"Budeme tlačit naše ceny nahoru. Naše ambice je dvouciferný růst," uvedl rumunský manažer během čtvrteční konference s investory v New Yorku. Té se účastnili nejvyšší šéfové CME, která Novu vlastní.
Akcionářům firmy obchodované na burze v Praze a New Yorku předestřeli svoje plány na prudký nárůst příjmů a zisků Novy i dalších televizí v nejbližších letech.
Podle odhadů, které ukázal ředitel Novy Petr Dvořák, by měla letos stanice utržit dvě stě milionů dolarů (4,5 miliardy korun) a vydělat 95 milionů dolarů (2,1 miliardy korun). Příští rok by zisk měl vyrůst na 135 a v dalším na 170 milionů dolarů (3,8 miliardy korun).
O nových cenách se začne vyjednávat už během následujících měsíců. Nova změnila svoji prodejní taktiku letos na jaře, což vedlo k dvoucifernému růstu a dočasné revoltě inzerentů. Ti se odstěhovali na Primu a Českou televizi.
"První dva měsíce roku nás drželi v šachu," uvedl Dvořák s tím, že se většina inzerentů na Novu vrátila. "Zkusili to na Primě, protože ta měla dobré výsledky u jedné show (Vyvolení). Teď má však Prima slabé výsledky."
Podle údajů o sledovanosti, které prezentoval, se Nova dostala v posledních dvou týdnech nad 50procentní podíl celodenní sledovanosti u skupiny mezi 15 a 54 lety. "Všichni čekali na naše výsledky. Půjdeme za klienty a uvidíme, jestli dokážeme získat více peněz za listopad a prosinec," řekl Dvořák.
Příští rok přifoukne příjmy Novy také omezení reklamy v České televizi, která bude mít o polovinu méně prostoru pro inzerci než letos. V roce 2008 zmizí reklama z ČT1 úplně výměnou za vyšší poplatky od domácností a firem. Podle Dvořáka se dá čekat, že Českou televizi opustí velcí inzerenti a ta se zaměří na střední a menší firmy.
K růstu příjmů i zisku má přispět také příchod nových inzerentů z oborů s vyššími maržemi a reklamními rozpočty. Hovořilo se především o bankách a automobilkách. "Čekáme, že nová továrna vyrábějící toyoty, peugeoty a citroëny bude chtít prodávat více aut tady," uvedl Dvořák.
Dalším tahounem růstu příjmů jsou změny firemních štítů u telefonních firem. "Přejmenování (Telecomu) na O2 cítíme na našich příjmech. V příštím roce to čekáme u banky Unicredito," uvedl ředitel Novy. Italský Unicredit Group je majitelem Živnobanky a HVB Bank, které v příštím roce změní názvy také.
Jdeme na internet
Michael Garin, šéf majitele Novy, společnosti CME, ve čtvrtek také poodhalil plány svých televizních stanic u internetu a mobilních telefonů. "Máme webové stránky mezi horními deseti, ale chceme je mít mezi třemi nejnavštěvovanějšími v každé zemi," uvedl.
CME letos do nových médií investovala pět milionů dolarů. Vyšší návštěvnost chce dosáhnout propagací stránek ve vysílání, například v televizních zprávách. Přilákat návštěvníky mají i speciální stránky k pořadům, jako je Super- Star, které si Nova bude dělat sama.
"Až lidé budou chodit na naše weby, začneme vytvářet komunity, což je, jak vidíme, budoucnost," uvedl Garin, který výkonnost Novy několikrát pochválil. "Nova je nejsledovanější televize v Evropě, každý by ji chtěl. Ale máme ji my," uvedl v úvodu představení pro investory.