Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rodí se úplně nová pojišťovna. Partners nabídnou rizikové pojistky

  9:44aktualizováno  9:44
V Česku vznikne na začátku příštího roku nová pojišťovna. Stojí za ní finanční skupina Partners, která se nyní zabývá zejména finančním a investičním poradenstvím. Firma již požádala Českou národní banku o udělení licence. Vytvoření pojišťovny na „zelené louce“ je přitom v tuzemsku spíše výjimka.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: repro

Naposledy získala v roce 2015 licenci První klubová pojišťovna, před tím však řadu let žádná nová pojišťovna nevznikla.

Nová pojišťovna se chce - na rozdíl od První klubové - zaměřit na životní pojištění. „Chceme se zaměřit pouze na skutečná rizika, která lidi dlouhodobě významně ohrožují. Naše nabídka bude stát na pojištění invalidity, dlouhodobé pracovní neschopnosti nebo smrti, a to i pro klienty, o které jiné pojišťovny nemají zájem či jim dávají velmi nevýhodné podmínky,“ říká generální ředitel Partners Petr Borkovec. 

Počáteční investice podle něj bude činit 350 milionů korun. Počítá se s osmi- až desetiletou návratností. Do té doby plánuje nová pojišťovna - o jejímž jménu a značce se teprve rozhoduje - dosáhnout na trhu životního pojištění dvouprocentního podílu.

„Nebudeme nabízet investiční ani kapitálové životní pojištění, naše životní pojištění bude čistě rizikové. Zaměříme se pouze na jediný produkt, který je jednoduchý, transparentní a s minimem výluk,“ upřesňuje strategii Martin Švec, který bude nové pojišťovně šéfovat. Má zkušenosti z tradičních pojišťoven, jako VIG, Aviva nebo MetLife.

Pojišťovna se podle něj zaměří pouze na klíčová rizika. „Nebudeme nabízet rizika na krytí drobných úrazů a podobných maličkostí, neboť tyto produkty zbytečně zatěžují rozpočet člověka a nepřinášejí mu přidanou hodnotu,“ dodává Švec. Vedle tradiční distribuce přes finanční poradce se chce zaměřit i na on-line prodej, který se zatím v oblasti životního pojištění prakticky nepoužívá.

Partners se ale zprostředkovaně chtějí orientovat i na neživotní pojištění. Skupina se stane za 55 milionů korun čtvrtinovým akcionářem První klubové. “S Partners sdílíme stejný pohled na budoucnost českého pojišťovnictví. Rozhodli jsme se proto navázat spolupráci a čerpat i z jejich znalostí a know-how při dalším rozvoji,” říká spoluzakladatel První klubové Marek Orawski. Majoritním akcionářem zůstává finanční skupina RSJ.

Nová pojišťovna se postaví proti tradičním hráčům

Nová pojišťovna nemusí být na trhu, kterému dominují velké tradiční pojišťovny, bez šance. „Velké pojišťovny mají výhodu silného zázemí a velkého know-how, ale jejich technologické dědictví je nezřídka brzdou rychlého přerodu. Nová pojišťovna, vezme-li svoji strategii za správný konec, může být štikou v rybníce, neboť prostor pro inovace bezesporu existuje,“ míní šéf Allianz pojišťovny Jakub Strnad.

Připomíná i distribuční sílu skupiny Partners, která má po celé republice přes půl milionu klientů.

Podle šéfa pojišťovny AXA Roberta Gauci panuje na českém pojistném trhu velká konkurence. Nová pojišťovna podle něj nemůže uspět, pokud jedinou odlišností bude cena. Příležitosti však spatřuje v lepších znalostech potřeb klienta, v co nejjednodušší distribuci a v možnosti oslovit klienty, kteří jsou zatím mimo trh.

„Tradiční velké společnosti se zaměřují na velké tržní segmenty. Jak ukazují některé příklady ze zahraničí, pokud se někomu podaří pokrýt rizika, která tradiční hráči nepokrývají, může uspět,“ říká Gauci. Rizika podle něj naopak spočívají v relativně vysokých nákladech ve vysoce regulovaném prostředí.

Borkovec věří, že pojišťovna uspěje i v podmínkách, kdy trh životního pojištění klesá. Podle údajů České asociace pojišťoven klesla nově sjednaná produkce loni o 16 procent. „Je nutné se podívat na detail. Celkový pokles nového obchodu je způsoben především díky poklesu jednorázového životního pojištění, které kvůli nízkým úrokovým sazbám není tak atraktivní, jako dříve,“ říká Borkovec.

Z údajů Partners podle něj vyplývá, že loni rostl především zájem o rizikové pojistky, meziročně více než o polovinu. „Potenciál je tu vysoký,“ říká Borkovec.



Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

PŘEHLEDNĚ: Lidé špatně odhadují platy. Podívejte se, komu by přidali

Ilustrační snímek

Nejvíc platově podhodnoceni jsou učitelé, sociální pracovníci a zdravotní sestry, naopak přiměřený plat berou praktičtí...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Startup chce prorazit s pánským vibrátorem. Líbil se víc než Apple Watch

Pánský vibrátor Tenuto

Startup MysteryVibe chce změnit vnímání sexu. Podle firmy se totiž sex stává spíše součástí wellness. Kromě tomu...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

PŘÍBĚHY ZNAČEK: Meruňkový Míša nepřežil, povidlový to zkouší

Nyní linky třebíčského Tipafrostu jedou na plné obrátky, producenti zmrzliny

Nanuk Míša dříve připomínal ruskou zmrzlinu. Byl zabalený jen v pergamenu a bez polevy. V padesátých letech stál...

Úředníci doporučovali nevidomým levnější pomůcky, spor s firmou vyhráli

Ilustrační snímek

Po téměř čtyřech letech sporu mezinárodní arbitři rozhodli. Český stát nemusí firmě podnikatele Jana Buchala zaplatit...

ČNB: Trh práce je v Česku přehřátý a růst mezd vytváří inflační tlaky

Ilustrační snímek

Trh práce je v Česku přehřátý a vytváří inflační tlaky kvůli vysokému růstu mezd. Domácí ekonomika na rozdíl od...

Najdete na iDNES.cz