Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novoročenky mohly potěšit, ale i kazit firmě jméno

  10:18aktualizováno  10:18
- Snad v každé firmě se korespondence na konci roku zněkolikanásobí. Nebývají to faktury,objednávky či nabídky dodavatelů, co zatěžuje brašny pošťáků. Ve většině obálek přichází přání k Vánocům a novému roku - novoročenky neboli péefka. Některá ani loni nepřežila Silvestra, jiná se třeba ocitnou zarámovaná - jako ozdoba stěn kanceláří, další se dokonce budou přehrávat, to když mají podobu cédéčka. Stohy vánočních pozdravů každoročně nutí k zamyšlení: co si můj obchodní partner pomyslí, dostane-li naivní kresbu ozdobeného stromku, betlém, zasněženou Prahu či fotografii samotného šéfa v šaškovské čepici?

 Novoročenky se staly pevnou součástí firemní kultury. Při pohledu na ty čerstvé s přáním do roku 2000 lze konstatovat, že nastaly změny. Obrovský krok kupředu udělala za poslední rok e-mailová komunikace.

Množství firem dostalo přání elektronickou poštou, některým se objevily zdravice i na displejích mobilních telefonů. Moderní komunikační prostředky však zatím klasická papírová péefka nevytlačily. Rozdílný zůstal také důmysl výtvarníků či vkus podnikatelů - v obálkách putovala výpravná umělecká dílka více či méně vkusná i kýče, které lze koupit v každé trafice.

"Snaha ušetřit za novoročenky vede k tomu, že firmy nakoupily v prodejní síti obecná přání - zasněžené krajinky, láhev šampaňského, panorama Prahy - a dolepily nebo nechaly dotisknout logo společnosti. Výsledek byl pak často žalostný a mohl poškodit i dobré jméno společnosti.

Tento způsob lze použít, pokud společnost posílá přání vytisknuté nadacemi a charitativními organizacemi," vysvětluje Edgar Procházka z reklamního studia Lukas. Takto se podle něho mohly prezentovat společnosti velké, silné a známé svým jménem nebo produkty.

Firmy začínající nebo takové, které nejsou na trhu příliš známé, měly dle jeho názoru rozesílání novoročenek využít k nenásilnému představení sebe samých a svých produktů. Tipem mohl být například malý kalendář s logem společnosti, který je součástí novoročenky, ale lze jej jednoduše pomocí perforace oddělit.

Potěšil i papírový plastický betlém, logo by však na něm mělo být umístěno velmi nenápadně,nikoli na ježíškových jesličkách. Mezi pěkné pozdravy patřily i hudební CD s krátkým osobním pozdravem a představením firmy.

Pěkná novoročenka nemusí být nutně otázkou peněz. Hlavní roli tu hraje nápad a invence autora. Podle Edgara Procházky je dobré začít přemýšlet a vybírat přání už na konci září.

Také proto, že těsně před Vánocemi bývají tiskárny zavaleny prací a všechny zakázky nemusí včas stihnout. "Pokud má být novoročenka doručena před vánočními svátky, měla by se poslat nejpozději do 15. prosince," dodává Procházka.

Autor:


Témata: Dům roku


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zubař, ilustrace
Lepší strava, rovnátka, nadstandardy. Češi si připlácí 5 tisíc ročně

Šetrná metoda odstranění křečových žil, speciální genetické testy v těhotenství, lepší strava v nemocnici. Čeští pacienti jsou ochotni si připlatit čím dál víc...  celý článek

Lidé se snaží ušetřit za kouření, do cigaret balí doutníkový tabák
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony

Levné kouření láká a stát přichází o spotřební daň. Rozdíly ve zdanění tabáku v různých formách jsou i několikanásobné. Na trhu jsou například k mání doutníky,...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.