Kaepernick během posledního roku proslul hlavně tím, že si při hymně před zápasy klekal, čímž chtěl upozornit na problematiku rasismu ve Spojených státech. Podle některých Američanů však tato gesta znamenala pohrdání vlajkou a zneuctění vojáků, kteří za zemi padli.
Poté co Nike udělal z Kaepernicka hvězdu své nejnovější reklamy, kterou opatřil klasickým sloganem „Just do it“, se pozornost těchto kritiků obrátila na výrobce sportovního oblečení. Sociální sítě zaplnily mnohé obrázky a videa toho, jak naštvaní Američané pálí produkty značky Nike.
Akcie společnosti na tuto kampaň reagovaly mírným poklesem, ze kterého se však dokázaly vzpamatovat. Agentura Bloomberg uvedla, že ve čtvrtek uzavřely na ceně 83,47 dolaru, což představovalo jejich historické maximum.
Během pátečního obchodování stouply ještě výš, server CBS News informoval o tom, že v jednu chvíli se obchodovaly za 83,83 dolaru. Akciím Nike se daří dlouhodobě, během posledního roku se jejich hodnota zvýšila přibližně o třetinu.
Bloomberg píše, že potrvá ještě měsíce než bude možné změřit ekonomický dopad „kontroverzního partnerství s Colinem Kaepernickem, fotbalistou jenž se stal aktivistou“ se značkou Nike. Podle předběžných dat od výzkumné společnosti Edison Trends to zatím vypadá, že její tržby jsou mnohem vyšší než minulý rok.