EU v boji s příliš levnou Čínou: na dovoz nerezové oceli uvalila cla

  22:30aktualizováno  22:30
Evropská unie uvalila cla v rozmezí 17,2 až 27,9 procenta na dovoz výrobků z nerezové oceli z Číny, aby vyrovnala neoprávněně nízké ceny. Uvedl to věstník EU. Cla na produkty používané ve stavebnictví, strojírenství a dalších oborech se budou uplatňovat pět let.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Předběžná cla na tento import zavedla Unie už loni v srpnu, a to ve výši 17,2 až 28,5 procenta. Evropská komise začala vyšetřovat čínské dodávky v prosinci 2016 v reakci na stížnosti evropského ocelářského sdružení Eurofer, k jehož členům patří firmy ArcelorMittal, ThyssenKrupp a Tata Steel Europe.

Komise tehdy uvedla, že uvalení cel bylo nezbytné a že pomůže evropským producentům v minimálně 15 zemích Unie. 

Zvýhodněte nás, jinak skončíme, burcují čeští oceláři Brusel

„Předběžně jsme dospěli k závěru, že opatření přispějí k oživení tohoto průmyslového sektoru v EU tím, že mu umožní zvýšit ceny a vrátit se k zisku,“ uvádí se v prohlášení Evropské komise.

Čínské ministerstvo v reakci na rozhodnutí EU uvedlo, že je se zavedením cel velmi nespokojeno a že takové problémy odvětví, jako je nadměrná kapacita, by měly být řešeny společně všemi státy a ne jednostrannými opatřeními.

Podíl Číny na trhu nerezové oceli EU se zvýšil z deseti procent v roce 2013 na asi 20 procent v roce 2016, přičemž pokles čínských cen byl podle věstníku větší než pokles nákladů na surovinu. Roční hodnota evropského trhu se pohybuje na úrovni 4,6 miliardy eur (116 miliard Kč).

Dovoz z podniků z čínské skupiny HBIS, včetně Hesteel Co Ltd, bude proclen sazbou 27,8 procenta, výroba Shagan Group bude podléhat sazbě 27,9 procenta a produkty Shougang Group 17,2 procenta.

Ocelářství v Unii je soustředěno v Belgii, Francii, Nizozemsku a Polsku, doplnila agentura Reuters.

Autor:

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati

Vysokorychlostní vlak Šinkanzen přijíždí na nádraží v Tokiu (duben 2016)

Správci železnic objevili při přípravě jednoho ze tří pilotních úseků vysokorychlostních tratí problémy s plánovanou...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Další z rubriky

EU pozvedne obchod s Afrikou, Babiš a české firmy vyrážejí do Vídně

Sídlo Africké unie je nejvyšší budovou etiopské metropole (28. ledna 2012)

Digitalizace a inovace budou středobodem úterního fóra ve Vídni, kde se stovky podnikatelů i politiků z Evropské a...

PŘEHLEDNĚ: Čtyři scénáře brexitu pro české firmy. Ani jeden není dobrý

Velká Británie vystavila Evropské unii stopku

Jen 101 dnů zbývá, než Velká Británie opustí Evropskou unii. Stále však není jasné, jak rozvod proběhne. A zda vůbec....

Nemá kdo obsluhovat. Německo bojuje s rekordním nedostatkem pracovníků

Ilustrační snímek

Německo se potýká s rekordním nedostatkem zaměstnanců, v zemi je několik set tisíc volných pracovních pozic. Pracovníci...

Najdete na iDNES.cz