Rodí se úplně nová pojišťovna. Partners nabídnou rizikové pojistky

  9:44aktualizováno  9:44
V Česku vznikne na začátku příštího roku nová pojišťovna. Stojí za ní finanční skupina Partners, která se nyní zabývá zejména finančním a investičním poradenstvím. Firma již požádala Českou národní banku o udělení licence. Vytvoření pojišťovny na „zelené louce“ je přitom v tuzemsku spíše výjimka.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: repro

Naposledy získala v roce 2015 licenci První klubová pojišťovna, před tím však řadu let žádná nová pojišťovna nevznikla.

Nová pojišťovna se chce - na rozdíl od První klubové - zaměřit na životní pojištění. „Chceme se zaměřit pouze na skutečná rizika, která lidi dlouhodobě významně ohrožují. Naše nabídka bude stát na pojištění invalidity, dlouhodobé pracovní neschopnosti nebo smrti, a to i pro klienty, o které jiné pojišťovny nemají zájem či jim dávají velmi nevýhodné podmínky,“ říká generální ředitel Partners Petr Borkovec. 

Počáteční investice podle něj bude činit 350 milionů korun. Počítá se s osmi- až desetiletou návratností. Do té doby plánuje nová pojišťovna - o jejímž jménu a značce se teprve rozhoduje - dosáhnout na trhu životního pojištění dvouprocentního podílu.

„Nebudeme nabízet investiční ani kapitálové životní pojištění, naše životní pojištění bude čistě rizikové. Zaměříme se pouze na jediný produkt, který je jednoduchý, transparentní a s minimem výluk,“ upřesňuje strategii Martin Švec, který bude nové pojišťovně šéfovat. Má zkušenosti z tradičních pojišťoven, jako VIG, Aviva nebo MetLife.

Pojišťovna se podle něj zaměří pouze na klíčová rizika. „Nebudeme nabízet rizika na krytí drobných úrazů a podobných maličkostí, neboť tyto produkty zbytečně zatěžují rozpočet člověka a nepřinášejí mu přidanou hodnotu,“ dodává Švec. Vedle tradiční distribuce přes finanční poradce se chce zaměřit i na on-line prodej, který se zatím v oblasti životního pojištění prakticky nepoužívá.

Partners se ale zprostředkovaně chtějí orientovat i na neživotní pojištění. Skupina se stane za 55 milionů korun čtvrtinovým akcionářem První klubové. “S Partners sdílíme stejný pohled na budoucnost českého pojišťovnictví. Rozhodli jsme se proto navázat spolupráci a čerpat i z jejich znalostí a know-how při dalším rozvoji,” říká spoluzakladatel První klubové Marek Orawski. Majoritním akcionářem zůstává finanční skupina RSJ.

Nová pojišťovna se postaví proti tradičním hráčům

Nová pojišťovna nemusí být na trhu, kterému dominují velké tradiční pojišťovny, bez šance. „Velké pojišťovny mají výhodu silného zázemí a velkého know-how, ale jejich technologické dědictví je nezřídka brzdou rychlého přerodu. Nová pojišťovna, vezme-li svoji strategii za správný konec, může být štikou v rybníce, neboť prostor pro inovace bezesporu existuje,“ míní šéf Allianz pojišťovny Jakub Strnad.

Připomíná i distribuční sílu skupiny Partners, která má po celé republice přes půl milionu klientů.

Podle šéfa pojišťovny AXA Roberta Gauci panuje na českém pojistném trhu velká konkurence. Nová pojišťovna podle něj nemůže uspět, pokud jedinou odlišností bude cena. Příležitosti však spatřuje v lepších znalostech potřeb klienta, v co nejjednodušší distribuci a v možnosti oslovit klienty, kteří jsou zatím mimo trh.

„Tradiční velké společnosti se zaměřují na velké tržní segmenty. Jak ukazují některé příklady ze zahraničí, pokud se někomu podaří pokrýt rizika, která tradiční hráči nepokrývají, může uspět,“ říká Gauci. Rizika podle něj naopak spočívají v relativně vysokých nákladech ve vysoce regulovaném prostředí.

Borkovec věří, že pojišťovna uspěje i v podmínkách, kdy trh životního pojištění klesá. Podle údajů České asociace pojišťoven klesla nově sjednaná produkce loni o 16 procent. „Je nutné se podívat na detail. Celkový pokles nového obchodu je způsoben především díky poklesu jednorázového životního pojištění, které kvůli nízkým úrokovým sazbám není tak atraktivní, jako dříve,“ říká Borkovec.

Z údajů Partners podle něj vyplývá, že loni rostl především zájem o rizikové pojistky, meziročně více než o polovinu. „Potenciál je tu vysoký,“ říká Borkovec.

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Dnešní pracující se upínají k dětem, na státní důchod moc nespoléhají

seniorka, placení

Takzvaná sendvičová generace to nebude mít lehké. Tito lidé se musejí postarat nejen o své děti, ale i o stárnoucí...

ČEZ zdraží elektřinu, část zákazníků od ledna připlatí osm procent navíc

Ilustrační snímek

Energetická společnost ČEZ zdraží od Nového roku některým zákazníkům elektřinu o osm procent. Půjde o lidi, kteří...

Viceguvernéry bankovní rady ČNB budou Mora a Nidetzký

Česká národní banka

Prezident Miloš Zeman jmenuje ve středu členy bankovní rady České národní banky Marka Moru a Tomáše Nidetzkého jejími...

Najdete na iDNES.cz