Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvíc komparsistů potřebuje film

aktualizováno 
Stát se filmovým komparsistou není těžké.
Stát se filmovým komparsistou není těžké. V novinách jsou co chvíli nabídky reklamních agentur či castingových společností, které hledají nové tváře pro film nebo reklamu. Předpokladem zařazení do databáze komparsistů je fotografie, podle níž si pak produkce vybírá správné typy. "Poptávka je po různých typech, mladých i starších ženách, mužích i dětech. Teď právě budeme potřebovat hodně mužů, kteří budou hrát americké vojáky v zajateckém táboře," říká Josef Loučím. V jeho agentuře je zařazení do rejstříku zdarma a neúčtují ani provizi za zprostředkování práce. Jinde zájemce zaplatí počáteční poplatek za zařazení do databáze, ale tím jeho vydání končí. "Za nafocení tří fotografií a roční zařazení do databáze u nás zaplatí adepti 1200 korun. Pokud dostanou práci, už nám z výdělku nic neplatí," říká Jana Tomanová ze společnosti Showbiz. Zápis do barrandovské komparsní agentury přijde děti, studenty a důchodce na 50 korun, ostatní jednou tolik. "V rejstříku jsou zapsáni na rok, a pokud tam chtějí být i další rok, zaplatí poloviční poplatek," uvádí Marie Šubrtová. V HC Management Models si řeknou o tisíc korun, za které žadatele zaregistrují a udělají mu portrétní fotky, smlouvu uzavírají na rok a poté ji bezplatně prodlužují. "Lidem se zájmem o kompars stačí třeba fotografie obličeje a postavy z rodinného alba. Těm, kteří chtějí být zařazeni v registru pro reklamu, děláme profesionální fotku," říká Vlastimil Hájek. Upozorňuje, že na fotografii by měl být člověk co nejpřirozenější, neupravený od vizážisty a kadeřníka. "Ti totiž udělají z každého krasavce. Na castingu výběru lidí pro reklamu pak vypadají úplně jinak a to je zlé," doplňuje ředitelka agentury Eva Kolínská. Za umělecké soubory fotografií, takzvané booky se navíc platí obvykle pět až osm tisíc korun. Potřebují je hlavně profesionální modelky a modelové, pro komparsistu amatéra to mohou být vyhozené peníze. Jiné agentury naopak za zapsání do databáze nechtějí nic, živí je ale provize z odměn účinkujících.
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.