Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nespokojenému zákazníkovi Telecomu poradí na zvláštní lince

aktualizováno 
- Jednou z typických monopolních společností je Český Telecom. Jak se může člověk bránit, když mu Telecom naúčtuje hovory, které vůbec neuskutečnil? Co dělat, když nefunguje telefon, jeho majitel to oznámí Telecomu, a přesto se několik dalších dní nic neděje? Prvním krokem, který může zákazník v nesnázích udělat, je zavolat na telefonní číslo 0800 12 34 56. Na bezplatné zelené lince by měli poradit, kam se má klient obrátit a jak má postupovat, případně jeho problém ihned vyřešit.

Reklamace vyúčtování telefonních poplatků
Jednou z nejčastějších příčin, proč bývají lidé nespokojeni s Telecomem, jsou neúměrně vysoké částky na faktuře. Lhůta pro uplatnění reklamace cen je patnáct dnů ode dne splatnosti. Ten je uveden ve vyúčtování. V této lhůtě musí zákazník navštívit místně příslušné reklamační místo Českého Telecomu. Adresa příslušného reklamačního místa je uvedena ve Zlatých stránkách a také na přední straně vyúčtování za telekomunikační služby. Přestože je klient nespokojen s výší fakturované částky, je povinen ji zaplatit v řádném termínu. Částka mu v případě oprávněné reklamace bude vrácena později. Je také možné s reklamací podat žádost o povolení odkladu platby.

"Český Telecom umožňuje odklad platby reklamovaného účtu bez ohledu na výši částky. Záleží pouze na tom, zda zákazník v minulosti platil účty řádně a včas, respektive na počtu jeho neoprávněných reklamací," říká tiskový mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha.

Jestliže Telecom skutečně naúčtoval neoprávněně vysoké poplatky a zákazník je zaplatil, je společnost povinna tyto peníze vrátit ve lhůtě stanovené v reklamačním řádu. V případě, že Telecom tyto lhůty nedodrží, má zákazník právo na vrácení přeplatku i s úrokem z prodlení.

Přeplatek musí být vrácen formou dobropisu v následujícím zúčtovacím období, jestliže se jedná o částku nižší, než je průměrný měsíční účet za posledních šest měsíců. Jde - li o vyšší částky, vracejí se poštovní poukázkou nebo převodem na účet zákazníka do třiceti dnů od vyřízení reklamace.

"Pokud zákazník není spokojen s vyřízením reklamace, má právo podat námitku proti výši telefonního účtu k příslušnému územnímu odboru Českého telekomunikačního úřadu. Tento odbor po provedeném správním řízení ve věci rozhodne. Proti rozhodnutí lze podat rozklad, o kterém rozhodne ministr dopravy a spojů. Toto rozhodnutí je přezkoumatelné Vrchním soudem v Praze," říká Vladan Crha.

Dočasné odpojení telefonu není výhodné
Když se telefon delší dobu nepoužívá - například telefon na chalupě, kde majitel nepobývá v zimních měsících - je možné nechat jej dočasně odpojit. Zákazník tím ale nic nezíská - naopak, za opětovné připojení bude muset zaplatit.

"Ve smyslu Telefonního řádu lze na žádost zákazníka dočasně přerušit provoz hlavních účastnických telefonních stanic, ovšem s tím, že za dobu dočasného přerušení provozu se účtují příslušné ceny za používání hlavních účastnických stanic, tedy měsíční paušál," vysvětluje Vladan Crha.

"Má-li zákazník pronajatý telefonní přístroj, platí za jeho pronájem. V případě dočasného přerušení provozu na delší dobu může účastník požádat o demontáž telefonního přístroje, nebo jej může sám odnést do příslušného zákaznického centra Českého Telecomu - pak za pronájem přístroje po dobu dočasného přerušení provozu stanice neplatí.

"Za znovuzapojení telefonu se ovšem účtuje cena ve výši 52,50 korun - při nájemném ve výši zhruba patnácti korun měsíčně by tedy odinstalování telefonního přístroje bylo ve většině případů nepříliš výhodné.

Spojení s nesprávným účastníkem
Může se stát, že člověk několikrát vytočí jiné číslo, než na jaké se dovolá. Tím se mu samozřejmě zvyšují poplatky za telefon. Takovou poruchu je třeba nahlásit na ohlašovně poruch.

To lze udělat telefonicky telefonní číslo centrální ohlašovny je 129. Reklamaci je možné uplatnit u místně příslušného reklamačního místa Českého Telecomu, nebo po telefonu na lince 0800 12 34 56.

Lhůty pro vyřízení reklamace jsou třicet, šedesát nebo devadesát dnů - podle technické složitosti případu. Zákazník, který poruchu nahlásil ohlašovně poruch, má právo na snížení ceny - to ale za podmínky, že existence závady byla prokázána a zákazník za její vznik neodpovídá - to znamená, že nevznikla na telefonním přístroji, který je majetkem zákazníka.

Neoprávněné odpojení od telefonní sítě
V případě, že na účet Telecomu nedojdou včas platby zákazníka, Telecom posílá takovému klientovi do jednoho měsíce po lhůtě splatnosti upomínku. Poté následuje další upomínka - formou doručené zásilky, ve které je uveden další termín pro úhradu plateb.

Jestliže zákazník nezaplatí ani v tomto termínu, zasílá Telecom upozornění. Když nereaguje ani na upozornění, je zákazník odpojen od telefonní sítě. Jestliže dojde k neoprávněnému odpojení telefonní stanice, musí zákazník na místně příslušném reklamačním místě Českého Telecomu prokázat, že poplatky uhradil včas. V případě, že prokáže neoprávněnost odpojení svého telefonu, je provoz okamžitě obnoven. Nárok na odškodnění však nemá.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Zubař, ilustrace
Lepší strava, rovnátka, nadstandardy. Češi si připlácí 5 tisíc ročně

Šetrná metoda odstranění křečových žil, speciální genetické testy v těhotenství, lepší strava v nemocnici. Čeští pacienti jsou ochotni si připlatit čím dál víc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.