Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výzkum: Češi řadí mezi nejlepší značky banky a za jídlo si rádi připlatí

  20:03aktualizováno  20:03
Zdravý životní styl je trendem dnešní společnosti, tomu se snaží přizpůsobit i gastronomické odvětví prostřednictvím kvalitních potravin. A právě za takové jídlo je český zákazník ochoten si připlatit, vyplývá ze studie Fair play: 100 nejlepších zákaznických zkušeností v Česku 2017 od firmy KPMG. Žebříčku nejlépe hodnocených značek však dominují finanční společnosti.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

„Český zákazník si rád připlatí za výjimečnou kvalitu, příjemné prostředí a za to, že dlouho nečeká,“ říká tým odborníků, kteří pracovali na výzkumu. Pokud jde o rychlost, lidé si čím dál raději zaplatí i dovoz hotového jídla přímo domů nebo do kanceláře.

Právě gastronomie se umístila nejlépe z devíti hodnocených odvětví. Lidé zapojení do výzkumu si chválí nabídku restaurací i fastfoodů. Oceňují i to, že se v gastronomii stále více dbá na bio a čerstvé domácí suroviny. Proto i pro provozovatele restaurací je původ potravin klíčový, zjistil výzkum.

Patnáct nejlépe hodnocených značek

1. Air Bank

2. Equa bank

3. Fio banka

4. Formaggeria Gran Moravia

5. Student Agency (RegioJet)

6. Kanzelsberger

7. Ugo

8. Rohlík.cz

9. Neoluxor

10. Mobil.cz

11. Yves Rocher

12. IKEA

13. Fischer

14. Lidl

15. Škoda Auto

Kromě odvětví studie srovnávala i 220 konkrétních značek. Z těch se na prvních třech místech umístily společnosti z finančního sektoru, tento segment trhu se ale ve výzkumu umístil až na šestém místě.

Žebříčku dominují Air Bank, Equa bank a Fio banka. „Nejlépe se umístila Air Bank, u níž se projevuje, jak pozitivně lidé hodnotí, když mohou své bankovní potřeby, jako je třeba založení účtu, vyřídit snadno, rychle a s vynaložením minimálního úsilí. Zákazníci vnímají, že bance nezáleží jen na vlastním profitu,“ říkají výzkumníci.

Lidé zapojení do výzkumu také kladně hodnotili, pokud jim banka pomohla vyřídit jejich požadavky co nejrychleji, snadno a komfortně. I díky tomu se na druhém místě umístila Equa bank. Společně s Fio bankou získaly všechny tři společnosti vysoké hodnocení důvěryhodnosti.

Výzkum, který provedla poradenská firma KPMG, zkoumal zákaznické zkušenosti 5 000 Čechů s 220 obchodními značkami. Využíval metodiku, která stojí na šesti pilířích zákaznické zkušenosti - empatii, čas a úsilí, očekávání, integritu a personalizaci. Sběr dat probíhal v prvním čtvrtletí roku 2017.

Studie Fair play zkoumala i zkušenosti lidí s reklamacemi. „Stále ještě platí, že průměrného českého zákazníka až šokuje, když jeho reklamace zboží proběhne v klidu a on se při tom nemusí cítit jako kriminálník. Češky a Češi jsou i dnes spíše připraveni na konflikt,“ říká šéf výzkumného týmu společnosti KPMG Michal Pobuda (více o této části výzkumu jsme psali zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.