O zájmu Odienu informoval ČTK mluvčí Odienu Tomáš Brejcha.
Již dříve potvrdila zájem o ČSA islandská letecká společnost Icelandair, která v Česku vlastní Travel Service. Ten může splnit i podmínku "národního nebo evropského dopravce", která znamená, že nejméně 51 procent firmy musí být v rukou firem z EU.
U ruského Aeroflotu to ale neplatí, chce se proto spojit s jinou firmou, aby mohl v ČSA získat většinový podíl.
"V souladu s evropskými pravidly může Aeroflot, který nemá sídlo v Evropském společenství, koupit v ČSA podíl v maximální výši 49 procent. Proto je v rámci privatizace ČSA naším cílem spojit se s takovým finančním partnerem, který má sídlo v České republice," prohlásil Valerij Okulov, generální ředitel Aeroflotu.
Hlavním kritériem při posuzování zájemců bude cena. Firmy musí zaručit, že zůstanou národním či evropským dopravcem a hlavním letištěm bude i nadále Ruzyně. Výnos z privatizace očekávali už dříve ministři mezi třemi až pěti miliardami, otázkou však zůstává, jak cenu ovlivní současná letecká krize.