Spojené státy jsou podle Nestlé největším trhem pro mraženou pizzu na světě s ročními tržbami kolem 37 miliard USD. Kraft Foods si loni podle odhadů z tohoto trhu odtrhl 2,1 miliardy dolarů.
Nestlé koupí značky jako DiGiorno, Tombstone, California Pizza Kitchen, Jack's a Delissio. Akvizici ještě musí schválit americké a kanadské regulační orgány. Celá transakce by však měla být dokončena v letošním roce.
"Nestlé se tímto stane světovým lídrem tohoto atraktivního a rychle rostoucího odvětví," věří mražené pizze šéf společnosti Paul Bulcke.
O Cadbury nemá Nestlé zájem
Švýcarská firma tento týden uvedla, že prodala dalších 52 procent akcií ve firmě z oboru péče o zrak Alcon farmaceutické společnosti Novartis za 28,1 miliardy dolarů a má tak dostatek peněz na nové akvizice. Nestlé očekává, že jí koupě přinese do pěti let úspory v objemu sedmi procent tržeb.
Nestlé rovněž vyloučila, že by chtěla učinit nebo se nějak účastnit formální nabídky na britskou potravinářskou společnost Cadbury. Firma Kraft pak oznámila, že poté, co získala další peníze z prodeje divize, hodlá revidovat svoji nabídku na Cadbury. Detaily pozměněné nabídky chce zveřejnit do 19. ledna.