Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novák: ČSA potřebují peníze, musí drasticky ořezat náklady

  16:02aktualizováno  16:02
ČSA potřebují nutně hotové peníze. Dozorčí rada proto ve středu stvrdila plán na prodej části svého majetku: chce se zbavit například několika letadel nebo bezcelních obchodů Duty Free. To ale není vše. Šéf dozorčí rady Václav Novák příští týden představí plán na radikální ořezání nákladů, bez kterého se prý firma neobejde.

Změny prezidenta ČSA Radomíra Lašáka připadají Novákovi (na fotce) pomalé. Proto chce představit vlastní, daleko radikálnější opatření. Ilustrační foto. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Kolik peněz aerolinky potřebují k přežití, Novák neřekl. Podle informací ČTK se suma pohybuje v řádech miliard korun. "Přesně to neřeknu, závisí to nejen na tom, kolik peněz získají, ale také na tom, kolik peněz nebudou muset vydat," uvedl po zasedání rady Novák. "Ta společnost musí - a nic jiného jí nezbývá - drasticky ořezat své náklady," dodal.

Ve firmě pokračuje plán prezidenta Radomíra Lašáka. Ten mimo jiné počítá s propuštěním až 860 lidí z 4 600 zaměstnanců, snížením mezd a prodejem majetku. Výpověď dosud dostalo 400 osob.

Novákovi však změny připadají pomalé a nedostatečné. Proto představí alternativní plán, který má být rychlejší a radikálnější. Nyní jedná s odbory o snížení mezd, uspořit prý chce ale i jinde.

V pondělí se objevily informace, že by mzdy pilotů podle Novákova plánu mohly klesnout až o 45 procent, ostatním zaměstnancům o 15 procent. Z firmy proto dobrovolně odcházejí piloti, kteří mají do konce roku nárok na dvanáctiměsíční odstupné. - čtěte Z ČSA odcházejí dobrovolně piloti

Aerolinky, které stojí před privatizací, vykázaly v pololetí rekordní ztrátu téměř dvě miliardy korun. Jediný zájemce o privatizaci, konsorcium Travel Service/Unimex, za ČSA nabídl miliardu korun. Ovšem jen s podmínkou, že stát vyrovná zápornou hodnotu společnosti na nulu. Hodnota firmy je ale zhruba ve stejné výši jako nabídnutá kupní cena. Výsledná cena by tak pro stát byla prakticky nulová.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.