Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německo v červenci meziměsíčně vyvezlo o 7,3 procenta více zboží

  11:10aktualizováno  12:19
Německo hlásí sedmiprocentní nárůst vývozu. V červenci němečtí podnikatelé vyvezli ve srovnání s červnem o 7,3 procenta více zboží. Přesto je hodnota zboží prodaného do zahraničí o 22 procent menší než loni.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Podle analytiků je zpráva dalším signálem, že výhled největší evropské ekonomiky se zlepšuje. "Znamená to, že německá ekonomika se pravděpodobně ve druhém čtvrtletí stabilizovala," uvedl ekonom Citigroup Jürgen Michels.

V meziročním srovnání jsou ale čísla stále slabá. Kromě vývozu, který se svezl o 22 procent, je také o 17,2 procenta méně zboží, které německé podniky dovezly ze zahraničí.

V červenci se z Německa vyvezlo o 12,2 miliardy eur více, než se dovezlo. Čísla jsou přitom předběžná a můžou se ještě mírně změnit.

Nejdůležitějším odbytištěm pro německé výrobky jsou země Evropské unie, kam v červenci Němci prodali zboží za 43,8 miliardy eur.

V meziměsíčním srovnání se nicméně čísla v Německu zlepšují, což je pozitivní zpráva. Průmyslovým podnikům přibylo v červnu oproti květnu 4,5 procenta zakázek. - více čtěte Německý průmysl překvapil, zakázky vyskočily

Poněkud nečekaně ale klesla v červnu průmyslová výroba, která meziměsíčně spadla o 0,1 procenta. Ekonomové očekávali nárůst o 0,7 procenta. Firmy se zřejmě zbavují zboží na skladech a tempo výroby se ještě nepřizpůsobilo vyšší poptávce.

Zotavení německé ekonomiky je pro Česko zásadní. Německo je totiž na prvním místě v žebříčku zemí, kam české firmy nejčastěji vyvážejí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lego představilo novou kolekci s názvem Ženy ve vesmíru.
Lego před Vánocemi servíruje novou kolekci: oslavuje úspěšné ženy NASA

I letos chce společnost Lego podpořit své vánoční tržby uvedením nové kolekce. Tentokrát míří nejnovější stavebnice na milovníky vesmíru a zároveň obdivovatele...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Omáčková mánie. Američanka vyměnila jeden balíček Sečuánu za auto

Pár desítek sáčků limitované edice Sečuánské omáčky, které se prodávaly v několika vybraných restauracích fastfoodového řetězce McDonald’s v USA, vzbudilo...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.