Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německý Schlecker má potíže, píše Der Spiegel. Nesmysl, tvrdí drogerie

  15:53aktualizováno  15:53
Německý řetězec Schlecker, který má své prodejny i v České republice, údajně čelí finančním problémům. Napsal to časopis Der Spiegel s odvoláním na zdroje uvnitř firmy. Jen v listopadu podle něj německá drogistická jednička zavřela v zemi okolo 400 prodejen a v prosinci má stejný osud potkat dalších 200.

Schlecker. | foto: Profimedia.cz

Mluvčí společnosti vážné finanční obtíže dementoval a rušení filiálek vysvětlil jako pokračující restrukturalizaci řetězce, která potrvá do konce prvního čtvrtletí příštího roku.

Podle informací Spiegelu jsou pravým důvodem "masivní problémy s likviditou". Kvůli nim údajně majitel rodinného podniku Anton Schlecker převedl do firmy částku v řádu desítek milionů eur ze svého soukromého jmění. I to mluvčí Schleckeru popřel. Připustil nicméně, že "úspory z dobrých let se někdy používají ve špatných rocích".

Kolik prodejen v Německu nechala firma zavřít, nechtěl mluvčí upřesnit.

Jejich zboží v hodnotě 180 milionů eur (4,6 miliardy Kč) bylo podle něj "z logistických a hospodářsko-podnikových důvodů" nově přerozděleno mezi ostatní prodejny. Dodavatelé Schleckeru však podle Spiegelu upozornili, že si řetězec letos objednal výrazně méně vánočního zboží než obvykle.

Schlecker si v Německu stále udržuje mezi řetězci drogerií první pozici těsně následován společností dm, která roste stejně rychle, jako Schlecker ztrácí, poznamenal dnes deník Die Welt. Rovněž dm působí v České republice, stejně jako trojka na německém trhu Rossmann.

Podle agentury DPA je účetnictví Schleckeru v červených číslech od roku 2008 a také letos počítá se ztrátou. V obchodním roce 2010 klesl jeho celoevropský obrat o zhruba 650 milionů eur na 6,55 miliardy eur.

Ve snaze oživit uvadající rodinný podnik předal před rokem Anton Schlecker jeho řízení svým dětem Larsovi a Meike. Ty oznámily záměr modernizovat prodejny, aby byly příjemnější a přehlednější pro zákazníky. I tento cíl podle Spiegelu nabourávají finanční těžkosti společnosti a z plánovaných až 2 000 přebudovaných filiálek ročně se podle zdrojů zevnitř firmy podaří modernizovat maximálně 300 obchodů. Podle mluvčího to však souvisí s tím, že letos je tento projekt v testovací fázi.

Tyto změny se podle magazínu zatím nijak nedotkly zaměstnanců, jejichž propouštění by kvůli platné tarifní smlouvě prý vyšlo Schlecker příliš draho.

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

Zentivu chce americký investiční fond, Francouzi žádají desítky miliard

(Ilustrační snímek)

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi zahájila exkluzivní jednání o prodeji své evropské divize generických léků...

Heinz namíchal „majočup“. Objevuje Ameriku, zlobí se Hispánci

Novým produktem potravinářské společnosti Heinz je směs majonézy a kečupu.

Potravinářská společnost Heinz uvedla na trh „majočup“, který je kombinací majonézy a kečupu. Výrobek, který firma...

Cambridge Analytica chtěla vytvořit kryptoměnu pro obchodování s osobními daty

Brittany Kaiserová, bývalá zaměstnankyně Cambridge Analytica (17. dubna 2018)

Britská konzultační firma Cambridge Analytica, známá v posledních týdnech hlavně kvůli skandálu s uniklými daty...

Najdete na iDNES.cz