Tradiční logo reprezentuje firmu již po desetiletí; Ilustrační foto

Tradiční logo reprezentuje firmu již po desetiletí; Ilustrační foto | foto: Reuters

McDonald’s podstupuje plastickou operaci. Bude barevnější a zdravější

  • 174
Nejznámější americký řetězec rychlého občerstvení přichází v novém roce s dalšími inovacemi. Již minulý rok McDonald’s předznamenal přechod k „čerstvějšímu a zdravějšímu fast foodu“ a hned zkraje nového roku se snaží na svůj „moderní plán“ navázat i z designového hlediska.

Novou grafiku ponesou papírové tašky, kelímky i krabičky na sendviče. Změna se týká zejména modernějších grafických prvků a rozšíření barevné škály mimo jiné o oranžovou, zelenou, modrozelenou či fialovou barvu. Během roku firma nový styl postupně rozšíří do všech svých poboček po celém světě.

„Náš nový styl je jednoduchý, svěží a shoduje se s vizí firmy, která si klade za cíl být moderní a pokrokovou burgerovou společností,“ uvedl McDonald’s ve svém prohlášení. Podle serveru Quartz změna odpovídá snaze firmy reagovat na trendy a změnu životního stylu strávníků, kdy zvolené barvy evokují zdravější a čerstvější potraviny, ke kterým se McDonald’s už dříve zavázal.

Burgery McDonald’s vděčí za svou slávu synovi českého rodáka

McDonald’s nově nabízí více zeleniny a zpracovává kvalitnější suroviny. Do dvou let chce rovněž snížit objem antibiotik, které podává svým kuřatům a které mají vliv i na boj s lidskými infekcemi. Do deseti let pak chce používat vejce od slepic z volných výběhů a kompletně se přeorientovat na tento chov.

Dále celosvětově nabízí ve svých restauracích i možnost upravit si svůj burger podle přání přidáním dalších přísad, například grilovaných hub, cibule, slaniny nebo guacamole. A v několika restauracích v Jižní Kalifornii si zákazníci mohou vyzkoušet salátové mísy obohacené o kapustu. Ta už se déle používá v restauracích v Kanadě.

Firma se také rozhodla prodloužit dobu snídaní - a to hned na celý den. Servírování snídaní je však omezeno jen na pár druhů palačinek, příloh a vybraných sendvičů. I tady sáhla k radikálnímu kroku - v ranních sendvičích nahradila margarín za pravé máslo. Před tímto rozhodnutím se snídaně podávaly pouze dopoledne do půl jedenácté.

Řetězec se výraznými změnami snaží znovu nastartovat byznys, vyrovnat klesající příjmy a hlavně získat zpět Američany. A změny se nejspíš vyplácejí - v říjnu firma zaznamenala první silnější čtvrtletí za poslední dva roky. Daří se i na burze, kde akcie McDonald’s v posledních týdnech rekordně stoupají.