Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nezakazujte lidem v práci fotbal, radí firmám Britové

  11:21aktualizováno  11:21
Zaměstnanci si koupí plochou obrazovku, jen aby šéf nepoznal, že v pracovní době sledují fotbal. Tak takový výjev možná jednou bude k vidění jen v reklamách. Britští experti totiž zjistili, že když už podřízení nehledě na zákazy stejně sport sledují, mohou firmy z jejich kolektivního fandění i vytěžit.
Vášeň pro fotbal nemusí znamenat jen absence a nezájem o práci, říká výzkum.

Vášeň pro fotbal nemusí znamenat jen absence a nezájem o práci, říká výzkum. | foto: Profimedia.cz

Fotbal a fandění stejnému týmu totiž v lidech vyvolává velký pocit sounáležitosti, který je u pracovních týmů velmi žádoucí. Firmy sice často ke stmelení zaměstnanců pořádají různé víkendové akce a teambuildingy, ale ty si většinou užije jen pár jedinců a ostatní se nudí.

Naproti tomu fotbal miluje skoro každý. Proto je podle Britů sledování kopané v práci velmi vhodným nástrojem k utvoření neformálních vazeb mezi kolegy a dokonce i mezi obchodními partnery.

Kdo ve své firmě povolí fotbalové přenosy, může dokonce dosáhnout i zvýšení produktivity práce, píše se ve zprávě personálně poradenské společnosti Hudson.

VŠE O MS VE FOTBALE NAJDETE ZDE

Britové zjistili, že co se týče vlivu fotbalu na pracovní morálku, jsou na tom ženy a muži skoro stejně. Téměř dvě třetiny mužů a 52 procent žen přiznalo, že když se mohou v práci dívat na zápasy, jejich produktivita a přístup k práci se zlepšuje.

"Velké sportovní akce se často mezi šéfy braly jen jako hrozba pro produktivitu a spouštěč absencí," říká prezident Hudsonu John Rose. Lidé totiž často sledují zápasy v barech a druhý den pak musí zůstávat doma a léčit se z kocoviny. "Firmy si bohužel nevšimly, jaký potenciál mají sportovní přenosy - přinést na pracoviště lepší vztahy mezi zaměstnanci a se zákazníky. Podřízení také lépe hledají cestu ke svým šéfům," dodává Rose.

Výzkum prokázal i to, že i pohled na ženy jako na bytosti, které sportu nerozumí ani se o něj nezajímají, je jen stereotyp. Více než polovina Britek totiž prohlásila, že se o sport zajímá a každá šestá se dokonce přiznala, že o sportu v práci mluví každý den.

"O fotbalu nebo sportu obecně v práci mluvíme skoro pořád," říká čtyřiadvacetiletá Zuzana, která si při studiu vypomáhá v jedné z pražských firem. "Zvlášť teď, když se blíží mistrovství světa, se tomuto tématu nelze vyhnout," dodává. "Navíc těch, kteří se mu vyhnout chtějí, je jen minimum," dodává. "Fotbal určitě sledovat budeme, dokonce jsme si vypracovali i interní systém sázek na výsledky," popisuje pracovní atmosféru mladá žena.

Doporučení personálních odborníků se ale zatím nesetkává s velkým pochopením. Těch šťastných, kteří budou mít možnost v práci sledovat a povzbuzovat nejlepší fotbalisty světa, bude v Británii jen zhruba čtvrtina. Nicméně dalších 13 procent si zápasy pustí i přes výslovný zákaz.

Fotbal bude v červnu a červenci hýbat celým světem a nizozemská banka ABN Amro dokonce vypracovala studii, týkající se vlivu fotbalu na světovou ekonomiku. Podle výsledků by nejpřínosnější pro svět bylo vítězství Itálie. - více zde

ČEŠI A ŠAMPIONÁT

Podle průzkumu Factum Invenio bude celkem 30 procent Čechů sledovat jen zápasy, ve kterých bude hrát česká reprezentace a stejný počet se na fotbalové přenosy nebude dívat vůbec. Naopak 23 procent dotázaných se chystá sledovat všechna utkání nebo jejich většinu.

Muži se na fotbalová utkání budou dívat daleko více než ženy. Ty se většinou podívají jen na finále celého mistrovství. Fandit se bude většinou doma, ven do restaurací či ke známým se vypraví spíše mladí.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.