Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová huť: zadlužený ráj na Zemi

  0:01aktualizováno  0:01
Odboráři v Nové huti, kterou by měl už brzo převzít nizozemský LNM Holding, hodlají hned ze začátku demonstrovat novému vlastníku svou sílu. Při jednání o kolektivní smlouvě se letos bijí jako lvi. Nejenže chtějí od firmy záruku, že v příštích třech letech nebude snižovat stavy, ale trvají hned také pro letošek na devítiprocentním růstu nominálních mezd.

A navíc požadují snížit pracovní dobu na pouhých sedm hodin; a také zvýšit dosud stokorunový příspěvek na penzijní připojištění až na pět set korun měsíčně. "Chceme, aby vlastník do firmy nejdřív investoval a teprve pak z ní těžil. Ne, aby to bylo naopak," vysvětluje odborář František Saidl.

Lidé v huti přitom nejsou v porovnání s jinými zaměstnanci žádní chudí příbuzní: průměrný plat ve firmě, která je v takovém stavu, že nepřežije bez pětimiliardové státní podpory, převyšuje 20 200 korun. Celostátní průměr je necelých 16 tisíc korun.

Kromě slušných mezd má více než 11 tisíc zaměstnanců i spoustu dalších výhod: v podnikových kantýnách stojí běžné teplé jídlo jen něco přes desetikorunu. K tomu firma lidem připlácí na pobyt v lázních či na rehabilitaci, dává jim příspěvky na rekreaci dětí poskytuje bezúročné půjčky.

A kdo má problémy s penězi, tomu podnik půjčí: loni toho využilo 116 lidí. omezování těchto výdobytků se neuvažuje: "Výši sociálních nákladů na zaměstnance chceme držet na stejné úrovní jako loni," říká personální šéfka huti Helena Vlčková.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.