Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nova se chystá příští rok zdražit reklamu

  1:00aktualizováno  1:00
Reklama na nejsledovanější české televizi Nova příští rok pravděpodobně podraží, a to minimálně o desetinu. S tímto záměrem zahájí jednání s nejvýznamnějšími inzerenty a mediálními agenturami na konci září nejvyšší šéf Novy Adrian Sarbu.
CME letos do nových médií investovala pět milionů dolarů.

CME letos do nových médií investovala pět milionů dolarů. | foto: TV Nova

"Budeme tlačit naše ceny nahoru. Naše ambice je dvouciferný růst," uvedl rumunský manažer během čtvrteční konference s investory v New Yorku. Té se účastnili nejvyšší šéfové CME, která Novu vlastní.

Akcionářům firmy obchodované na burze v Praze a New Yorku předestřeli svoje plány na prudký nárůst příjmů a zisků Novy i dalších televizí v nejbližších letech.

Podle odhadů, které ukázal ředitel Novy Petr Dvořák, by měla letos stanice utržit dvě stě milionů dolarů (4,5 miliardy korun) a vydělat 95 milionů dolarů (2,1 miliardy korun). Příští rok by zisk měl vyrůst na 135 a v dalším na 170 milionů dolarů (3,8 miliardy korun).

O nových cenách se začne vyjednávat už během následujících měsíců. Nova změnila svoji prodejní taktiku letos na jaře, což vedlo k dvoucifernému růstu a dočasné revoltě inzerentů. Ti se odstěhovali na Primu a Českou televizi.

"První dva měsíce roku nás drželi v šachu," uvedl Dvořák s tím, že se většina inzerentů na Novu vrátila. "Zkusili to na Primě, protože ta měla dobré výsledky u jedné show (Vyvolení). Teď má však Prima slabé výsledky."

Podle údajů o sledovanosti, které prezentoval, se Nova dostala v posledních dvou týdnech nad 50procentní podíl celodenní sledovanosti u skupiny mezi 15 a 54 lety. "Všichni čekali na naše výsledky. Půjdeme za klienty a uvidíme, jestli dokážeme získat více peněz za listopad a prosinec," řekl Dvořák.

Příští rok přifoukne příjmy Novy také omezení reklamy v České televizi, která bude mít o polovinu méně prostoru pro inzerci než letos. V roce 2008 zmizí reklama z ČT1 úplně výměnou za vyšší poplatky od domácností a firem. Podle Dvořáka se dá čekat, že Českou televizi opustí velcí inzerenti a ta se zaměří na střední a menší firmy.

K růstu příjmů i zisku má přispět také příchod nových inzerentů z oborů s vyššími maržemi a reklamními rozpočty. Hovořilo se především o bankách a automobilkách. "Čekáme, že nová továrna vyrábějící toyoty, peugeoty a citroëny bude chtít prodávat více aut tady," uvedl Dvořák.

Dalším tahounem růstu příjmů jsou změny firemních štítů u telefonních firem. "Přejmenování (Telecomu) na O2 cítíme na našich příjmech. V příštím roce to čekáme u banky Unicredito," uvedl ředitel Novy. Italský Unicredit Group je majitelem Živnobanky a HVB Bank, které v příštím roce změní názvy také.

Jdeme na internet
Michael Garin, šéf majitele Novy, společnosti CME, ve čtvrtek také poodhalil plány svých televizních stanic u internetu a mobilních telefonů. "Máme webové stránky mezi horními deseti, ale chceme je mít mezi třemi nejnavštěvovanějšími v každé zemi," uvedl.

CME letos do nových médií investovala pět milionů dolarů. Vyšší návštěvnost chce dosáhnout propagací stránek ve vysílání, například v televizních zprávách. Přilákat návštěvníky mají i speciální stránky k pořadům, jako je Super- Star, které si Nova bude dělat sama.

"Až lidé budou chodit na naše weby, začneme vytvářet komunity, což je, jak vidíme, budoucnost," uvedl Garin, který výkonnost Novy několikrát pochválil. "Nova je nejsledovanější televize v Evropě, každý by ji chtěl. Ale máme ji my," uvedl v úvodu představení pro investory.




Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...



Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Bílý prášek není z mléka. Místo sušené smetany si do kávy sypete chemii

Sypaná smetana do kávy

Lidé, kteří si do kávy sypou instantní smetanu, by se měli mít na pozoru. Coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Další z rubriky

Rizikové půjčky vévodí českému úvěrovému trhu. Banky ztrácí podíl na trhu

(Ilustrační snímek)

Rizikovým způsobem si půjčuje peníze 28 procent Čechů. Dvě třetiny dlužníků si vzalo půjčku od nebankovních společností...

T-Mobil loni zvýšil tržby o dvě procenta, má šest milionů zákazníků

Ilustrační fotografie

Mobilní operátor T-Mobile má v současné době nejvíce zákazníků na trhu. Jejich počet loni stoupl o 128 tisíc na 6,176...

Dluží, aby mohli pracovat. Zaměstnávání cizinců v Česku provází korupce

(Ilustrační snímek)

Mongolové platí stovky eur překupníkům, aby se dostali do Česka. Kvůli kupčení svolali letos dokonce dvě demonstrace....

Najdete na iDNES.cz