Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci chtějí do ČEZ jen ve větším

  12:21aktualizováno  12:21
Německý energetický kolos E.ON nechce při případném vstupu do ČEZ troškařit. Do připravované privatizace dominantního českého výrobce elektřiny chce vstoupit, jen když vláda nabídne větší akciový podíl. Plánovaný prodej 16 procent akcií ČEZ na burze proto Němce neláká.

"Tento balík se zřejmě roztříští. Něco jiného by bylo, kdyby se vláda rozhodla prodat velkou část firmy nebo celý ČEZ," komentoval stanovisko E.ON šéf jeho české divize Michael Fehn.

Dodal, že v tom případě by šla firma do další akvizice na českém trhu zřejmě s nějakým partnerem. Stát nyní vlastní v ČEZ 67,6 procenta akcií. O prodeji jejich části při zachování majority uvažuje kvůli vylepšení příjmů rozpočtu. 

Nový ČEZ zlevní pěti regionům elektřinu

Pokud by se E.ON v budoucnosti stal vlivným spolumajitelem ČEZ, mohl by více zasahovat do ceny elektřiny pro koncové zákazníky.

Momentálně Němci vlastní rozhodující podíly v Jihomoravské a Jihočeské energetice.

Distribuci ve zbývajících regionech mimo Prahy ovládl ČEZ poté, co se státem vyměnil podíly v distributorech za podíl v přenosové soustavě. VÍCE ZDE

Svého vlivu ČEZ využil ke snížení cen pro domácnosti, které ohlásil od října. VÍCE ZDE

E.ON ve svých državách zatím podobný krok nechystá a považuje oznámení ČEZ o zlevňování za pouhý marketingový tah.

"Pokud jde o reklamní kampaň společnosti ČEZ, nebudu k ní dávat žádný komentář. I my jsme v některých případech energii zlevnili a další kroky uděláme, až kampaň ČEZ zcela vyhodnotíme," řekl k tomu Fehn.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
České Tesco je v miliardové ztrátě. Vysvětluje to změnou účetní metodiky

Obchodní řetězec Tesco skončil svůj finanční rok v Česku se ztrátou téměř 1,1 miliardy korun. Společnost špatný výsledek vysvětluje změnou metodiky ocenění...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.