Zhruba 90 procent částí nové tramvaje pochází od českých firem. Její vývoj přišel na 100 milionů korun.
Po tři měsíce bude Škoda zkoušet nové obří vozidlo na plzeňských tramvajových linkách za plného provozu.
"O pokud možno bezproblémový zkušební provoz Vektry s cestujícími se bude starat tým škodováků z oddělení servisu, poprodejních služeb a technického úseku," řekl manažer vývojového projektu plzeňské Škody Jiří Hofman.
Vektra bude jezdit i blízko pláží
S odvozeným typem Vektry už Škodovka uspěla na trhu - vozy objednalo italské město Cagliari a i tramvaje, které dodá firma pro město Praha vycházejí z této koncepce. V Itálii získala společnost Škoda kontrakt na dodávku tramvají zhruba za 400 milionů korun. Z Plzně poputuje do italského města Cagliari šest nízkopodlažních velkokapacitních vozů značky Vektra. - více zde
"Ve smlouvě je už zakomponována možná opce na dalších sedm kusů, čímž by se dodávka dostala na úroveň asi jedné miliardy korun," uvedl mluvčí Škodovky Karel Samec. Italové plánují začít využívat nové tramvaje v červnu roku 2006.
První tramvaje se znakem okřídleného šípu dorazí na Sardinii na jaře 2006. Technicky i designově vychází z prototypu představeného v prosinci 2003. Právě ten nyní jezdí v rámci testů v ulicích Plzně.
Tramvaj pro metropoli Sardinie je třicet metrů dlouhá a pojme až tři stovky cestujících. Vozy budou pětičlánkové a obousměrné - mají tedy stanoviště pro řidiče na obou stranách. Škodovácká vozidla vybavená klimatizací budou jezdit na trati blízko rozlehlých pískových pláží.
Největší česká tramvaj se poprvé s cestujícími projela po plzeňských ulicích. Do vozidla dlouhého 32 metrů se vejde až 330 lidí. (29. června 2004) |