Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O cestující se bojuje i v jídelních vozech. Dráhy chtějí zlevnit

  0:36aktualizováno  0:36
České dráhy vypověděly smlouvu společnosti JLV, která zajišťuje provoz většiny jejich jídelních vozů, a vypíšou na zajišťování gastronomických služeb novou soutěž. S nástupem RegioJetu a jeho nabídky levného občerstvení to prý nesouvisí.

Dráhy odmítají, že by vylepšování nabídky souviselo se vstupem RegioJetu na tuzemské koleje. | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

Boj o cestující na železnici v dálkových spojích se začíná přesouvat i do kuchyně. RegioJet začal nabízet velký výběr čerstvého a levného občerstvení, služby ve svých jídelních vozech chtějí výrazně zlepšit - a zlevnit - i České dráhy. Třebaže tvrdí, že to nedělají kvůli nástupu konkurence.

V jídelních vozech Českých drah teď například za guláš zaplatíte 186 korun. Od poloviny příštího roku by hlavní jídlo nemělo stát víc než 120 korun. A neměli byste na ně čekat déle než deset minut.

"Úroveň personálu i kvalita podávaných jídel musí odpovídat zásadám moderní gastronomie," říká mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Dráhy vypověděly smlouvu firmě JLV a ještě letos vypíšou novou soutěž na gastronomické služby. Seznam požadavků drahám vytvořil Dalibor Navrátil, který je naším jediným držitelem francouzského rytířského řádu za gastronomii, uděleného francouzskou vládou. Základem menu mají být řízek, guláš a svíčková.

Konkurenční RegioJet udělal z jídla hlavní tahák. "Chci naučit lidi jíst ve vlaku," říká majitel firmy Radim Jančura. Jeho vlaky však žádný jídelní vůz nemají, s jídlem je to jako v letadle - připravuje se v malé kuchyňce a roznášejí ho stevardky.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.