Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoklub ADAC kritizuje plány německé vlády na mýtné pro osobní auta

  14:42aktualizováno  14:42
Chystané zavedení dálničních poplatků pro osobní auta v Německu narazilo na odpor také u největšího německého autoklubu ADAC. Šéf organizace August Markl ministrům dopravy a financí v dopise napsal, že rozhodnutí o mýtném pro osobní vozy je zbytečné. Informoval o tom magazín Spiegel.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: ADAC

Šéf autoklubu, který má více než devatenáct milionů členů, v dopise Alexanderu Dobrindtovi (CSU) a Wolfgangu Schäublemu (CDU) dále napsal, že projekt mýtného ponechává řadu zásadních otázek nezodpovězených. Markl se zmínil také o nejistotě, kterou podle něj plánované poplatky vzbuzují u veřejnosti.

Markl má výrazné pochybnosti o tom, jestli zavedení mýtného pro osobní vozy vůbec přinese nějaké příjmy. Dobrindt si od něj slibuje čistý roční příjem kolem 524 milionů eur (14,2 miliardy korun). Analýzu jeho úřadu však někteří zpochybňují.

Příjmy z mýtného pro osobní auta by byly několikanásobně vyšší, kdyby návrh, který minulý týden schválila německá vláda, nepočítal s tím, že němečtí řidiči budou od platby de facto osvobozeni. Za mýtné sice zaplatí, ale později jim bude vráceno, protože se jim sníží daň z motorových vozidel. Majitelé nejekologičtějších aut s velmi nízkými emisemi získají dokonce ještě větší úlevu, než kolik zaplatí na dálničních poplatcích.

Veškeré příjmy z mýtného pro osobní vozy, které by mělo být zavedeno v roce 2019, tak ve výsledku Německu poplynou od zahraničních motoristů. To se nelíbí několika evropským zemím, včetně Rakouska, Nizozemska, ale i Česka. Premiér Bohuslav Sobotka minulý týden prohlásil, že zaúkoluje ministra dopravy Dana Ťoka vypracováním analýzy dopadů zavedení mýtného. „Pokud se potvrdí, že pro Českou republiku vzniknou negativní diskriminační dopady, vláda zváží připojení k připravované žalobě Rakouska na postup Německa,“ dodal Sobotka (psali jsme zde).

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Superboháči sbírají pasy jako trofeje. Některá občanství se dají koupit

Ilustrační snímek

Mít druhý, třetí nebo čtvrtý pas je pro nejbohatší lidi planety jedna z trofejí, kterou chtějí mít. Nejlukrativnější je...

Nindžu nechce nikdo dělat ani za dva miliony, turistická atrakce mizí

Ilustrační foto

Město Iga v japonské prefektuře Mie považují obyvatelé za místo, kde se zrodili legendární nindžové. Každoročně...

Kimova země nevzkvétá. Loni zažila největší ekonomický propad za 20 let

Kim Čong-un na sjezdu Korejské strany pracujících (9. května 2016)

Hrubý domácí produkt Severní Koreje se loni snížil o 3,5 procenta, což je nejhlubší propad za 20 let. Ekonomiku...

Najdete na iDNES.cz