Stávky během léta krátkodobě ochromovaly Německo, ale i zahraniční vlakové spoje, mimo jiné s Českou republikou. Obě strany se v srpnu dohodly, že povedou jednání až do konce září a odboráři po tu dobu nebudou stávkovat. Jednání ale skončila neúspěšně, protože strany se nebyly schopné dohodnout na kompromisu.
Šéf GDL Manfred Schell uvedl, že další stávky se zdají být nevyhnutelné. V pondělí bude mít ve Frankfurtu tiskovou konferenci, na které oznámí další kroky odborářů.
Personální ředitelka Deutsche Bahn Margret Suckaleová o víkendu uvedla, že společnost udělala vše, co bylo v jejích silách. Vedení doufalo, že se mu podaří přesvědčit GDL, aby podepsal stejnou dohodu o mzdách, jako ostatní odborové svazy železniční společnosti, podle které zaměstnancům stoupnou mzdy o 4,5 procenta.
GDL ale považuje tento růst za nízký a původně dokonce požadoval zvýšení mezd pro strojvůdce až o 31 procent.
Odborový svaz slíbil, že nebude stávkovat ve středu, kdy je v Německu státní svátek, mohly by tak stávky začít ve čtvrtek. Ministr dopravy Wolfgang Tiefensee varoval, že nové stávky by mohly mít na ekonomiku devastující dopad.
Dopravní a logistický gigant Deutsche Bahn patří mezi největší zaměstnavatele v Německu. Loni přepravil 1,85 miliardy cestujících a příjmy společnosti činily třicet miliard eur (826 miliard Kč).
Minulé stávky postihly i dodávky pro německé výrobní podniky. Ekonomický institut DIW odhaduje, že stávky na železnici by mohly stát Německo denně pět set milionů eur.