Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Berlína do Mnichova za čtyři hodiny. Rychlovlaky zkrátí cestu o třetinu

  15:02aktualizováno  15:02
Klíčový projekt na německé železnici je hotový. Stavbaři dokončili poslední úsek rychlodráhy mezi Berlínem a Mnichovem, který má přitáhnout do vlaků další cestující. Tento týden stavbaři dokončili poslední úsek mezi Erfurtem a Entfeldem přes Durynský les.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Pravidelné vlaky na trať vyjedou na konci roku 2017, už tento měsíc ale začnou zkušební jízdy souprav s rychlostí až 330 kilometrů za hodinu.

Podle německých médií jde ze stavebního hlediska o nejnáročnější stavbu železnice v Německu - na 107 kilometrech vlaky pojedou po 29 mostech a 22 tunely, nejdelší z nich je dlouhý přes kilometr. Nová trať je už vybavena nejmodernějším zabezpečovacím systémem a připravena i na dobu, kdy z lokomotiv zmizí strojvedoucí.

Rychlé spojení mezi Berlínem a Mnichovem se začalo budovat už v roce 1991 jako jeden z hlavních projektů pro sjednocení Německa, pětadvacet let poté je hotové. Stavba byla na sedm let přerušena, podle původních plánů měly vlaky jezdit už na přelomu tisíciletí. Náklady na stavbu dosáhnou deseti miliard eur, dvakrát více, než se původně čekalo.

Dokončení celého úseku bude znamenat především velké zrychlení. Rychlovlaky ICE dosud mezi Berlínem a Mnichovem trasu zvládaly nejrychleji za 6 hodin a 13 minut, nově se mají dostat na čtyři hodiny. Už teď přitom vlaky využívají na většinou vysokorychlostní železnici, musí ale cestu přes Durynský les objíždět z Norimberka do Erfurtu přes Würzburg a Fuldu.

Rychlé vlaky by měly výrazně omezit leteckou dopravu mezi Mnichovem a Berlínem, podobně se tak stalo například po otevření rychlotrati mezi Barcelonou a Madridem.

Autor:


Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



PŘEHLEDNĚ: Lidé špatně odhadují platy. Podívejte se, komu by přidali

Ilustrační snímek

Nejvíc platově podhodnoceni jsou učitelé, sociální pracovníci a zdravotní sestry, naopak přiměřený plat berou praktičtí...

Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Další z rubriky

Pardubický kraj pokračuje v jednáních se soukromými dopravci

Začátek nejtěžšího testu Leo Expressu: test elektromagnetické kompatibility

Soukromý dopravce Leo Express loni zaslal na ministerstvo dopravy nabídky na převzetí většiny rychlíkových linek od...

Ťok prosadil změny v dozorčí radě Českých drah, pobouřil vedení KSČM

Ministr dopravy Dan Ťok při slavnostním otevření nové výpravní budovy...

Ministr dopravy Dan Ťok prosadil výměnu většiny dozorčí rady Českých drah. V nové radě zasednou zástupci akademické...

Spojit Dunaj a Labe je sci-fi, smysl dává jen část kanálu, říká Ťok

Ministr dopravy Dan ťok

Staronový ministr dopravy Dan Ťok (ANO) zahájil další část mandátu oznámením o kompletní obměně vedení Českých drah....

Najdete na iDNES.cz