Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci si oblíbili diskontní autopůjčovny

  14:02aktualizováno  14:02
"Diskont frčí." Na slogan známý z potravinářských supermarketů si Němci zvykli už před desetiletími a v poslední době na levné nabídky láká už celá řada leteckých společností nabízejících laciné letenky. Stejně tak ale Němci rychle přivykli i levným autopůjčovnám.

Majitel největší německé půjčovna Erich Sixt tento týden představil dceřinou společnost Sixti, která chce trh zaplavit nízkou půjčovní cenou od pěti od osmi eur (do 250 korun) za den.

Předčil tak teprve nedávno zavedenou nabídku onlinové společnosti Navicar.de. "Trh je dostatečně velký," neobává se Navicar nové konkurence.

Tento levný prodejce služby přišel na německý trh před půl rokem a nabízí auta v relaci od devíti od 18 eur na den. S dosavadní 85procentní vytížeností svého autoparku je velmi spokojen.

Předsedovi Spolkového svazu pronajímatelů aut Berndu Schumannovi je ale podnikatel Sixt trnem v oku. Obává se, že se levné nabídky příliš rozšíří a ohrozí tradiční půjčovny.

Na druhé straně si ale uvědomuje, že je například klientela Navicaru poměrně omezená: "Objednávat se dá jen přes internet, což předpokládá vlastnit přípojku a musí se platit kreditní kartou," připomíná Schumann.

I přes nabídnuté nízké ceny Schumann doporučuje zájemcům zevrubněji kalkulovat. "Auta se totiž musejí vracet umytá a natankovaná s plnou nádrží," říká.

Další náklady vznikají při prodlužování půjčovní doby a nebo dodatečném připojištění. "Levně se dá přitom objednávat jen čtyři až 12 týdnů předem, krátkodobější objednávky už tak výhodné nejsou."

Přes počáteční "mouchy" hovoří odborníci o pokračující "aldizaci" hospodářského prostředí, přičemž narážejí na dnes nejrozšířenější německou síť potravinovým diskontových supermarketů Aldi.

Navzdory hospodářské krizi v Německu má Aldi nadále obchodní úspěch, stal se doslova kultem a roste i v nynějších slabých dobách.

"Signálem je pro mne zpráva, že u Aldi pravidelněji nakupuje až 80 procent Němců," líčí motivy své podnikatelské aktivity Erich Sixt. Takové procento aspoň uvádějí některé průzkumy mínění.

I šéf půjčovny Navicar Sigurd Schönherr považuje Aldi za svůj vzor: "Tak, jak diskonty změnily potravinářský trh, změní se v příštích deseti letech také trh autopůjčoven."

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Chmela (v popředí) z Tescomy přijal gratulace k titulu podnikatele roku od...
Nominace na Podnikatele roku se uzavírají, pošlete svůj tip

Čas pro podání přihlášek do osmnáctého ročníku prestižní soutěže EY Podnikatel roku se rychle krátí. Uzávěrka je už tuto sobotu 21. října, svůj tip můžete...  celý článek

Václav Vachta, šéf sítě zdravotnických zařízení EUC.
Největší síť poliklinik EUC nakupuje v Ostravě. Letos utrží 2,5 miliardy

Jeden z největších soukromých hráčů ve zdravotnickém byznysu, skupina EUC, přikupuje devatenáctou polikliniku. Cenu za ostravské zařízení Mephacentrum...  celý článek

Průzkumný vrt v Cínovci.
Zatím bez reakce. Australská EMH analyzuje usnesení Sněmovny k lithiu

Australská společnost European Metals Holdings, se kterou ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček (ČSSD) podepsal memorandum o lithiu, bude tento týden...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.