Nespokojenost s výrobkem k vrácení peněz nestačí

-
Pavla Šmardová z Prahy si koupila stříbrný náhrdelník složený z dílků. Když jej zkusila nosit, nebyla vůbec spokojená, protože se náhrdelník protáčel a při sebemenším pohybu byl vidět pouze z rubové strany. Pavla Šmardová chtěla vědět, zda má nárok na vrácení peněz.

V tomto případě by zřejmě bylo nutné odborné posouzení znalcem, ze kterého by bylo patrné, zda jde o vadu výrobku, či nikoli. V případě, že by byl náhrdelník vadný, mohla by Pavla Šmardová od kupní smlouvy odstoupit a žádat vrácení zaplacené částky. V opačném případě sama nespokojenost s výrobkem není zákonným důvodem pro odstoupení od kupní smlouvy.

Občanský zákoník, §623, odst. 1: Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci anebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva příslušejí kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.