Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nekup to, když to je tak čerstvý!

aktualizováno 
Tenhle výsledek se zdá docela překvapivý.
Tenhle výsledek se zdá docela překvapivý. A milý zároveň. Většina lidí při plnění nákupního košíku nekouká jenom na cenovku, ale hlavně na to, jestli je zboží čerstvé a dobré. Jistě, je to jen průzkum a ten nemusí říkat pravdu o všech. Ale pokud většina oslovených dala kvalitu zboží před její cenu, je to dobré znamení. Ta pravda je banální: cena není jedinou vlastností kupovaného zboží. Přinejmenším se kombinuje s kvalitou, kterou člověk za cenu dostává. Šetřiví Němci mají na tohle už dávno slovní spojení "preiswert". Zboží prostě za onu cenu musí stát. I u nás si tedy začínáme více všímat poměru kvalita - cena než jen samotné sumy na cenovce. Cena bez informace o kvalitě je totiž jako křestní jméno bez příjmení. Poměr kvalita - cena je při výběru v podstatě jakéhokoliv zboží to nejlepší vodítko. Někdy se vyplatí raději něco připlatit, aby zboží bylo dokonalé, jindy stojí za to kvůli superatraktivní ceně trochu slevit z požadavků na kvalitu. Samotná cena však vypovídá o zboží málo, pohled jen na ni může paradoxně peníze z peněženek spíše tahat než je šetřit. Majitelé levných bot či neodolatelně výhodné elektroniky vědí, o čem je řeč.

P.S. Tohle platí i naopak. Dá se najít kupa zboží, které se tváří superkvalitně jenom cenou. Všechno prostě musí být v tom správném poměru.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká manažer z COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.