Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Některé prodejny Žabka vydávají zboží zakoupené na internetu

  14:49aktualizováno  14:49
Zhruba dvacet prodejen Žabka v Praze rozšířilo služby. Lidé si v nich mohou vyzvednout zboží zakoupené v některých internetových obchodech. Je mezi nimi například Alza a knihkupectví Kosmas.

Obchod Žabka. | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

Nová služba bude fungovat ve zhruba dvaceti pražských Žabkách. Vyzvednutí zboží bude zpoplatněno. Pokud se tento nový projekt osvědčí, hodlá společnost Žabka výdej zboží koupeného na internetu rozšířit i do dalších svých obchodů, kterých nyní v Česku funguje 82.

"ŽabkaPoint je společný projekt společností Žabka a Red Square. Jde o nízkonákladovou dopravu malých zásilek především z internetových obchodů v Praze," uvedla Žabka na svých internetových stránkách. Do projektu se zapojily například internetové obchody Fotofast.cz a Domácívýroba.cz.

Zákazníci si v samoobsluhách Žabka mohou vyzvednou také zboží objednané v internetových obchodech Alza.cz či Kosmas.cz.

Mluvčí společnosti Žabka Jana Mužná sdělila, že nová služba byla v pražských prodejnách Žabka zahájena v lednu a poptávka zákazníků se zvyšuje. "Za první týden službu využilo osm zákazníků, v druhém týdnu již 25 zákazníků. Podle odhadů by službu mělo po plném spuštění využívat až 500 nakupujících denně," podotkla Mužná.

Poplatek za dopravu zboží z internetových obchodů je prostřednictvím služby ŽabkaPoint podle Mužné nižší než u konkurenčních dopravců. "Podobné služby zvyšují prodeje e-shopů, neboť nenutí zákazníka čekat hodiny na určeném místě na kurýra nebo ve frontě na poště," podotkla Mužná.

Tuzemské internetové obchody loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci celkově utržily rekordních 33 miliard korun, což je o šest miliard korun více než v roce 2009. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží než v kamenných prodejnách, ale také pohodlí a úspora času. Internetové obchody navíc loni těžily ze snahy lidí nakoupit v době hospodářské krize zboží co nejvýhodněji. Spotřebitelé kvůli tomu více utráceli právě na internetu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.