Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překvapení na dráze: Arriva dvakrát denně do Trenčína, Leo do Varšavy

  10:17aktualizováno  10:17
Řadu překvapení skrývá návrh nového jízdního řádu na hlavní trase mezi Prahou, Olomoucí a Ostravou. Nové spoje chystají jak České dráhy, tak i alternativní dopravci.

Nová vlaková souprava Arriva | foto: iDNES.cz

Vyplývá to z prvního zveřejněného návrhu na jízdní řád 2016/2017, jehož podobu začaly zveřejňovat jednotlivé kraje. Grafikon pro nejfrekventovanější trať už zveřejnil například Moravskoslezský kraj. Nejde ještě o konečnou podobu, ta bude jasná na konci září.

Největší nárůst kapacity chce na trase dosáhnout společnost Arriva vlaky. Ta si objednala u Správy železniční dopravní cesty kapacitu na dva páry vlaků denně mezi Prahou a slovenským Trenčínem přes Vlárský průsmyk.

Arriva dosud jezdí z Prahy do Trenčína v sobotu a zpět v neděli, nově chce každý den. Její plány však ještě nejsou definitivní. „Linka do Trenčína je úspěšná, a proto plánujeme její rozšíření. Některé spoje máme vyprodané,“ vysvětluje šéf Arrivy Daniel Adamka.

Podle návrhu jízdního řádu by Arriva vyjížděla v pracovní dny z Prahy v 8:19 a 14:19, o víkendech pak v 16:19. Dopravce chce dál na trase jezdit se svými motorovými vozy. Ty chce ale použít i na jiné trasy, kde má zažádáno o kapacitu: jeden pár vlaků chce posílat z Prahy do Českého Krumlova a jeden z Prahy do Domažlic.

Moravana střídá Ostravan

Mezi Prahou a Ostravou vlaků od příštího jízdního řádu přibude. Důvodem je především nový spoj Ostravan, který nahrazuje ve směru z Prahy současný expres Moravan vyjíždějící po půlnoci z Prahy. Kromě neděle pojede každý den namísto jen do Přerova až do Ostravy. Zpět do Prahy se vydává ve čtyři hodiny ráno.

Fotogalerie

Nový jízdní řád dál rozšiřuje přímé spojení Prahy s Polskem. České dráhy zavedou nově přímý vlak Cracovia. Přímé denní vlaky mezi Prahou a Krakovem se vrací do jízdního řádu po několikaleté pauze. Na polské koleje chce také vstoupit Leo Express. Po zahájení autobusových linek chce jezdit jednou denně z Prahy do Varšavy a zpět, půjde o vlak s odjezdem z Prahy v 15:13, který dojede do polské metropole kolem půlnoci a pojede zpět.

„Usilujeme o vytvoření železniční a autobusové sítě v Evropě. Česko a Polsko již spojujeme autobusy a logicky teď následuje vlaková expanze. Nicméně žádost o kapacitu ještě není z polské strany potvrzena,“ dodala mluvčí Leo Express Petra Valentová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.