iDNES.cz

Nový šéf Českých odpovídal čtenářům

Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz
velikost textu:
vydáno 25.2.2014 13:55
Je už třetím ředitelem v posledním roce. Ekonom Daniel Kurucz se musel rychle zorientovat v drážní problematice, u státního dopravce s 26 tisíci zaměstnanci je necelý rok. Bude muset najít způsob, jak bojovat s obřími dluhy a přitom držet krok s dravou konkurencí. Nový šéf Českých drah odpovídal čtenářům.
OTÁZKA: dobrý den pane řediteli, jako bývalý ekonomický náměstek ČD, odpovědný za cenovou politiku, mi jistě rozumně vysvětlíte, na co jsem si kupoval aplikaci IN50 za 3000 Kč/rok, když ceníky jízdného pro 2013/2014 jsou mnohdy nastaveny tak, že je dána cena pro IN50, která ale není ve skutečnosti vůbec 50% slevou. Např.: Praha – Ostrava 356 km, jízdné 295 Kč-50%=148 Kč, IN 50 221 Kč = skutečný rozdíl je 73 Kč, při zpáteční jízdence již 146 Kč! Praha – Brno 255 km, jízdné 210 Kč-50%=105 Kč IN50 150 Kč = skutečný rozdíl 45 Kč, při zpáteční jízdence již 90 Kč! Neobstojí případná argumentace, že tuto slevu využiju především při každodenních cestách do práce vlakem (to dělám) – jako zákazník, který jezdí s ČD téměř denně od r. 1986, to považuji od ČD za další ránu pod pás nejenom nám „věrným“ (=hloupým?), ale i těm, kteří si aplikaci IN50 koupí v domnění, že dostanou vždy 50% slevu (kterou si ale předplatili) vždy, tedy i na exponovaných tratích, kde se nepříliš úspěšně perete s konkurencí. Petr Synek
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Přeji dobrý den. Slevová aplikace IN50 opravňuje držitele v době platnosti využívat slevu 50 % ze základního jízdného. Nově, tedy od prosince 2013, jsme tuto výhodu rozšířili i na traťové jízdenky. Příklady, které uvádíte, jsou však jízdenky akční - marketingová pobídka se specifickými podmínkami. 25.2.2014 14:10
OTÁZKA: pane řediteli, přihlásil byste se na tento post i kdyby na něj bylo vypsáno veřejné výběrové řízení? pane řediteli, váš kumpán ministr financí volá ukažte smlouvy a zveřejněte platy - kdy ukážete veřejnosti vaši a všech řekněme nejvyšších 20 ředitelů smlouvy, platy a způsob, jak se dostali ke své pozici? a pane řediteli, chápu, že úspory jsou velmi lákavé heslo, ale kromě daňových poplatníků, kteří hradí ztráty českých drah jsou tu také cestující-co budete dělat pro ně? nechystáte stejnou past jako vláda vašich kumpánů-všichni dostanou více ale daně nesnížíme dluh nenavýšíme. a nakonec pane řediteli, jaký máte názor na to, že tam, kde je možná konkurence privátu by státní firmy neměly nabízet své služby a produkty, protože z definice tyto firmy vesměs slouží buď ke strategickým nebo veřejno prospěšným účelům a konkurenceschopnost není motorem těchto firem. Stanislav Srba
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Když dovolíte, začal bych od konce. České dráhy nejsou státní firmou, nýbrž akciovou společností. Nezáleží tedy na tom, kdo nás vlastní, musíme se chovat jako obchodní společnost. S konkurenčními dopravci musíme ve férové soutěži poměřit své síly. Pokud jde o můj plat, bude stanoven Dozorčí radou společnosti. Zatím se tak nestalo. Výběrová řízení mi nikdy nevadila. Zatím jsem všechny své pozice získal prostřednictvím výběrových řízení a také na pozici výkoného ředitele pro provoz a techniku ČD, kam jsem nastoupil 15. 5. 2013, jsem se dostal přes výběrové řízení. Ještě bych si dovolil říci, že ministr financí není můj kumpán a nevím, co Vás k tomuto názoru vede. 25.2.2014 14:18
OTÁZKA: Dobrý den pane generální řediteli. Váš předchůdce Dalibor Zelený hned po nástupu do funkce v loňském roce hlásil nutnost zjednodušení tarifu, aby byl zákazníkům lépe srozumitelný a neodrazoval je často od využití služeb Českých drah, včetně poslední nesmyslné změny v odbavení jízdních kol a psů. Taktéž se vyjádřil v tom smyslu, že by stamiliónové penále pro Škodu Transportation za pozdní dodání lokomotiv řady 380 mohlo být v rámci „dobrých vztahů“ zameteno pod koberec. Jak Vy coby dobrý hospodář vnímáte tuto problematiku? A co si máme myslet o tom, že jste po třech dnech zpět jmenoval do funkce ředitele odboru kolejových vozidel, který je nechvalně známý svým vztahem ke skupině Škoda Transportation, který je ne vždy zrovna prospěšný pro České dráhy? Děkuji. Jiří Svoboda
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Aktuálně provádíme analýzu tarifu a nabídky, o které není dostatečný zájem, budou postupně rušeny. Otázku pozdního dodání lokomotiv od Škody rozhodně nechceme zamést pod koberec. Na řešení tohoto arbitrážního sporu používáme dvě nezávislé, renomované právní agentury. Záležitost chceme vyřešit do konce roku 2014. Problematika je výrazně složitější, než píšete, a proto ani jedna ze stran nemůže jendoznačně říci, jaké jsou šance na to, že v arbitráži uspěje. Pokud jde o pana Nováka, tak byl podle mého názoru představenstvem 18. 2. 2014 odvolán na základě nerelevantních důvodů, přičemž já osobně jsem hlasoval proti odvolání. A to byl také důvod, proč ho nové představenstvo po svém jmenování 21. 2. vrátilo zpět do pozice, kterou zastává posledních 11 let. Píšete o jeho údajném vztahu ke Škodě T., o kterém nic nevím. Je třeba si uvědomit, že odbor kolejových vozidel není odborem, který by vozidla objednával, a to o kohokoliv. Nová vozidla jsou objednávána na základě výběrových řízení dle zákona o veřejných zakázkách, a to primárně odborem investic. Pan Novák pracuje u ČD 30 let a z toho posledních 11 let jako ředitel odboru. Za jeho působení na ČD ve vedoucích pozicích byla postupně zakoupena vozidla od různých výrobců, jako je Pendolino od Alstom, RegioShark od Pessa, RegioSpider od Stadler nebo v poslední době diskutované Railjety od Siemens. 25.2.2014 14:29
OTÁZKA: Vážený pane generální řediteli, na jak dlouho odhaduje čas potřebný k vyřešení interpersonálních vztahů na generálním ředitelství ČD tak, aby zaměstnanci po 4 letech opět v klidném pracovním prostředí fungovali jako tým ve prospěch svého zaměstnavatele a věnovali se jeho strategickým zájmům? Děkuji Tomáš Čech
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Domnívám se, že personální otázky budou na GŘ ČD vyřešeny nejpozději do poloviny března. 25.2.2014 14:30
OTÁZKA: Dovolte otázku k ČD i ČD Cargo. Obě firmy totiž podle mne ženou české firmy železničního průmyslu do záhuby, protože třeba modernizaci svých lokomotiv téměř zastavily. Čehož si všimla i zpráva profesí asociace ACRI. Změní se na tom něco? Budete mít peníze na modernizaci vozového parku? Zdeněk Mandík
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: České dráhy mohou investovat do modernizací v rámci svých možností a potřeb, což se také děje. Upřednostňujeme využití vlastních kapacit a na opavy vyššího řádu vypisujeme a budeme vypisovat výběrová řízení. Je třeba si uvědomit, že období, kdy ČD a ČD Cargo zadávaly modernizace a střední a vyšší opravy externím dodavatelům, aniž to bylo nezbytně nutné, je minulostí. Budeme se chovat jako řádní hospodáři a modernizovat to, co opravdu potřebujeme. 25.2.2014 14:34
OTÁZKA: Za Petra žaludy byl plán dosadit WiFi připojení do zhruba 4 stovek vozů. Dočkáme se tedy někdy WiFi připojení alespoň ve spojích IC/EC? Tom Jurečka
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Dnes jsme se s dodavatelem dohodli, že zařízení WiFi bude osazeno do nových souprav Railjet. WiFi je dnes v Pendolinech, ale také v některých regionálních spojích, například vedených RegioPantery a RegioSharky. Opravdu chceme postupně modernizovat vozový park tak, aby byly do 4 let zařízením WiFi osazeny všechny expresní dálkové spoje. 25.2.2014 14:37
OTÁZKA: Proslýchá se, že jistý dopravce provozující černozlaté vlaky, dluží ČD nemalé peníze za trakční energii. Můžete tuto informaci potvrdit či vyvrátit? Tom Jurečka
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Toto je interní záležitost společnosti ČD, ale mohu Vás ujistit, že pokud by tomu tak bylo, vedení ČD by postupovalo stejně jako ke každému jinému dlužníkovi podle platných směrnic a řádů. 25.2.2014 14:38
OTÁZKA: Nepřípadá Vám poněkud "zajímavé" že první co uděláte je jmenování pana Krtka (dříve Unipetrol) do předtavenstva firmy ČD?? Nemají náhodou dráhy v běhu zakázku na naftu za 7 miliard s účastníkem Unipetrol? Nemá náhodou dnešní kontrakt také na 7 miliard Unipetrol?! Takže jeden účastník je zvýhodněn tím že jste mu jmenoval "bývalého" zaměstnance do vedení kde se k lepším informacím zcela jistě dostane? No tfuj-podám TO! Výborný 1. Váš krok k lepšímu (pro vás nikoli ČD) Pho Med
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Váš příspěvek jsem zřejmě přesně nepochopil, je třeba si uvědomit, že představenstvo je zvoleno Dozorčí radou ČD, ne generálním ředitelem. Další část Vašeho dotazu chápu jako Vaši domněnku, která se nezakládá na reálném podkladě, protože ten neexistuje. Výběrové řízení na dodávku nafty pro ČD probíhá dle zákona o veřejných zakázkách a bylo vypsáno proto, že současná smlouva končí k 30. 6. 2014, aby se stihnul vysoutěžit dodavatel nafty včas a aby ČD mohly i po 1. 7. pokračovat ve své činnosti. Nehledejte podezření tam, kde k tomu není žádný důvod. 25.2.2014 14:44
OTÁZKA: Je ještě nějaká, alespoň minimální šance, že bychom se dočkali i dalších railjetů kromě těch 7 pořízených? Tom Jurečka
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Momentálně není. Opce na jejich pořízení vypršela v září 2013. 25.2.2014 14:44
OTÁZKA: Jaký je osud třicítky ojetých vagonů z Rakouska, které měly být dávno po opravách a dodnes není hotový jediný z nich? To samé již přes rok běžící výběrové řízení na modernizaci vozů řady Bp. Budou se tedy modernizovat, či nikoliv? Tom Jurečka
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Výběrové řízení na modernizaci 62 kusů řady Bp bylo pozastaveno z důvodu zamýšleného nákupu 80 vozů z Rakouska, které jak známo, se vzhledem k povinné administrativě státem vlastněné akciové společnosti protáhlo natolik, že je ČD nakonec v plném počtu nezískaly. Proto jsme přistoupili k restartu výběrového řízení na modernizaci těchto 62 vozů. Mělo by být uzavřeno do 3 měsíců. K osudu 32 vozů Bmz z Rakouska, o nichž hovoříte v první části dotazu, sděluji, že 16 vozů je standardně v provozu. První dva modernizované dodává vítěz výběrového řízení v těchto dnech a další dva má v plánu dodat 28. 2. 25.2.2014 14:50
OTÁZKA: Nepříadá Vám poněkud "zajímavé" že první co uděláte je jmenování pana Krtka (dříve Unipetrol) do předtavenstva firmy ČD?? Nemají náhodou dráhy v běhu zakázku na naftu za 7 miliard s účastníkem Unipetrol? Nemá náhodou dnešní kontrakt také na 7 miliard Unipetrol?! Takže jeden účastník je zvýhodněn tím že jste mu jmenoval "bývalého" zaměstnance do vedení kde se k lepším informacím zcela jistě dostane? No tfuj-podám TO! Výborný 1. Váš krok k lepšímu (pro vás nikoli ČD) Pho Med
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Na dotaz jsem již odpověděl. 25.2.2014 14:50
OTÁZKA: Dobrý den, 1) Kolik a jaké typy ojetých vagonů vám v Rakousku zbyly a kdy už konečně dojde k jejich odkupu? 2) Jak by měly vypadat soupravy EC vlaků na lince Praha-Hamburg od prosince 2015 po obnovené spolupráci ČD+DB? Díky za odpověď. Štěpán Šafránek
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: O možném nákupu vozů od ÖBB, stejně tak o možném prodloužení spolupráce s DB na lince Praha - Berlín - Hamburk aktuálně intenzivně jednáme. Bližší informace sdělíme po uzavření smluv. Můžeme Vás však ujitit, že činíme všechny potřebné administrativní kroky k tomu, aby k odkupu vozů došlo v co nejkratším termínu. Bohužel, jako státem vlastněná akciová společnost nemáme možnost překročit některé předepsané administrativní úkony, které zaberou poměrně hodně času a jež privátní subjekty činit nemusí. Cítíme se tím znevýhodněni, ale přesto věříme, že se nám naše plány podaří naplnit. 25.2.2014 14:56
OTÁZKA: Jakým dopravním prostředkem jezdíte na služební cesty? David Pražák
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Pokud to dává smysl mojí cesty, jedu vlakem. Považuji to za nejlepší způsob přepravy v rámci ČR a do blízkého zahraničí. V případě několika schůzek za den a na různých místech ČR, volím služební vůz. 25.2.2014 14:57
OTÁZKA: Domluvíte se ( nebo už domluvili) s konkurenty na lince Praha - Ostrava na prodávaní společného jízdného? Jan Gabriel
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Domluva o společném jízdném je vyloučena, protože by šlo o nezákonnou kartelovou dohodu. 25.2.2014 14:59
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zdase nebojíte kostlivců ve skříni po panu Vladímíru Svobodovi (dříve Nešpůrkovi), který pracoval na odboru regionální správy majetku ČD a byl zatčen,protože u něj byly nalezeny kompromitující materiály na firmy a politiky...Děkuji Jaroslav Pražan
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: O této věci nemám žádné informace. 25.2.2014 15:00
OTÁZKA: Dobrý den. Budou ČD sponzorovati nadále různé "kulturní" akce? Nepřijde Vám to zvrhlé, že podnik dotovaný z našich daní a každý rok zdražující něco dotuje (dotoval)? Radka Fuksová
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: ČD nedotují, ani nesponzorují žádné akce. Jde o marketingové smlouvy s jasně stanoveným plněním ze strany partnerů. Upřednostňujeme přitom naše zapojení v roli oficiálního dopravce,kterého využívají návštěvníci takových akcí. V budoucnosti proto chceme tímto způsobem podporovat například akce pořádané Českou unií sportu. Pro Vaši informaci jsme marketingový rozpočet oproti minulým letům zásadně snížili. 25.2.2014 15:04
OTÁZKA: Dobrý den, nepříjde Vám hloupé, že se v Českých Drahách mění ředitelé až příliš rychle? Jaký je význam a co může stihnout ředitel takovéto společnosti, když se za rok vymění 3x? Budete mít zlatý padák? Vzdáte se části platu stejně jako váš předchůdce pan Zelený? Nemyslíte si, že nemáte dostatek zkušeností např. z jiných postů u ČD k tomu, aby jste mohl dělat ředitele takovéto společnosti? Promiňte, ale zkušenosti s Unipetrol doprava atd. jsou spíš směšná obhajoba, nemyslíte? Je téměř jasné, že se v křesle udržíte maximálně tak dlouho jako pan Babiš v tom svém. Neškodí to také o to víc Českým drahám? Je pochopitelné, že jste šikovný zákulisní hráč, škodíte Českým drahám, ale to vy dobře víte, s bohem. Ondřej Matura
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Podle mého názoru se ředitel ČD 3x ročně nemění. Od roku 2009 jsem třetím ředitelem ČD, přičemž pan Dalibor Zelený byl jmenován Dozorčí radou ČD stanovenou dočasnou úřednickou vládou, a nedalo se tedy automaticky předpokládat, že bude v pozici dlouhodobě, tedy i po zvolení legitimní vlády. Informace o tom, že se pan Dalibor Zelený vzdal části svého platu nemám. Také se domnívám, že mám dostatek zkušeností z vedení nadnárodních firem i v zahraničí k tomu, abych vedl ČD. Nevím, kde jste získal informaci, že jsem pracoval v Unipetrol doprava. Tato informace není pravdivá. Pozici v ČD jsem získal na základě výběrového řízení, a to v květnu 2013 - tedy v době, kdy se o předčasných volbách vůbec neuvažovalo, a nevidím tedy důvod, proč mé angažmá v ČD spojujete s osobou pana Babiše v pozici ministra financí. Je to zřejmě proto, že už Vy sám nevěříte tomu, že by státní akciovou společnost mohl vést člověk, který by se do firmy dostal na základě výběrového řízení. To je mi upřímně líto. 25.2.2014 15:12
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, jestli je nejlepším způsobem jak se vyrovnat s dluhy ČD, vypínat topení v ranních spojích. Jezdím denně Plzeň>Praha v 6:00 a neustále poslouchám výmluvy, že jsem si zrovna dneska vybrala kupé ve kterém je topení porouchané. Stát se to jednou, pochopím, ale pětkrát v týdnu? Upozornila jsem průvodčí, že je to každodenní problém a jediná rada, které se mi dostalo bylo, ať si kupuji jízdenku do 1. trídy, že tam se topí. Předem děkuji za odpověď Alexandra Šťastná
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Dobrý den. Omlouvám se, ale tak daleko jsem v šetření na ČD ještě nezašel a ani to nemám v plánu. :-) Záležitost předám příslušnému odboru k prošetření a zjednání nápravy. 25.2.2014 15:14
OTÁZKA: Dobrý den! Rád bych se vás zeptal, jaký je váš postoj k modernizaci vozového parku. Tzn. Dle vašehi názoru je rozumnější nakupovat nová vozidla, nebo rekonstruovat, nebo "humanizovat" ta stará? A budou ČD pod vaším vedením ochotny jít s kraji, jež objednávají dopravu do kompromisů, co se ceny vlak/km, nebo kvality cestování týče? Děkuji. Prokop Lamser
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Pokud jde o cenu za dopravní výkon, tato musí pokrývat nejen vyčíslené úplné vlastní náklady, ale zároveň pro ČD nárokovatelný přiměřený zisk. Jen v tomto případě budeme mít prostředky na investici do dalšího zvyšení kvality cestování. Podle mého názoru je třeba vozový park obnovovat oběma způsoby, nákupem nových i modernizací starších vozidel. "Humanizaci" budeme provádět jen na vybraných vozidlech řady 810, jejichž modernizace by byla příliš nákladná a stejně by z podstaty použitého pojezdu nezvýšila výrazně jízdní komfort. 25.2.2014 15:19
OTÁZKA: Dobrý den, ne nechejte se znechutit některými dotazy a hromadou závisti, která Vaše jmenováni doprovází. ČD preji, aby konečně pocítili co to znamená manažerské vedeni firmy a zaměstnancům, aby konečně někdo vymetl ten chlíveček, který je na ČD od jejich vzniku. Držím Vám palce! Leo Machek
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Děkuji za podporu. Věřím, že Vaši důvěru nezklamu. Uvědomuji si, že to bude těžká práce. Nejen z vlastní situace na ČD, ale i z pohledu všeobecného nedobrého vnímání ČD veřejností. Usuzuji tak z různých chatů, které mám možnost pravidelně sledovat pod články o ČD. 25.2.2014 15:22
OTÁZKA: Toto není otázka, toto je vzkaz pro hosta dnešního rozhovoru. Kumpánem jsem nemyslel nic negativního, nic pejorativního, jen se píše, že si Vás tam přál pan ministr financí a že jste působil v jeho firmách na vysokých postech a z toho usuzuji, že se dobře znáte. A jedno ps, ČD jsou státní firma, nejsou státní podnik, státními firmami označujeme ty firmy, jejichž akcionářem je stát. Stanislav Srba
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Ano, máte pravdu. Jsme státní firmou. Děkuji, že jste se znovu ozval a věřím, že Vás zkvalitňování služeb ČD pod vedením nového představenstva přesvědčí. 25.2.2014 15:24
OTÁZKA: Dobrý den p. gen. řediteli, vím že se bude jednat asi o dlouhodobý plán, ale: Nakolik reálná je dostavba Odstavného nádraží Jih-jsou na tuto akci již vyčleněny nějaké prostředky? Děkuji Václav Horáček
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: O dlouhodobém investičním plánu budeme jednat v souvislosti s tvorbou Střednědobé strategie ČD. Tato jednání máme na programu v březnu a v dubnu, tak, abychom nejpozději do 30. 6. mohli předložit ucelenou strategii Skupiny ČD. 25.2.2014 15:26
OTÁZKA: Dobrý den, proč mají ČD tak strašně složitý tarifní systém, ve kterém se mnohdy nevyznají ani samotní Vaši zaměstnanci? Pavel Obdržálek
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Podobnou otázku jsem již odpověděl. Budeme ho postupně zjednodušovat. 25.2.2014 15:27
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se Vás zeptal proč se České dráhy aktivně neúčastní právě probíhající soutěže na pražskou městskou linku S 34, ale pouze lidově řečeno dělájí "křoví" firmě KŽC Doprava? Proč si veškeré výkony na nostalgické jízdy (historickými motoráky) ve Středočeském kraji objednáváte u toho samého dopravce když vy máte ty samá vozidla v DHV Lužná u Rakovníka zaparkovaná, provozuschopná a nevyužitá??? Nejedná se podle Vašeho názoru o vyvádění prostředků z ČD směrem k soukromníkovi. Předem děkuji za Vaši odpověď. Standa Novotny
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Děkuji za příspěvek k objednávání nostalgických jízd, který jsem neměl k dispozici. Situaci prověříme a v případě nutnosti zjednáme nápravu. Objednatelem na lince S34 je Hlavní město Praha a k zajištění této služby byl osloven jiný dopravce. 25.2.2014 15:33
OTÁZKA: Dobrý den má šanci v nové vládě projekt propojení železnice moldava holzau? když jen 20 let trvalo propojení dolní poustevna selbach :( Franta Omáčka
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Toto je spíše dotaz na Správu železniční dopravní cesty. Děkuji za pochopení. 25.2.2014 15:33
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli. Většina nových ředitelů přichází se sdělením, že je tarifní nabídka složitá a že ji zjednoduší. Ale problémem pro zákazníky je hlavně její nestabilita. Nabídka, kterou si zvykli používat, se náhle jmenuje jinak nebo není, nezřídka se v mapách, průvodcích a podobně objeví inzerát ČD na tarifní nabídku, která v době vydání je již zrušena. Nemyslíte, že "zrušení nabídek, o které není dostatečný zájem" dále zvýší dojem, že se na nic nedá spolehnout, i počet reklam jsoucích již v oběhu, které zase budou inzerovat nedostupnou nabídku ČD? S pozdravem Josef Jůza
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Máte částečně pravdu. Jsou přijímána opatření, která mají vyhodnotit zájem o konkrétní nabídky. Na druhé straně zhodnotíme rovněž všechny negativní dopady, které s sebou změny v označení tarifních nabídek přináší. 25.2.2014 15:35
OTÁZKA: Pane řediteli,dle vyjádření redaktora zdejšího serveru Jana Sůry,je jedním z jeho zdrojů "jeden vysoce postavený manažer ČD".Myslíte,že je dobrou vizitkou manažmentu Českých drah to, že její "vrcholovci "donášejí informace o dění ve firmě novináři,jenž se otře o ČD kde může? Jan Hora
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: To rozhodně dobře není. Není to pofesionální, ani slušné. Věřím, že se nám podaří tyto úniky informací, které ČD poškozují, eliminovat. 25.2.2014 15:37
OTÁZKA: Dobry den pane rediteli, je skutecne nutne bourat nadrazi v Havirove? Neni to jen plytvani penezi? Kdyz ponechame spornou architektonickou hodnotu, nebylo by lepsi zasednout ke stolu s architekty a navrhnout opatreni na reseni draheho provozu a nevyuzitych prostor? Z logiky veci pokud stavba neni v dezolatnim stavu, pak reseni prece nemuze byt drazsi nez celou budovou zbourat a postavit ji komplet novou. Prosim nenasel by jste par schopnych lidi, kteri by se na to rozumne podivali. Dekuji, Barta Petr Barta
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Tento projekt byl opakovaně diskutován a hodnocen odborníky. Věřím, že rozhodnutí pokračovat v původním projektu s městem Havířov je nejrozumnějším řešením. 25.2.2014 15:40
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, máte v úmyslu (v dohodě s ministerstvy dopravy a financí) skoncovat s tzv. lomeným jízdným, kterým jsou dnes převážně trestáni cestující za to, že dálkové vlaky nestaví v přestupních stanicích, tím, že kvůli vynucené zajížďce není možné odbavení běžnou jednoduchou jízdenkou? Josef Jůza
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Děkuji Vám za podnět, který předám náměstkovi pro osobní dopravu. 25.2.2014 15:41
OTÁZKA: Dobrý den přeji. Zajímalo by mne za prvé kdo rozhodl o investici do rekonstrukce odepsaných vlaků 810 do podoby vlaku Regionova? Tyto vlaky jsou nejen zastaralé, ale i koncepčně zcela nevyhovující, extrémně hlučné, nepohodlné, bez klimatizace. Investice do rekonstrukce tak starých vlaků byla asi největší chyba v historii ČD. Pokud jste tímto vlakem někdy jel tak mi jistě dáte za pravdu, je to absolutně příšerné. Rozčiluje mne že tyto vlaky jsou nasazovány na trať 210 tj. Praha - Vrané Nad Vltavou - Čerčany kterou pravidelně využívám. Dotaz první tedy kdy budou nasazeny moderní vlaky na trať 210? Moderní myslím nové, tj. vlaky Stadler, Siemens Desiro, tj. vlaky moderní konstrukce s klimatizací a úrovní 21 století. Druhý dotaz pak zní zda-li je ještě šance zachránit koupi druhé várky vlaků Railjet? Koupě Railjetů bylo jedno z málo rozumných rozhodnutí v historii Českých drah ale zastavení koupě druhé várky za tak skvělých podmínek rána pod pás a rozhodnutí opět tragické. Antonín Lipold
Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ODPOVĚĎ: Toto rozhodnutí padlo v orgánech společnosti před více než 10 lety, tedy dávno před mým příchodem na ČD. (ps: v souvislosti s dotazy na ředitele odboru kolejových vozidel Nováka uvádím, že o této modernizaci nerozhodl on). Toto rozhodnutí vycházelo z tehdejších možností firmy investovat do obnovy vozového parku v regionální dopravě a přes svá negativa znamenalo zvýšení kvality cestování na regionálních tratích. Pokud objednatel projeví zájem o nasazení zcela nových vozidel na trať 210, pak neprodleně vstoupíme v jednání a v případě vzájemné dohody smluvních podmínek na zajištění jejich provozu taková vozidla pořídíme. Opce na další Railjety vypršela loni na podzim. 25.2.2014 15:48
zpět na osobnost