MF DNES to potvrdil zástupce generálního ředitele Icelandair Group Sigthor Einarsson. "Chceme dál expandovat a České aerolinie sledujeme. Je to pro nás zajímavá společnost," uvedl Einarsson.
Pokud by ČSA získali, mohlo by dojít ke sloučení národního dopravce s Travel Servicem. O to už dříve usiloval v čele ČSA Jaroslav Tvrdík, ale neúspěšně.
Icelandair zatím čeká podle Einarssona na přesnější podmínky prodeje. "Neznáme detaily, ale privatizace ČSA nás zajímá. Hodily by se do našeho portfolia firem, ale musíme si také důkladně prověřit jejich výsledky," dodal Einarsson.
Icelandair má podle Einarssona dostatek prostředků na to, aby mohl dál expandovat. Podle něj se ekonomická krize Islandu samotné firmy nedotkla tolik, protože většinu svého byznysu má po celém světě, především v pronajímání svých letadel.
Firma však nechce kupovat aerolinky nabízené k prodeji za každou cenu. Například o SkyEurope neuvažují. "Máme zájem o firmy, které jsou ziskové," uvedl Einarsson v narážce na neustálou ztrátovost slovenské nízkonákladové společnosti.
Icelandair Group– Islandský holding, který se zabývá cestováním, především leteckou dopravou a hotely. |
Privatizace Českých aerolinií by měla začít v příštích měsících. Ministerstvo financí zatím nevybralo firmu, která bude při prodeji radit. Vítězem se stala společnost Deloitte/ Camerom McKenna, jeden ze soutěžících se však odvolal a ministerstvo soutěž dosud neuzavřelo.
Prodej Českých aerolinií má vynést státu tři až pět miliard. Stát nastavil vedení ČSA i motivační program, díky kterému si mají manažeři aerolinek odnést odměny navíc podle výše, za kterou se firmu podaří prodat.
Oficiální seznam zájemců zatím neexistuje. Z evropských dopravců se mluví o Air France-KLM, zájem dříve deklaroval i ruský Aeroflot. Podle prezidenta ČSA Radomíra Lašáka by byl pro aerolinky lepší vlastník, který bude pocházet z oblasti na východ od našich hranic.