeba založení účtu, vyřídit snadno, rychle a s vynaložením minimálního úsilí. Zákazníci vnímají, že bance nezáleží jen na vlastním profitu,“ říkají výzkumníci.

Lidé zapojení do výzkumu také kladně hodnotili, pokud jim banka pomohla vyřídit jejich požadavky co nejrychleji, snadno a komfortně. I díky tomu se na druhém místě umístila Equa bank. Společně s Fio bankou získaly všechny tři společnosti vysoké hodnocení důvěryhodnosti.

Výzkum, který provedla poradenská firma KPMG, zkoumal zákaznické zkušenosti 5 000 Čechů s 220 obchodními značkami. Využíval metodiku, která stojí na šesti pilířích zákaznické zkušenosti - empatii, čas a úsilí, očekávání, integritu a personalizaci. Sběr dat probíhal v prvním čtvrtletí roku 2017.

Studie Fair play zkoumala i zkušenosti lidí s reklamacemi. „Stále ještě platí, že průměrného českého zákazníka až šokuje, když jeho reklamace zboží proběhne v klidu a on se při tom nemusí cítit jako kriminálník. Češky a Češi jsou i dnes spíše připraveni na konflikt,“ říká šéf výzkumného týmu společnosti KPMG Michal Pobuda (více o této části výzkumu jsme psali zde).

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Černá a bílá půda? Jihoafrický prezident chce vrátit pozemky černochům

Cyril Ramaphosa byl svého času chráněncem Nelsona Mandely, nyní směřuje do...

Jihoafrický prezident plánuje, že napraví křivdy koloniální minulosti a předá půdu vlastněnou bělochy do rukou...

Otevírací doba obchodů o svátcích 28. září, 28. října a 17. listopadu

Ilustrační snímek

Zákon o prodejní době v maloobchodě a velkoobchodě nařizuje, že obchody s plochou nad 200 m² musí mít zavřeno...

Polomy, poničené vlaky a rozvody elektřiny. Česko sčítá škody po vichřici

Vichřice na Vysoké.

V českých lesích, které spravují Lesy ČR, padlo kvůli vichřici odhadem 300 tisíc stromů. Jsou to zhruba čtyři procenta...



Najdete na iDNES.cz