Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Překvapení na dráze: Arriva dvakrát denně do Trenčína, Leo do Varšavy

  10:17aktualizováno  10:17
Řadu překvapení skrývá návrh nového jízdního řádu na hlavní trase mezi Prahou, Olomoucí a Ostravou. Nové spoje chystají jak České dráhy, tak i alternativní dopravci.

Nová vlaková souprava Arriva | foto: iDNES.cz

Vyplývá to z prvního zveřejněného návrhu na jízdní řád 2016/2017, jehož podobu začaly zveřejňovat jednotlivé kraje. Grafikon pro nejfrekventovanější trať už zveřejnil například Moravskoslezský kraj. Nejde ještě o konečnou podobu, ta bude jasná na konci září.

Největší nárůst kapacity chce na trase dosáhnout společnost Arriva vlaky. Ta si objednala u Správy železniční dopravní cesty kapacitu na dva páry vlaků denně mezi Prahou a slovenským Trenčínem přes Vlárský průsmyk.

Arriva dosud jezdí z Prahy do Trenčína v sobotu a zpět v neděli, nově chce každý den. Její plány však ještě nejsou definitivní. „Linka do Trenčína je úspěšná, a proto plánujeme její rozšíření. Některé spoje máme vyprodané,“ vysvětluje šéf Arrivy Daniel Adamka.

Podle návrhu jízdního řádu by Arriva vyjížděla v pracovní dny z Prahy v 8:19 a 14:19, o víkendech pak v 16:19. Dopravce chce dál na trase jezdit se svými motorovými vozy. Ty chce ale použít i na jiné trasy, kde má zažádáno o kapacitu: jeden pár vlaků chce posílat z Prahy do Českého Krumlova a jeden z Prahy do Domažlic.

Moravana střídá Ostravan

Mezi Prahou a Ostravou vlaků od příštího jízdního řádu přibude. Důvodem je především nový spoj Ostravan, který nahrazuje ve směru z Prahy současný expres Moravan vyjíždějící po půlnoci z Prahy. Kromě neděle pojede každý den namísto jen do Přerova až do Ostravy. Zpět do Prahy se vydává ve čtyři hodiny ráno.

Fotogalerie

Nový jízdní řád dál rozšiřuje přímé spojení Prahy s Polskem. České dráhy zavedou nově přímý vlak Cracovia. Přímé denní vlaky mezi Prahou a Krakovem se vrací do jízdního řádu po několikaleté pauze. Na polské koleje chce také vstoupit Leo Express. Po zahájení autobusových linek chce jezdit jednou denně z Prahy do Varšavy a zpět, půjde o vlak s odjezdem z Prahy v 15:13, který dojede do polské metropole kolem půlnoci a pojede zpět.

„Usilujeme o vytvoření železniční a autobusové sítě v Evropě. Česko a Polsko již spojujeme autobusy a logicky teď následuje vlaková expanze. Nicméně žádost o kapacitu ještě není z polské strany potvrzena,“ dodala mluvčí Leo Express Petra Valentová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letadlo společnosti Wizz Air
Nízkonákladoví dopravci se začali snažit, těží z toho i Češi

Až na sklonku sezóny se letos marketingově probudili evropští nízkonákladoví dopravci. V září, kdy přepravní výkony každoročně prudce klesají, se přímo...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Ryanair létá výhradně s Boeingy 737-800
Ryanair zruší až padesát letů denně, chce zlepšit dochvilnost

Nízkonákladová společnost Ryanair po dobu následujících šesti týdnů, tedy do konce října, zruší denně 40 až 50 svých letů. Důvodem má být zlepšení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.