Výzkum: Češi řadí mezi nejlepší značky banky a za jídlo si rádi připlatí

  20:03aktualizováno  20:03
Zdravý životní styl je trendem dnešní společnosti, tomu se snaží přizpůsobit i gastronomické odvětví prostřednictvím kvalitních potravin. A právě za takové jídlo je český zákazník ochoten si připlatit, vyplývá ze studie Fair play: 100 nejlepších zákaznických zkušeností v Česku 2017 od firmy KPMG. Žebříčku nejlépe hodnocených značek však dominují finanční společnosti.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

„Český zákazník si rád připlatí za výjimečnou kvalitu, příjemné prostředí a za to, že dlouho nečeká,“ říká tým odborníků, kteří pracovali na výzkumu. Pokud jde o rychlost, lidé si čím dál raději zaplatí i dovoz hotového jídla přímo domů nebo do kanceláře.

Právě gastronomie se umístila nejlépe z devíti hodnocených odvětví. Lidé zapojení do výzkumu si chválí nabídku restaurací i fastfoodů. Oceňují i to, že se v gastronomii stále více dbá na bio a čerstvé domácí suroviny. Proto i pro provozovatele restaurací je původ potravin klíčový, zjistil výzkum.

Patnáct nejlépe hodnocených značek

1. Air Bank

2. Equa bank

3. Fio banka

4. Formaggeria Gran Moravia

5. Student Agency (RegioJet)

6. Kanzelsberger

7. Ugo

8. Rohlík.cz

9. Neoluxor

10. Mobil.cz

11. Yves Rocher

12. IKEA

13. Fischer

14. Lidl

15. Škoda Auto

Kromě odvětví studie srovnávala i 220 konkrétních značek. Z těch se na prvních třech místech umístily společnosti z finančního sektoru, tento segment trhu se ale ve výzkumu umístil až na šestém místě.

Žebříčku dominují Air Bank, Equa bank a Fio banka. „Nejlépe se umístila Air Bank, u níž se projevuje, jak pozitivně lidé hodnotí, když mohou své bankovní potřeby, jako je třeba založení účtu, vyřídit snadno, rychle a s vynaložením minimálního úsilí. Zákazníci vnímají, že bance nezáleží jen na vlastním profitu,“ říkají výzkumníci.

Lidé zapojení do výzkumu také kladně hodnotili, pokud jim banka pomohla vyřídit jejich požadavky co nejrychleji, snadno a komfortně. I díky tomu se na druhém místě umístila Equa bank. Společně s Fio bankou získaly všechny tři společnosti vysoké hodnocení důvěryhodnosti.

Výzkum, který provedla poradenská firma KPMG, zkoumal zákaznické zkušenosti 5 000 Čechů s 220 obchodními značkami. Využíval metodiku, která stojí na šesti pilířích zákaznické zkušenosti - empatii, čas a úsilí, očekávání, integritu a personalizaci. Sběr dat probíhal v prvním čtvrtletí roku 2017.

Studie Fair play zkoumala i zkušenosti lidí s reklamacemi. „Stále ještě platí, že průměrného českého zákazníka až šokuje, když jeho reklamace zboží proběhne v klidu a on se při tom nemusí cítit jako kriminálník. Češky a Češi jsou i dnes spíše připraveni na konflikt,“ říká šéf výzkumného týmu společnosti KPMG Michal Pobuda (více o této části výzkumu jsme psali zde).

Autor:

Nejčtenější

V příštím roce přijde ekonomická krize, řekl ekonom Pikora v Rozstřelu

Ekonom Vladimír Pikora v diskusním pořadu iDNES.cz Rozstřel. (4. prosince 2018)

„O tom, že krize přijde, nemusíme pochybovat. Podle mého názoru k tomu dojde v příštím roce,“ uvedl ekonom Vladimír...

Světové burzy rychle ztrácejí, propad akcií může přivolat recesi i v Česku

Newyorská burza (24. 8. 2015)

Finanční trhy zachvátila „blbá nálada“. Burzy po celém světě již několik dnů v řadě ztrácejí a ani vyhlídky nejsou...

Štědrá nadílka ve Škodovce, zaměstnanci dostali bonus i prémii 12 tisíc

Ilustrační snímek

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda si před letošními Vánocemi výrazně finančně polepší. Společnost totiž...

Protesty drtí francouzskou ekonomiku, šokovaní turisté ze země odjíždějí

Hnutí žlutých vest opět demonstruje v Paříži a dalších francouzských městech...

Protesty takzvaného hnutí žlutých vest proti vládním reformám těžce zasáhly francouzskou ekonomiku. Výrazný útlum tržeb...

Finanční správa si kvůli EET došlápla na soukromé kluby, padaly pokuty

Příběh elektronické evidence tržeb

Zátah ve 24 provozovnách, označených jako soukromé kluby, kde se místní scházejí za zábavou a za pitím, uskutečnili v...

Další z rubriky

Štědrá nadílka ve Škodovce, zaměstnanci dostali bonus i prémii 12 tisíc

Ilustrační snímek

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda si před letošními Vánocemi výrazně finančně polepší. Společnost totiž...

Češi dělají vlny. Zdejší studia patří v počítačové animaci ke světové špičce

Záběr z katastrofického filmu 2012, na němž se podílelo studio UPP

Postava procházející kontrastním lékařským zařízením kolem nádrží, v nichž se v tekutině vznášejí postavy podobné...

Polovina poboček České pošty budou do osmi let franšízy, říká společnost

Ilustrační snímek

Česká pošta očekává, že do konce letošního roku bude na partnerské provozovatele převedeno 583 provozoven. Do konce...

Najdete na iDNES.cz