Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mocná láska s Božím zeleným šlehem. Image marihuany se přiblíží konzumentům

  16:37aktualizováno  16:37
Když zajdete v jednom z 28 států, které legalizovaly marihuanu, do lékárny, pravděpodobně najdete konopné produkty pod názvy jako Boží zelené šlehnutí, Super citronový opar nebo Nebeský chodec. To by se ale mělo změnit s tím, jak do mladého byznysu proniká nový druh uživatelů konopí. Huličský slang tak nahradí přátelštější názvy, které budou ve spotřebitelích navozovat dojem, že jim zlepší život.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Jejich hlavním vzkazem bude, že tráva už není jen na to, dostat se do rauše. Může vám také pomoct dostat se ze stresu, zlepšit spánek nebo vás dostat do nálady na milování. Reklamní byznys pracuje na tom, aby změnil obrázek, který marihuana mezi lidmi má. Marketéři chtějí z trávy udělat alternativu k výrobkům, které se prodávají v supermarketech, obchodech s lihovinami či lékárnách, píše agentura Bloomberg.

„Naší konkurencí je prodejce kávy, jejíž šálek si dáte po ránu, prášku na spaní, hrnku heřmánkového čaje,“ tvrdí Peter Barsoom, bývalý manažer v bankách Merrill Lynch či Morgan Stanley, který nyní vede společnost 1906 vyrábějící čokolády s obsahem konopí.

Podle agentury průzkumu trhu Arcview mají prodeje legální marihuany v USA v příštích čtyřech letech vzrůst ze současných 7 na 18 miliard dolarů (z 177 na 455 miliard korun). Firmy tak spěchají, aby získaly povolení pro své produkty a rozšířily tak přitažlivost marihuany.

Poprat se s neduhy a obtížemi

Prvním krokem je snížení účinků a roztřídění marihuany podle různých kvalit zlepšujících náladu. Pak teprve se budou pro jednotlivé produkty hledat názvy. Firma 1906 (pojmenovaná podle roku, kdy americké zákony marihuanu poprvé zakázaly), představí výrobky jako Go (v překladu Jdi) pro zvýšení energie, Pause (Oddech) na zklidnění, Midnight (půlnoc) pro zlepšení spánku, Present (Přítomnost) na soustředění a High Love (Mocná láska) pro povzbuzení sexuálního vzrušení.

Jestli budou výrobky opravdu navozovat tyto stavy, je skoro nedůležité. Peter Barsoom míní, že nová generace spotřebitelů bude moderní marihuanu vyhledávat, aby jim pomohla poprat se s různými neduhy a obtížemi. A není sám. Spousta jiných podnikatelů v konopném byznysu také prodává produkty šité na míru konkrétní náladě.

„Snížení množství drogy na jedno kousnutí či polknutí je pro získání nových zákazníků klíčové,“ myslí si bývalý obchodník z Wall Street Mike Ray. Založil firmu Bloom Farms, která vyrábí plněné elektronické cigarety a předbalené „jointy“. „Mikrodávkování je podle mne cesta budoucnosti,“ říká.

Blažené elektronické jointy

Například Matt Seashols byl dosud frustrovaný, že nemůže v lékárnách v Severní Kalifornii najít nic, co by mu poskytlo určitý pocit, aniž by ho účinky přípravku vyřadily z provozu. Stal se tak spoluzakladatelem firmy hmbldt, která vyrábí plněné elektronické cigarety k navození určitého stavu: blaženosti, klidu, úlevy a spánku. Hmbldt také slibuje, že umožní „špičky“ líp kontrolovat - poté, co uživatel inhaluje 2,25 miligramů oleje, cigareta začne vibrovat. Pro srovnání, většina výrobků obsahuje pětimiligramovou dávku.

Aby se výrobky z konopí staly čímsi, jako je třeba víno, které si člověk dá na dobrou náladu, je třeba posunout image trávy. „Třeba lidé, kteří mají děti, si můžou teď po jejich uspání v klidu dát naši čokoládu a ‚neodstřelit‘ se. Většina z nás nemá šest hodin na to, aby se dostávala z požití nějaké dobroty,“ vysvětluje Barsoom.

Otec Mikea Raye koupil pozemky Bloom Farms v 70. letech minulého století a hostil tam komunitu hippies. Ray teď toto jméno dal novému podniku, vyrábějícímu produkty, které se budou moct prodávat v supermarketech typu Whole Foods (kde se prodávají jen věci bez umělých chemických přísad) nebo v krámcích na předměstí.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

OBRAZEM: Britské Tesco otevřelo první diskont. Budeme levnější, slibuje, ale není

Řetězec Tesco otevřel v anglickém Chatteris nový diskontní obchod Jack's.

Tesco, lídr britského maloobchodu, vtrhlo na trh levných potravin. Se slibem, že bude nejlevnější ve městě, otevřelo v...

Filmoví fanoušci měli Vánoce už v září. Slavné rekvizity šly do dražby

Hoverboard Martyho McFly z filmu Návrat do budoucnosti II. Prodal se za 30...

Přes 500 rekvizit ze slavných hollywoodských filmů se ve čtvrtek dražilo v Londýně. Celkovou hodnotu předmětů odhadli...

Němečtí průmyslníci odsoudili xenofobii. Experti: Bez migrantů se neobejdou

Ilustrační snímek

Některé z největších německých korporací se sjednotily v podpoře rozmanitosti na pracovištích. Vzácná účast vedoucích...



Najdete na iDNES.cz