VIDEO: Dopravce NetJets představil nový privátní tryskáč pro bohaté

  10:44aktualizováno  10:44
Společnost NetJets, která je lídrem privátního létání v Evropě, ukázala na letišti ve Vodochodech nový přírůstek ve své flotile. Tryskový letoun Challenger 350 má uspokojit náročné byznysmeny nebo sportovce. NetJets v posledních letech masově obměňuje flotilu, sází přitom i na oživení evropského trhu.

Letoun Challenger 350 zahájil v Česku „turné“ po Evropě, v ostrém provozu začne létat příští rok. Nové středně velké proudové letadlo až pro deset lidí navazuje na předchozí typ modelové řady 300, je ale luxusnější, rychlejší a úspornější ve spotřebě paliva. Tryskáč má například větší okna, HD bezdrátový zábavní systém, moderní koberce a interiér z dřevěné dýhy.

Soukromé tryskáče dlouhodobě zůstávají v tuzemsku záležitostí pro hrstku milionářů nebo miliardářů. Evropský lídr v privátním létání NetJets má u nás kolem 35 klientů. „Číslo je v posledních letech relativně stabilní, ale roste objem počtu letů,“ říká mediální zástupkyně NetJets Tereza Kůželová.

„Většina našich klientů jsou podnikatelé, kteří řídí vlastní byznys a létají pracovně i na dovolenou, létají s námi i sportovci, kteří si chtějí dopřát větší komfort mezi soutěžením,“ popsal Vadim Horiszny, viceprezident NetJets Europe. Ke klientům patří například tenisté Tomáš Berdych, Radek Štěpánek a Petra Kvitová.

Desítky hodin letu za miliony korun

Společnost funguje na principu podílového vlastnictví a předplácení určitého počtu letových hodin. Klienti si mohou zaplatit „část letadla“ a podle toho po určitou dobu stoj neomezeně využívat. Nejméně ale zaplatí jednu šestnáctinu, která odpovídá padesáti letovým hodinám za rok. Letadlo je k dipozici kdekoliv na světě do deseti hodin od rezervace. Vlastnictví není ale podmínkou.

„Podíl na letadle lze zakoupit za několik set tisíc amerických dolarů, v závislosti na výši podílu a typu letounu,“ přiblížila mluvčí NetJets, přesné ceny ale společnost nezveřejňuje. Nejmenší vlastnický podíl tak pořídíte za několik milionů korun.

Fotogalerie

„Ekonomické podmínky v eurozóně se opět zlepšují a my jsme přesvědčeni, že naši stávající i budoucí zákazníci velmi ocení, že se flotila NetJets rozšíří právě o tento skvělý stroj,“ pochvaluje si Vadim Horiszny. NetJets už předem prodala podíly v hodnotě téměř celého letadla.

Challenger 350 má narozdíl od svého předchůdce větší dolet. Při obsazení osmi pasažéry doletí 3 200 námořních mil (5 926 km). Kromě tohoto letounu středního doletu má společnost ve své flotile několik dalších letounů od výrobců Embraer Executive Jets, Bombardier nebo Cessna.

V roce 2010 NetJets u několika výrobců objednala na 670 nových letadel za téměř 17,6 miliardy dolarů, což byl největší nákup v historii privátního letectví. Dosud firma obdržela z objednávky přes 50 kusů.

Autor:

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

TEST DNES: V jedné lahvi ochucené vody vypijeme až osmnáct kostek cukru

Ilustrační snímek

Regály v supermarketech se prohýbají pod řadami ochucených vod v PET lahvích. Lidé je kupují ve velkém – lahev denně...

Konec dvojích cen. Evropské e-shopy už Čechům nebudou účtovat přirážku

Ilustrační snímek

Na začátku prosince začne platit nařízení Evropské unie, které zakazuje internetovým obchodům považovat zákazníka z...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Další z rubriky

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Jez na pražské Štvanici zrekonstruuje za 100 milionů korun Metrostav

Ostrov Štvanice v Praze

Plavební komory jezu na pražské Štvanici zrekonstruuje za více než sto milionů korun sdružení firem Metrostav a...

Najdete na iDNES.cz