Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České mašiny pojedou do Itálie a Finska, CZ Loko získala další zakázky

  17:00aktualizováno  17:00
Česká společnost CZ Loko dodá další tři stroje na Apeninský poloostrov. Výrobce železničních vozidel uspěl v Itálii s posunovacími lokomotivami, současně získal zakázku také na tři stroje do Finska. Lokomotivy budou zkonstruovány a vyrobeny pro provoz až do minus čtyřiceti stupňů Celsia.

CZ Loko dodá do Itálie další lokomotivy 741.7, v Itálii má šest desítek strojů | foto: CZ Loko

Jedná se o posunovací lokomotivy řady 741.7, které budou jezdit v dopravních terminálech v Bari a ve Veroně. Další se uplatní v ligurském přístavu Livorno. Zákazníkem jsou dvě dceřiné společnosti italských státních drah FS. „V obou případech jde o víceleté pronájmy,“ uvedl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ Loko. Součástí kontraktů je rovněž komplexní servis lokomotiv, který zajišťuje dceřiná společnost CZ Loko Italia.

Firma CZ Loko je na italském trhu dlouhodobě úspěšná, počet lokomotiv na tamějším trhu už dosahuje šedesáti kusů. „V Itálii působíme sice už řadu let, ale až po založení dceřiné společnosti máme k zákazníkům opravdu blízko. Jsme jim k dispozici vlastně nepřetržitě. Navíc zaměstnáváme místní lidi. To všechno zlepšilo obchodní vztahy s italskými klienty,“ dodal Jan Kutálek, vedoucí obchodního oddělení CZ Loko.

Před Vánocemi uzavřela firma navíc další kontrakt na dvě lokomotivy pro společnost, která se zabývá údržbou a stavbou tratí. „Jde o zcela nového zákazníka a věřím, že ne posledního,“ říká Plhák.

CZ Loko se prosazuje čím dál víc také na severu Evropy. Na přelomu roku firma podepsala kontrakt na dodávku dalších lokomotiv pro finského soukromého nákladního dopravce Fennia Rail Oy. Po třech kusech z roku 2014 si firma objednala dvě další lokomotivy řady 774.7. Jedná se o stroje vzniklé přestavbou někdejších lokomotiv z ČKD hlavně pro sovětský trh přezdívaných Čmelák.

Autor:


Nejčtenější

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Vláda kývla na rozpočet a schodek čtyřicet miliard, vzrostou penze i platy

Prezident Miloš Zeman dorazil na středeční jednání vlády Andreje Babiše, která...

Klíčový zákon roku, návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem 40 miliard korun, schválila menšinová vláda ANO a...

Další z rubriky

O létání mezi Českem a Čínou je obří zájem, Praha chce spojení do Hongkongu

Sichuan Airlines poprvé v Praze

Létání mezi Českem a Čínou prudce roste. Zatímco v roce 2015 cestovalo v obou směrech dohromady přes dvanáct tisíc...

Místo přestaveb koupíme nové vlaky, říká nový šéf Českých drah

Miroslav Kupec, předseda představenstva Českých drah (ČD)

České dráhy utratí v příštích deseti letech za nákup nových vozidel a další investice 40 miliard korun. Pustí se i do...

Vlaky se na trať z Volar do Strakonic vrátí v listopadu, oprava bude stát 140 milionů

Železniční trať mezi Mikulovem a Novým Městem porušená erozí.

Na poškozený úsek železniční trati, která spojuje jihočeské Strakonice a Volary, se vlaky vrátí na konci listopadu....

Najdete na iDNES.cz