Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejvíc reklamy bude dál v televizi

  12:20aktualizováno  12:20

Odhadla to společnost ARBOmedia s tím, že by mělo dojít k mírnému zpomalení tempa. První místo mezi inzerenty by si s více než osmi miliardami korun měla udržet televize.

Jsou největší, ale netáhnou
"Nejvíc reklamy se na televizních obrazovkách tradičně objevuje v sobotu. Nejvytíženější den roku byl ale čtvrtek 29. dubna 2004, kdy se na obrazovkách objevilo celkem 759 spotů od 91 inzerentů. Reklamy se ten den vysílaly víc než pět hodin," uvedla Hana Potůčková z ARBOmedia. Celkem loni reklamy zabraly 1128,5 hodiny vysílacího času.

Televize podle ní loni odstartovaly bez nadsázky programovou revoluci a začaly boj o diváka, který bude zřejmě pokračovat i letos. "Televize přišly s novými programy. Objevily se reality show jako SuperStar, původní české televizní seriály," uvedla Potůčková.

Přesto ale televize nejsou nejsou tahounem české reklamy. Rostly především v prvním pololetí, a to hlavně díky sportu, s jehož sledovaností se svezla i reklama.

Rádia drží dobré tempo
Šanci stát se nejrychleji rostoucím klasickým médiem má ale podle Štěpána Woldeho ze společnosti ARBOmedia rozhlasový trh. "Rádiu pomáhá, že je rychlé, flexibilní a poměrně levné, to jsou věci, na které zadavatelé slyší," řekl Wolde.

Intenet si našel k lidem cestu
Boom ale zažívá především internet. Přestože je jeho podíl stále poměrně malý - pohybuje se kolem dvou procent reklamního trhu. Loni vzrostl o víc než třicet procent a ani letos by tomu nemělo být jinak.

Podle společnosti bude na web letos směřovat asi 410 milionů korun. To je ovšem pouze klasická reklama a sponzoring. S připočtením všech dalších forem, jako jsou přednostní výpisy, klíčová slova nebo řádková inzerce, by se mohl dostat až k miliardě, odhadl Wolde.

"Internet si našel k české populaci cestu, lidé s ním žijí," říká Wolde. O tom svědčí i to, že tu osmdesát procent uživatelů hledá informace o zboží nebo službách, téměř šedesát procent tu sleduje zpravodajství a plná třetina tu nakupuje. Což se mimo jiné projevuje v tom zboží na internetu zdražuje, uvedl Wolde.

Internet Češi mají, kvalita je nízká
"Co se týče rozšíření internetu, je na tom Česká republika podobně jako ostatní evropské země. Nyní už je to jen otázka zkvalitňování připojení," dodal.

Zatímco televizním reklamám kralují potraviny, v rozhlase Češi nejčastěji slyší o vybavení domácností či kanceláří, internetu kralují mobilní operátoři a telekomunikace.

Deníkům se vede, časopisům méně
Dobře se daří i tisku. S šesti miliardami korun, které mu ARBOmedia do příštího roku prorokuje, by si měl s přehledem udržet druhou pozici hned za televizemi.

"Tisku se vede zejména tam, kde je standardně silný. Deníky těží z inovací, jakými jsou barva, přílohy a podobně. Jiná je ale situace u časopisů. Úplně nejhůř se dařilo odborným titulům, které doplácejí právě na internet. V České republice jsou přitom magazíny na reklamě silně závislé. Zajišťují jim kolem šedesáti procent příjmů.

To je podobná situace jako například ve Spojených státech. Ve většině evropských zemí jsou ale časopisy schopny vybrat rozhodující část příjmů přímo od čtenářů, upřesnil Wolde s tím, že v Dánsku získávají časopis z reklamy jen asi sedm procent.

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

KLDR čaruje s rozpočtem jak Voldemort. Její lži drásaly i otrlé Sověty

Severokorejský diktátor Kim Čong-un na vojenské přehlídce v Pchjongjangu (15....

Představte si státní rozpočet, který vykazuje stálý růst, notně podporuje rozvoj vědy i technologií, velkou část...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

Žalobce žádá v kauze privatizace OKD podmínky a zaplacení miliard

Obžalobě kvůli údajně nevýhodnému prodeji OKD do soukromých rukou čelí dva...

Za nevýhodnou privatizaci těžebního podniku OKD navrhl státní zástupce Tomáš Černý třem obžalovaným podmínky. Měli by...

Podezřele levné stavební nabídky budou mít utrum, stát víc ocení kvalitu

Asfaltér Josef Horák pracuje jako řidič finišeru na dostavbě dálnice D8 u...

Úředníci ministerstva dopravy dostanou manuál, který by je měl upozornit na podezřele nízkou cenu ve výběrových...

Voda na severu v rukou obcí? Bude to stát 2 miliardy a Veolia zůstane

(ilustrační snímek)

Měl to být přesun hospodaření s vodou od francouzské Veolie zpátky pod kontrolu českých měst a obcí. Jenže není to tak...

Najdete na iDNES.cz