Dráhy odmítají, že by vylepšování nabídky souviselo se vstupem RegioJetu na tuzemské koleje.

Dráhy odmítají, že by vylepšování nabídky souviselo se vstupem RegioJetu na tuzemské koleje. | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

O cestující se bojuje i v jídelních vozech. Dráhy chtějí zlevnit

  • 451
České dráhy vypověděly smlouvu společnosti JLV, která zajišťuje provoz většiny jejich jídelních vozů, a vypíšou na zajišťování gastronomických služeb novou soutěž. S nástupem RegioJetu a jeho nabídky levného občerstvení to prý nesouvisí.

Boj o cestující na železnici v dálkových spojích se začíná přesouvat i do kuchyně. RegioJet začal nabízet velký výběr čerstvého a levného občerstvení, služby ve svých jídelních vozech chtějí výrazně zlepšit - a zlevnit - i České dráhy. Třebaže tvrdí, že to nedělají kvůli nástupu konkurence.

V jídelních vozech Českých drah teď například za guláš zaplatíte 186 korun. Od poloviny příštího roku by hlavní jídlo nemělo stát víc než 120 korun. A neměli byste na ně čekat déle než deset minut.

"Úroveň personálu i kvalita podávaných jídel musí odpovídat zásadám moderní gastronomie," říká mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Dráhy vypověděly smlouvu firmě JLV a ještě letos vypíšou novou soutěž na gastronomické služby. Seznam požadavků drahám vytvořil Dalibor Navrátil, který je naším jediným držitelem francouzského rytířského řádu za gastronomii, uděleného francouzskou vládou. Základem menu mají být řízek, guláš a svíčková.

Konkurenční RegioJet udělal z jídla hlavní tahák. "Chci naučit lidi jíst ve vlaku," říká majitel firmy Radim Jančura. Jeho vlaky však žádný jídelní vůz nemají, s jídlem je to jako v letadle - připravuje se v malé kuchyňce a roznášejí ho stevardky.