Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nový přístav v Zadaru má špatné rozměry, sedí jen zaoceánským parníkům

  7:25aktualizováno  7:25
Centrum chorvatského města Zadar se mělo od podzimu zbavit návalu aut a cestujících, kteří se naloďují na trajekty v rušném přístavu nedaleko historických uliček. Ukázalo se však, že mola v přístavu Gaženica na jižním okraji města, rekonstruovaném za stovky milionů eur, jsou pro běžné jadranské trajekty příliš vysoká.
Loď v přístavišti Zadar u Jadranského moře

Loď v přístavišti Zadar u Jadranského moře | foto: Barbora Lukšová, MF DNES

Celý problém vyšel najevo necelé tři týdny předtím, než měly dát trajekty historickému centru definitivně sbohem, napsal server danas.hr.

Od začátku července, kdy se obnovený přístav s velkou slávou otevíral, totiž do Gaženice mířily jen velké zaoceánské lodě, kterým rozměry přístavišť nedělaly potíže. "Co na to říci? To je jen jedna z dlouhé řady absurdit, které jsem zdědil po svých předchůdcích," řekl deníku Zadarski list ministr námořnictva, dopravy a infrastruktury Siniša Hajdaš Dončić.

Na potíže kolem nefunkčních a megalomanských projektů prý posledního dva a půl roku, co je ve funkci, naráží na každém kroku. Většinu se ale podle Dončičových slov podařilo vyřešit a na dobré cestě je to už i v Zadaru. Plánované přemístění trajektů z historického centra se ale možná bude muset o několik týdnů odložit. Nejprve se musejí připravit ocelové konstrukce, které umožní lodím rejdařství Jadrolinija vykládat a nakládat v Gaženici auta, lidi a zboží.

Autor:


Témata: Chorvatsko, Euro, Zadar


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.