Nový deník Impuls zabral na venkově

Inteligentní bulvár, kterým chce být nový celoplošný deník Impuls, se ujal hlavně na venkově. Prodej ve velkých městech v premiérovém dnu vázl. Oznámil to majitel vydavatelství Impuls ČR Ivan Kaufmann, který tvrdí, že lepšímu uvedení deníku zabránily fámy, které se objevily minulý týden.

Mezi lidmi totiž kolovala informace, že noviny začaly vycházet už minulé pondělí, a tak se po nich podle Kaufmanna na stáncích ptali více než při skutečném uvedení na trh.

Podle pražských stánkařů lidé o tom, že nový deník vznikne, příliš nevěděli. Pokud si ho však na pultech všimli, kupovali ho často jako druhé noviny.

První výtisk má 24 stran, z toho 16 barevných a obsahuje pět inzertních celostran. Zajímavostí jsou dvě titulní stránky.

Kromě tradiční první strany je sport na posledních stranách tištěn "vzhůru nohama", a deník tak má titulní stránku i z druhé strany. Jeden výtisk stojí tři koruny, což je třetina obvyklé ceny novin v ČR.

Konkurence se zatím moc nebojí
Konkurence se na vstup Impulsu nijak výrazně nepřipravovala. Podle Tomáše Böhma, ředitele vydavatelství Ringier, které vydává nejprodávanější český deník Blesk, měla totiž jeho firma příliš málo informací o tom, jak bude Impuls vypadat.

Ani z prvního čísla podle něho není zřejmé, jak bude Impuls zaměřen. V současné době podle něho pro Blesk nepředstavuje Impuls vážnou konkurenci.

První týden bude Impuls vycházet v nákladu 200 tisíc kusů, což je srovnatelné například s třetím nejčtenějším deníkem Právo. 

Zda se náklad udrží, ukáží až první data o prodeji. Tištěný náklad chce vydavatelství automaticky navyšovat ve dnech, kdy deník doplní přílohy.

Inzerce bude opatrná
Kromě samotného vydavatelství Impulsu v prvním čísle inzeroval například T-Mobile a Tesco. Podle Štěpána Woldeho ze společnosti Arbomedia však bude většina inzerentů po zkušenosti s deníkem Super při nákupu inzerce v Impulsu opatrnější.

Šance, přetáhnout část rozpočtů na reklamu, které zadavatelé původně směřovali do jiných médií, ale podle Woldeho určitě existuje. Impuls však musí inzerentům nabídnout kvalitní obsah a dobré ceny za reklamní prostor.

Vydavatel Kaufmann slibuje vylepšování kvality až do konečné podoby, která by se měla ustálit na konci léta.

Impuls vznikl na problémech
Kaufmanna k vydávání nového deníku přiměl spor jeho další firmy Mediaprint s
vydavateli celostátních deníků. Vydavatelství VLP, Ringier, Mafra loni Mediaprintu v krátkém rozmezí vypověděly smlouvy o distribuci. - Více ZDE.

Mediaprint je jediným konkurentem PNS, kterou vlastní právě vydavatelé. Impuls
tak může Mediaprint nabídnout stánkařům za chybějící celostátní deníky.

O název vede s deníkem stále spor rádio Impuls, které požádalo soud o předběžné opatření proti vzniku deníku pod stejným názvem. Deník by tak podle rádia mohl být mylně spojován s rádiem Impuls. - Více ZDE.

,