Na spolupráci se dohodl v úterý na schůzce ministr dopravy Dan Ťok a většinový majitel a zakladatel firmy Kapsch Georg Kapsch. Šlo o jejich první setkání od Ťokova nástupu loni v prosinci. Stát spolupráci s Kapschem nutně potřebuje, smlouva s firmou totiž vůbec neřeší, jak se veškeré technologie předají.
„Kapsch deklaroval, že podpoří připravovaný mýtný tendr a usnadní přechod na nového provozovatele. Ministr dopravy ocenil, že společnost přistoupila k jednání profesionálně,“ uvedl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.
Vláda má ve středu řešit pozměněný harmonogram příprav na vypsání výběrového řízení, po dlouhé době se má sejít i řídící výbor. Jeho členové si ale stěžují, že nemají prakticky žádné informace.
Přípravy soutěže o mýtné po roce 2016 poprvé kritizoval i Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). V dopise premiérovi Bohuslavu Sobotkovi prezident NKÚ Miloslav Kala upozorňuje na „naprosto neuspokojivý a vysoce alarmující stav, ve kterém se nalézá řešení systému elektronického výběru mýta po roce 2016“.
„Jsem velmi znepokojen současným postojem ministerstva dopravy, z něhož vyplývá, že činnosti směřující k technologicky neutrálního zadávacího řízení jsou opět odkládány,“ uvedl Kala v dopise, který má MF DNES k dispozici.
Ve hře je přitom více než osm miliard ročně, které se na mýtném vyberou i zhruba dvě miliardy korun, které odchází za provoz mýtného systému sdružení firem kolem Kapsche.
Proti původní verzi z něj zmizela zmínka o nutnosti pracovat na prodloužení smlouvy se stávajícím provozovatelem, společností Kapsch. To kritizovala koaliční ČSSD.