Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Novinka: superlastminute v prodeji přímo na letišti

  1:00aktualizováno  1:00
Petr Vohlídal si loni sbalil v srpnu kufr, odjel na letiště do Mnichova, aniž by věděl, kam poletí na dovolenou. Od jedné z mnoha cestovních kanceláří si pak vybral zájezd na Kypr zlevněný o čtyřicet procent a za tři hodiny už seděl v letadle.
Za letní dovolenou mohou klienti na poslední chvíli zaplatit na letišti až o 20 procent méně. Ilustrační foto.

Za letní dovolenou mohou klienti na poslední chvíli zaplatit na letišti až o 20 procent méně. Ilustrační foto.

"Na letišti bylo přes dvacet cestovek, takže bylo z čeho vybírat," říká Vohlídal, který chce stejně letět i letos. Ale to už nemusí jezdit do Německa, stejný prodej dovolených dorazil už i do Česka. První cestovní kancelář začala přímo na letišti prodávat zájezdy na skutečnou poslední chvíli.

"Obsazujeme tak poslední volná místa v letadle těsně před odletem. Takové zájezdy prodáváme pouze na letišti, nabídku máme také na internetu," řekl Ferid Nasr, šéf největší české cestovní kanceláře Exim Tours. Cestovka nabízí zájezdy nejdříve 24 hodin před odletem, z prodeje pak mizí dvě hodiny před tím, než se letadlo odlepí od země.

"Je to zaměřené hlavně na mladé klienty, kteří cestují pro zábavu a využívají zatím hlavně nízkonákladové letecké dopravce a až na místě si hledají ubytování," vysvětlil Nasr.

Do prodeje dává Exim místa v letadlech a hotelech, která by jinak zůstala prázdná. S cenou jde proto nízko. V pátek odpoledne bylo například možné sehnat dvanáctidenní zájezd do Řecka bez stravy za čtyři tisíce korun bez poplatků. Odlet byl v sobotu v půl šesté ráno. Na konci června za stejný katalogový zájezd zaplatíte jedenáct tisíc korun.

Dovolené na poslední chvíli koupené na letišti jsou dalším "německým" zvykem, který české cestovky přejaly. Právě z Německa "dovezl" v devadesátých letech do Česka i pojem last minute Václav Fischer.

"V Německu je toto naprosto běžné, ceny běžně klesnou i na polovinu," říká Jitka Zajíčková z Rudolf Reisen, která se specializuje na prodeje zájezdů německých cestovek. Zejména na velkých letištích, jako je Mnichov či Frankfurt, přitom mají lidé jistotu, že často seženou zájezd i přímo tam, kam chtějí.

Konkurence zatím váhá
Ročně se v Česku takto prodá zhruba jedna sedmina všech zájezdů. Pod pojmem na poslední chvíli cestovky rozumějí zájezd prodaný třeba i 14 dnů před odletem. Nikdo zatím nenabízel možnost koupit si zájezd jen pár hodin před odletem a ještě výrazně zlevněný.

"Můžou si to dovolit jen opravdu velké cestovky, které každý den mají dost letů," říká Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Zájezdy na poslední chvíli se u nás podle něj zlevňují zhruba dvaceti procenty.

Exim Tour je zatím jedinou cestovkou, která nabízí prodej tak krátkou dobu před odletem. Podobně funguje nový systém CK Fischer, která před pár týdny spustila jako první on-line prodej, kde klient rovnou i zájezd zaplatí.

"Teoreticky si může klient koupit zájezd na letišti, když se tam připojí na internet, a za pár hodin letět," řekl mluvčí CK Fischer Dan Plovajko. Neuvažují však o tom, že by zájezdy prodávali přímo u letištní přepážky. Podobné plány nemají ani jiné velké cestovky.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Žena na pohovoru (ilustrační snímek).
Soulad mezi postoji zaměstnance a vedením firmy je vzácný, říká poradce

Jen každá desátá firma se shoduje s postoji svých zaměstnanců. Při přijímání nových pracovníků je proto vhodné přeskočit fráze jako „změňte s námi svět“ a...  celý článek

Ilustrační foto
Zbraně do Egypta i Saúdům. Česko kritizují za vývoz do nestabilních zemí

Česko vyváží zbraně do nestabilních oblastí a autoritářských zemí, jako jsou Egypt a Saúdská Arábie. Podle mezinárodní organizace Social Watch tím přispívá k...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Evropě je přes 12 tisíc TV kanálů. Diváci se přesouvají na internet

Trh s digitálním video obsahem se čím dál víc tříští. V Evropě je už přes 12 tisíc služeb, které suplují klasické televizní vysílání nebo mu konkurují. To je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.