Stroj s označením "Worldliner" 777-200LR (long range, tedy dlouhý dolet) je pokračováním řady 777 a firma ho oficiálně představila v americkém Everettu.
Do letadla se vejde 301 pasažérů a první z nich by se mohli proletět už v březnu. Boeing už má jistého i prvního zákazníka. Jsou jím pákistánské aerolinie. Ty by měly letouny získat počátkem příštího roku.
Dvoumotorové letadlo je vybaveno třemi přídavnými palivovými nádržemi. Díky nim může Boeing Worldliner uletět asi 17 tisíc kilometrů - dost na to, aby spojil jakékoli dvě světové metropole.
Bez jediné zastávky by se tak mohlo létat z Los Angeles do Johannesburgu, z Londýna do Sydney nebo z New Yorku do Jakarty, uvedla společnost.
Boeing už delší dobu zápasí o pozici světové jedničky s evropským Airbusem. Ten v polovině ledna přestavil svůj trumf - a sice největší letadlo světa, superjumbo, které pojme až 840 cestujících. - více zde
S tím se nový Boeing srovnávat nemůže a vlastně ani nechce. Airbus pro své obří letadlo nenajde dostatečně velký trh, tvrdí Boeing. Superjumbo A380 navíc potřebuje speciální úpravy i na letištích a navíc – pro pasažéry je nepohodlné cestovat z jednoho velkého letiště na druhé a z nich se teprve přepravovat na ta menší, kam opravdu chtějí, argumentuje americký výrobce.
Konkurencí pro nový stroj jsou menší airbusy A340-600 a A340-500. Náklady na přepravu cestujících jsou ale podle Američanů u Boeingu asi o 18 procent nižší.
Vadou na kráse je to, že letoun přece jen bude muset při letu ze Sydney do Londýna jednou přistát a natankovat. V tomto směru totiž letadla narážejí na západní proudění vzduchu, což mimo jiné znamená vyšší spotřebu paliva, uvedla ČTK.