Novinka: superlastminute v prodeji přímo na letišti

  1:00aktualizováno  1:00
Petr Vohlídal si loni sbalil v srpnu kufr, odjel na letiště do Mnichova, aniž by věděl, kam poletí na dovolenou. Od jedné z mnoha cestovních kanceláří si pak vybral zájezd na Kypr zlevněný o čtyřicet procent a za tři hodiny už seděl v letadle.
Za letní dovolenou mohou klienti na poslední chvíli zaplatit na letišti až o 20 procent méně. Ilustrační foto.

Za letní dovolenou mohou klienti na poslední chvíli zaplatit na letišti až o 20 procent méně. Ilustrační foto.

"Na letišti bylo přes dvacet cestovek, takže bylo z čeho vybírat," říká Vohlídal, který chce stejně letět i letos. Ale to už nemusí jezdit do Německa, stejný prodej dovolených dorazil už i do Česka. První cestovní kancelář začala přímo na letišti prodávat zájezdy na skutečnou poslední chvíli.

"Obsazujeme tak poslední volná místa v letadle těsně před odletem. Takové zájezdy prodáváme pouze na letišti, nabídku máme také na internetu," řekl Ferid Nasr, šéf největší české cestovní kanceláře Exim Tours. Cestovka nabízí zájezdy nejdříve 24 hodin před odletem, z prodeje pak mizí dvě hodiny před tím, než se letadlo odlepí od země.

"Je to zaměřené hlavně na mladé klienty, kteří cestují pro zábavu a využívají zatím hlavně nízkonákladové letecké dopravce a až na místě si hledají ubytování," vysvětlil Nasr.

Do prodeje dává Exim místa v letadlech a hotelech, která by jinak zůstala prázdná. S cenou jde proto nízko. V pátek odpoledne bylo například možné sehnat dvanáctidenní zájezd do Řecka bez stravy za čtyři tisíce korun bez poplatků. Odlet byl v sobotu v půl šesté ráno. Na konci června za stejný katalogový zájezd zaplatíte jedenáct tisíc korun.

Dovolené na poslední chvíli koupené na letišti jsou dalším "německým" zvykem, který české cestovky přejaly. Právě z Německa "dovezl" v devadesátých letech do Česka i pojem last minute Václav Fischer.

"V Německu je toto naprosto běžné, ceny běžně klesnou i na polovinu," říká Jitka Zajíčková z Rudolf Reisen, která se specializuje na prodeje zájezdů německých cestovek. Zejména na velkých letištích, jako je Mnichov či Frankfurt, přitom mají lidé jistotu, že často seženou zájezd i přímo tam, kam chtějí.

Konkurence zatím váhá
Ročně se v Česku takto prodá zhruba jedna sedmina všech zájezdů. Pod pojmem na poslední chvíli cestovky rozumějí zájezd prodaný třeba i 14 dnů před odletem. Nikdo zatím nenabízel možnost koupit si zájezd jen pár hodin před odletem a ještě výrazně zlevněný.

"Můžou si to dovolit jen opravdu velké cestovky, které každý den mají dost letů," říká Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Zájezdy na poslední chvíli se u nás podle něj zlevňují zhruba dvaceti procenty.

Exim Tour je zatím jedinou cestovkou, která nabízí prodej tak krátkou dobu před odletem. Podobně funguje nový systém CK Fischer, která před pár týdny spustila jako první on-line prodej, kde klient rovnou i zájezd zaplatí.

"Teoreticky si může klient koupit zájezd na letišti, když se tam připojí na internet, a za pár hodin letět," řekl mluvčí CK Fischer Dan Plovajko. Neuvažují však o tom, že by zájezdy prodávali přímo u letištní přepážky. Podobné plány nemají ani jiné velké cestovky.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

„Zemanův vodní kanál“ se vyplatí, tvrdí studie. Vyjde nejméně na 281 miliard

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Megalomanský vodní projekt Dunaj–Odra–Labe má ekonomický smysl, tvrdí studie proveditelnosti, která se zpracovávala dva...

Češi se přestali zlepšovat ve schopnosti splácet dluhy

Ilustrační snímek

Schopnost Čechů splácet závazky se v letošním třetím čtvrtletí poprvé od konce roku 2015 přestala zlepšovat. Na konci...

Končí ředitel Finanční správy Janeček, jeho úřad čelil četné kritice

Martin Janeček, ředitel Generálního finančního ředitelství

Martin Janeček působí ve Finanční správě od roku 2003 a v roce 2014 se stal jejím generálním ředitelem. Podle médií by...



Najdete na iDNES.cz