Do konce letošního roku počítá Škoda Auto s výrobou více než 2000 Fabií. "Příští rok chceme 145.000 Fabií. Plné kapacity, která předpokládá denní produkci 1200 aut, docílíme v roce 2001, kdy by roční produkce měla činit 300.000 vozů," upřesnil. V závěru příštího představí automobilka model Fabia combi.
Mimo tuzemska bude Fabia uvedena letos na trh na Slovensku, v Rakousku, Německu a zemích Beneluxu. Vůz se bude vyrábět s pěti benzínovými a dvěma dieselovými motory.
"Zákazníkům zatím nabídneme Fabii s dieselovým motorem 1,9 SDI a s benzínovým motorem o obsahu 1,4 litru s výkonem 74 kW nebo 50 kW," upřesnil mluvčí.
Padesátikilowattová Fabia za 314.900 korun bude podle něj cenově nejdostupnějším modelem na předvánočním trhu. Výrobu Fabií s litrovým motorem o výkonu 37 kW v základním provedení, která bude cenově nejvýhodnější, zahájí automobilka na jaře příštího roku.
V České republice se bude prodávat za 249.900 korun, v Německu za 18.780 marek a v Británii za 8000 liber. Nejlépe vybavené Fabie v dvoulitrovým benzínovým motorem nebo 1,9 TDI pak přijdou téměř na půl miliónu korun.
Náklady na zavedení výroby Fabie dosáhly 12 miliard korun. Škoda Auto kvůli novému modelu vybudovala novou lisovnu, svařovnu a rozšířila kapacitu lakovny.
V příštím roce hodlá mladoboleslavská automobilka vyrobit celkově 436.000 aut, což představuje meziroční nárůst výroby zhruba o 11 procent.
Vloni automobilka prodala 363.500 vozů, zatímco letos to má být asi 390.000. Do konce října činil meziroční nárůst prodeje s 321.958 prodanými vozy 5,6 procenta.
Nová Škoda Fabia, jak ji představila automobilka Škoda |
Nový vůz Škoda Fabia těsně před dokončením na montážní lince v mladoboleslavské automobilce |
Škoda Fabia na podstavci v expozici mladoboleslavské automobilky na frankfurtském autosalonu |
Interiér nového vozu Škoda Fabia |
Nové vozy Škoda Fabia připravené v mladoboleslavské automobilce k prodeji |
Záď nového vozu Škoda Fabia |
Dokončená Škoda Fabia připravená k odjezdu z továrny |
Špionážní fotografie Škody Fabie v provedení sedan, jak ji přinesl německý časopis Auto Motor und Sport. |