Ani po skončení nucené pauzy se však automobilka k plné výrobě nevrátí až do konce března.
V důsledku hospodářské krize posílají své zaměstnance na prodloužené zimní dovolené také konkurenti Daimleru, BMW a Audi.
Jenom v Sindelfingenu, kde se vyrábějí především vozy Mercedes třídy A a B, se to týká zhruba 20 tisíc zaměstnanců. Pracovat budou jen tři nebo čtyři dny v týdnu. Naposledy tu byla zkrácená pracovní doba zavedena v roce 1993.
Kdo omezí výrobu |
Daimler |
BMW |
Audi |
Škoda Auto |
Také v dalších třinácti závodech koncernu, v nichž pracuje dohromady kolem 150 tisíc lidí, budou vánoční prázdniny trvat až čtyři týdny. Následná zkrácená pracovní doba byla zatím dohodnuta ve třech závodech. Zaměstnanci ve výrobě by přitom během té doby měli dostávat 90 procent obvyklé čisté mzdy.
Krizi odbytu pociťuje také automobilka BMW, která stejně jako její stuttgartský konkurent v listopadu prodala o čtvrtinu osobních vozů méně než ve stejném měsíci loni. Bez zkracování pracovní doby chce bavorská firma vydržet do jara, ale dnes pošle své zaměstnance s nastřádanými přesčasovými hodinami na nucenou čtyřtýdenní dovolenou. Prodloužené zimní závodní prázdniny potrvají v závodech BMW v Mnichově a Řezně do 9. ledna.
Volkswagen zatím zkrácení pracovní doby neplánuje. Škoda Auto patřící do koncernu ale omezí výrobu na čtyři pracovní dny od ledna do června. - více čtěte zde
Další člen skupiny, Audi, se zatím s krizí pere z německých výrobců luxusních automobilů relativně nejúspěšněji. I jeho výrobní linky v Ingolstadtu a Neckarsulmu ale budou v zimě stát o pět dní déle než obvykle, od 19. prosince do 12. ledna.