Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nekvalitní oprava není vyřízením reklamace

aktualizováno 
Lenka Merunová z Prahy 10 si koupila velmi drahé boty. Nemohla je však nosit, protože měly uvnitř ostré švy. Boty reklamovala a v prodejně vadu do třiceti dnů odstranili. Podle zákaznice však velmi nekvalitně. Švy byly sešity na viditelné přední části a boty tím byly designově znehodnoceny. Lenka Merunová proto boty nepřevzala a prodejce sepsal nový reklamační list s tím, že začíná běžet nová měsíční lhůta k vyřízení této reklamace. V současné době tvrdí, že boty musí posoudit dodavatel, který však není k sehnání. Lenka Merunová chce vědět, jak je to s opakovanou reklamací a zda má právo na odstoupení od kupní smlouvy, neboť třicet dnů již upl ynulo.

Lenka Merunová má právo na odstoupení od kupní smlouvy. Zákon o ochraně spotřebitele stanoví lhůtu 30 dní (není-li dohodnuta delší), během které musí být vada výrobku bezplatně a řádně odstraněna. Tím rozumíme zachování či obnovení všech vlastností a funkcí výrobku. Pokud opravou boty utrpěly po estetické stránce, nebyla provedena řádně. V případě paní Merunové se tedy nejednalo o opakovanou, druhou reklamaci, ale stále o reklamaci první, která nebyla vyřízena ve stanovené lhůtě, a zákaznici vzniklo právo na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.

Jehlička/Švestka a kolektiv: Komentář k Občanskému zákoníku, str. 533 (Beckova edice komentované zákony, 3. vydání): Prodávající je povinen provést odstranění vady věci odborným způsobem a dbát, aby věc měla po opravě takové vlastnosti, jaké má mít věc bez vady. Způsob odstranění vady závisí na rozhodnutí prodávajícího. Jestliže však zamýšlený způsob odstranění vady není způsobilý výskytu vady zamezit, není vyloučeno, aby se kupující domáhal u soudu uložení povinnosti provést odstranění vady určitým způsobem. Pojem "bez zbytečného odkladu"... je třeba vykládat podle okolností každého případu s přihlédnutím k povaze vadné věci a náročnosti odstranění vady. Neodstranil-li by prodávající vadu v této lhůtě, nejpozději však do 30 dnů, stává se vada tzv. subjektivně neodstranitelnou.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ananas z Lidlu. Češi, Slováci a Maďaři kupují jiný než Němci a Rakušané. Je...
PŘEHLED: Další šizené potraviny. Sýrová náhražka, jablko místo pomeranče

Rozdíly v kvalitě potravin jsou i v privátních značkách řetězců. Test, který zpracoval Ústav konzervace potravin Vysoké školy chemicko-technologické, srovnával...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka na tiskové konferenci po jednání tripartity 17....
Řešení dvojí kvality potravin si žádá revizi směrnice EU, prohlásil Sobotka

Řešení problému dvojí kvality zboží v zemích evropské osmadvacítky podle českého premiéra Bohuslava Sobotky vyžaduje revizi unijní směrnice o nekalých...  celý článek

kiwi
Hitparáda cenových extrémů potravin: nejvíc podražilo kiwi a máslo

Co mají společného melouny, pomeranče a kiwi? Kromě exotiky je to i vysoká cena, kterou si za ně zákazníci připlácejí v obchodech. Kilo kiwi zdražilo na sto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.